Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در دیدار عصر امروز اعضای شورای شهر بیرجند با رئیس مجمع نمایندگان استان بر نکاتی مبنی بر اینکه عزمی برای ساخت بیمارستان و ادارات در شمال شهر بیرجند وجود ندارد تاکید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی جاوید عصر امروز در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان استان بیان اینکه بودجه شهرداری از 56 میلیارد تومان در سال 96، به 180 میلیارد تومان افزایش یافته است، اظهار داشت: حجم کارهای شهرداری در این چند سال گذشته بسیار زیاد بوده است آن طور که حجم کارهای انجام شده توسط شهرداری مصداق کار انقلابی، جهادی و بینظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدان اجتماعات و باغ ملی بیرجند در اراضی پادگان 04 ایجاد می‌شودفرهنگسرای بزرگ شهرداری بیرجند دهه فجر افتتاح می‌شود

وی با اشاره به اینکه مبنای کار شهرداری تمرکز بیشتر به مناطق کمتر برخوردار است، افزود: اگر تا کنون بزرگترین پارک بیرجند پارک توحید با مساحت 8 هکتار بود، اما در حال حاضر یکی از پارکهای کلنگ زنی شده توسط شهرداری 40 هکتار است که در مرحله تکمیل است و قرار است در اردیبهشت ماه افتتاح شود.

ساخت فرهنگسرای شهرداری بدون یک ریال اعتبار دولتی

شهردار بیرجندگفت: از دیگر خدمات شهرداری تعویض عمده شبکههای سنتی آبیاری فضای سبز است که خط انتقال 8 کیلومتری از جنوب شهر به شمال شهر برای آبیاری فضای سبز اجرا شده و آماده استفاده است.

جاوید ادامه داد: بزرگترین پروژه فرهنگی شهر,پروژه فرهنگسرای بیرجند است که در حد یک پروژه ملی است و پروژه دارای سالن اجتماعات دو هزار نفری و چند سالن جانبی با دو هکتار محوطه است که تاکنون برای آن 50 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است اما در ساخت این پروژه حتی یک ریال  اعتبار دولتی نبوده است.

مرکز جمع آوری پسماندهای شهری در انتظار تعیین پیمانکار

شهردار بیرجند با اشاره به تکمیل مرکز متکدیان و گرمخانه بیرجند ادامه داد: ایجاد مرکز بیرجندشناسی با اعتبار 1.5 میلیارد تومان، دیوار یخی بیرجند با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر پروژههای شهرداری بیرجند است که  آماده بهره برداری است.

جاوید اظهارکرد: در حوزه خدمات شهری  مرکز جمع آوری پسماندهای شهری با اعتبار 8 میلیارد تومان ساماندهیکردیم که پس از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، دستگاهها نصب می‌شوند.

وی بیان کرد: ساخت پارکینگ طبقاتی حکیم نزاری، طرح میدان آیت الله عبادی با اعتبار 3.5 میلیارد تومان و اجرای  آیلندها و آسفالت و طرح میدان شهید سلیمانی، پارک جنگلی و ایجاده مجموعه های فرهنگی، ورزشی و ... جانبی، طرح بند دره  از دیگر برنامههای شهرداری بیرجند است که در حال اجرا است.

مناقشات بر سر راه بزرگترین طرح شهرداری

جاوید با اشاره به باقی ماندن30 هکتار از اراضی پادگان در دست ارتش، گفت: قرار است باغ مفاخر در 30 هکتار از اراضی پادگان اجرا شود که از 10 هکتار ارتش، تاکنون 7 هکتار در اختیار شهرداری قرار گرفته است  و یک هکتار  شهرداری به آن اضافه  می‌شود هرچند در اجرای این پروژه مناقشاتی بین  شهرداری، ارتش و راه و شهرسازی وجود دارد که  در صورت حل مشکل این پروژه به عنوان بزرگترین طرح این دوره به جمع بندی خواهد رسید.

عضو شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مردم انتظار زیادی از مجلس دارند،گفت: افزایش قیمت‌ها سبب شده تا شرایط زندگی و معیشتی خانوارها با سختی مواجه شود که در این شرایط کمکهای یکصدهزار تومانی هم تاثیری نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام عبدالرزاق‌نژاد  با تاکید بر اهمیت شورای فرهنگ عمومی، افزود: در دوره پنجم، متاسفانه جلسات شورای فرهنگ عمومی یا برگزار نشده و یا هم بسیار محدود بوده است،اما برگزاری این جلسات بسیاری از معضلات فرهنگی را قابل حل میکند.

یزدان‌شناس عضو دیگر شورای شهر با اشاره  به بحث زمین های 435 هکتاری واگذاری شده توسط راه و شهرسازی برای اسکان 42 هزار نفر در منطقه زعفرانیه گفت:  این زمین‌ها روی گسل قرار دارد که با توجه به نبود زیرساخت‌ها، ساخت و ساز در این منطقه معضلات زیادی را برای شهر ایجاد خواهد کرد که اکنون این موضوع از دست استان و شورای شهر خارج شده است.

عزمی برای ساخت بیمارستان و ادارات در شمال شهر بیرجند وجود ندارد

دیگر عضو شورای شهر بیرجند نیز گفت: شهر بیرجند به دو منطقه برخوردار و کم برخوردار تبدیل شده است که بر همین اساس شهرداری تلاش کرده تا به سمت توازن حرکت کند، اما سایر دستگاهها از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و تربیت بدنی در منطقه عدم برخوردار، اقدام مناسبی انجام نداده است.

حسنی صفت افزود: متاسفانه همه بیمارستانها، مراکز ورزشی، ادارات کل همه در یک سمت شهر مستقر است، در حالی که وقتی اداره و بیمارستانی در یک منطقه ساخته میشود ، خدمات را هم تقسیم میکند؛اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و گویا قرار بر افتادن هم ندارد، چرا که چنین عزمی وجود ندارد.

وی  از خشک شدن بیش از 3 هزار و 400  درخت در پادگان بیرجند هم گلایه کرد و افزود: بدون شک این دختان بصورت عمدی خشک میشود تا تغییر کاربری آن راحت تر باشد.

انتهای پیام/254/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان وجود ندارد شهر بیرجند شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم از لزوم دریافت پروانه ایمنی توسط مراکز خدماتی و عمومی مانند بیمارستان‌ها خبر داد.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: با محوریت اداره کل مدیریت بحران استانداری قم و بر اساس دستورالعمل‌هایی که تنظیم شده است، برخی از مراکز خدماتی-عمومی ملزم به دریافت پروانه ایمنی شدند که از جمله این‌ها بیمارستان‌ها هستند.

وی افزود: جلسات با نظام پزشکی و اداره کل بحران به این نتیجه رسید که اکثر مراکز درمانی قبل از هر اقدامی پروانه ایمنی بگیرند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان شهید بهشتی، کامکار و آیت‌الله گلپایگانی درخواست پروانه ایمنی کردند و برای گرفتن این پروانه باید سیستم‌های اطفا حریق، سیستم‌های ایمنی و تجهیزات امداد و نجات مورد بررسی قرار می‌گیرد و همین موجب افزایش ضریب ایمنی آن مجموعه می‌شود.

اصفهانیان مقدم ادامه داد: همین نگاه در حال دنبال شدن در بخش اصناف و صنایع است که با همکاری متولیان امر مثل پاساژها و مراکز خرید خودشان اقدام به کسب پروانه ایمنی کنند تا شاهد کاهش حوادث باشیم؛ همچنین بررسی وضعیت ایمنی مناطق هشتگانه نیز با محوریت ستاد مدیریت بحران در سال گذشته دنبال شد.

وی با بیان اینکه در رابطه با انجام فاز اول شناسایی مشاغل و اماکن پر خطر و خطرزا در شهر قم با محوریت سازمان مدیریت بحران و آتش‌نشانی انجام حدود ۸۳۱ مکان در فاز شناسایی قرار گرفتند، گفت: برای این منظور ۱۴ جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری در سطح مناطق هشتگانه در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تکمیل بیمه‌نامه حوادث باری ۲۳ ساختمان شهرداری قم اضافه کرد: مسئله تأمین سیستم برق اضطراری نیز موضوع دیگری بود که برای ساختمان‌های شهرداری قم در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 745543

دیگر خبرها

  • هزینه ۵۷۰ میلیارد تومانی تملک در منطقه۷ شهرداری قم
  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت بیمارستان ۴۰۵ تختخوابی
  • شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری