Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش‌ها برای تشکیل ائتلافات انتخاباتی جدید در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی که این روزها با احتمال انحلال کنست(پارلمان) و فروپاشی کابینه به شدت آشفته و متزلزل است،همچنان ادامه دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،در پی توافق اولیه برای انحلال کنست در نشست چهارشنبه گذشته، صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی شاهد تحرکاتی برای تشکیل ائتلافات برای انتخابات احتمالی در آینده نزدیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس گزارش شبکه دوازدهم تلویزیون رژیم اسرائیل، مهمترین ائتلافات انتخاباتی جدایی موشه یعالون وزیر اسبق جنگ از فهرست یش عتید-تیلوم و تشکیل حزب جدید با گادی آیزنکات رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و نیز تشکیل فهرست موسوم به حرفه ای ها است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این رسانه افزود عاموس یادلین رئیس سابق یگان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل ممکن است به فهرست یعالون و آیزنکات بپیوندد.

رسانه رژیم صهیونیستی همچنین از فهرست جدیدی پرده برداشت که برای تشکیل آن تلاش می شود که مطرح ترین اعضای آن موشه بارسیمان طوف مدیرکل سابق وزارت بهداشت و یفعات شاشابیتون به شمار می روند.

جنگ نتانیاهو و گانتس بالا گرفت؛ رسانه‌های صهیونیست: تل‌آویو وارد میدان مین می‌شود

بر اساس این گزارش، فهرست جدید خود را برای اداره متفاوت بحران کرونا و نیز مدیریت صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی آماده می کند و در خصوص تشکیل دولت جدید توصیه خواهد کرد تا نامزدی که بالاترین آرا را در انتخابات آتی کنست به دست آورد، مامور تشکیل دولت شود، که معنایش این است پیوستن این فهرست به دولتی که ریاست آن را بنیامین نتانیاهو برعهده بگیرد، بعید نیست.

پنجشنبه گذشته بود که سایت یدیعوت آحارانوت گزارش داده بود که گروهی از کارشناسان و فعالان در صحنه سیاسی اسرائیل و متخصص در رایزنی های استراتژیک برای تشکیل حزب میانی جدید تلاش می کنند. این گزارش آورده بود که آیزنکات و یعالون در این تلاشها مشارکت دارند.

بر اساس این گزارش، نتایج نظرسنجی های انجام شده در سه مرحله زمانی مختلف(آگوست، اکتبر و روزهای گذشته) در خصوص بررسی جایگزین های دولتی که بتواند موازنه قوا را در صحنه سیاسی درهم بشکند، به این نتایج منجر شد که بهترین گزینه های برای رهبری احتمالی که قادر به شکست موازنه سیاسی میان راستگرایان و چپگرایان صهیونیست باشد-ترتیبی که مانع یکسره شدن نتایج انتخابات در سه دوره پیاپی گذشته شده و در نهایت به دولت متزلزل و غیر فعال منجر شد،چنین گزینه ای متشکل از دو رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش اسرائیل یعنی آیزنکات و یعالون است.

تا کنون مشخص نیست که آیا قانون انحلال کنست که در بررسی مقدماتی(شور اول) در روز چهارشنبه گذشته تصویب شد، اسرائیل را به سمت برگزاری چهارمین انتخابات طی کمتر از دو سال خواهد برد یا اینکه انتخابات نتیجه عدم تصویب بودجه تا 23 دسامبر خواهد بود، یعنی به صورت خودکار به سمت انتخابات جدید طی 90 روز در صورت عدم تصویب بودجه کشیده خواهد شد.

در هر حال، رژیم اسرائیل از روز چهارشنبه گذشته عملا وارد نبرد انتخابات آتی شده است، خواه این رویداد در مارس یا ژوئن سال 2021 میلادی برگزار شود، نبردی که از همین حالا به نظر می رسد شدیدتر و پرتنش تر از سه نبرد قبلی خواهد بود.

در سایه ناامیدی واضح از ژنرال بنی گانتس رئیس حزب کاحول لاوان(آبی سفید) و شریک و وزیر(جنگ) نتانیاهو در کابینه فوق العاده، مخالفان نتانیاهو به او به عنوان جایگزین نتانیاهو نگاه نمی کنند و از نظر آنها، گانتس قادر به متحد کردن اردوگاهی که خود از شرکایش در فهرست کاحول لاوان جدا شد و به سمت ائتلاف با نتانیاهو رفت، نخواهد بود.

گانتس با ادعای مسئولیت پذیری و جلوگیری از کشیده شدن اسرائیل به سمت انتخابات چهارم در سایه شیوع کرونا با نتانیاهو ائتلاف کرد و متحدان خود را از دست داد.

نظرسنجی های هفته های اخیر در رژیم اسرائیل به این اشاره می کند که با وجود اینکه لیکود به ریاست نتانیاهو در انتخابات آتی به 30 کرسی از مجموع 120 کرسی کنست دست خواهد یافت و احتمال از دست دادن 6 کرسی وجود دارد(حزب لیکود در حال حاضر 36 کرسی در اختیار دارد)، در عین حال به عنوان بزرگترین حزب اسرائیلی باقی خواهد ماند و مهمتر آنکه، دومین حزب قدرتمند در انتخابات آتی احتمالا حزب راستگرا به ریاست نفتالی بینت است که بر اساس نظرسنجی ها، بین 21 تا 24 کرسی کسب خواهد کرد که این امر به نتانیاهو این امکان را می دهد که به همراه حزب حریدیم دولت راستگرا را با حداقل 65 کسی تشکیل دهد و نیز می تواند تصویب قانونی را برایش تضمین کند که در برابر محاکمه به وی مصونیت بدهد.

در صورتی که نتایج نظرسنجی های انجام شده را با احتیاط در نظر بگیریم، نمی توان، اقدام نتانیاهو در متلاشی کردن تنها جبهه ای را نادیده گرفت که ائتلاف کاحول لاوان با حزب یش عتید تشکیل داده بود تا بتواند بقای خود در راس قدرت رژیم صهیونیستی را تضمین کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو اسرائیل بنیامین نتانیاهو اسرائیل رژیم صهیونیستی صحنه سیاسی رژیم اسرائیل انتخابات آتی برای تشکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از آمادگی کامل حوزه‌های انتخابیه زنجان _ طارم و خدابنده برای برگزاری دور دوم انتخابات خبر داد و گفت: کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هرچه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذیربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان طارم و خدابنده در دور دوم تغییر داده نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه هم‌چون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند، در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

رفیعی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

کد خبر 747150

دیگر خبرها

  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • به زودی شاهد موج استعفای مقامات سیاسی و نظامی اسراییل خواهیم بود
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید