Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@04:43:13 GMT

موساد ۲۷سال شهید فخری‌زاده را زیر نظر داشت

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۷۹۱۰

موساد ۲۷سال شهید فخری‌زاده را زیر نظر داشت

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت که دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی "موساد" از سال ۱۹۹۳ فعالیت‌های محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایران که هفته گذشته ترور شد را زیر نظر داشته است و برنامه هسته‌ای ایران در آن زمان گام‌های اولیه‌ی خود را می‌پیمود.

این روزنامه در مقاله‌ای به قلم رونن برگمن، تحلیلگر برجسته امور اطلاعاتی مدعی شد: تل آویو توانسته است که اطلاعات مهمی در رابطه با این دانشمند ایرانی (شهید فخری زاده)، پروژه هسته‌ای ایران و رابطه آن با "عبدالقدیر خان پدر بمب هسته‌ای پاکستان" به دست آورد و این اطلاعات نوار‌هایی با صدای محسن فخری زاده که در خصوص ساخت ۵ کلاهک هسته‌ای صحبت می‌کند را نیز شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اسنادی با دستخط محسن فخری زاده در دسترس است.

در ادامه این گزارش آمده است که ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین اسرائیل در سال ۲۰۰۸ این نوار صوتی را برای جرج بوش پسر، رئیس جمهور پیشین آمریکا پخش کرده است تا وی را قانع کند که برنامه ایران غیرمسالمت آمیز است و فشار‌ها بر تهران در خصوص برنامه هسته‌ای افزایش یابد و همین امر باعث تغییر موضع آمریکا و ایجاد زمینه همکاری واشنگتن- تل آویو برای مقابله با پروژه هسته‌ای ایران شد.


نویسنده در این گزارش آورده است که فخری زاده در رأس برنامه هسته‌ای ایران انتخاب شد، زیرا او دانشمندی واجد شرایط در تخصص خود بود از سوی دیگر او از سال ۱۹۷۹ به سپاه پاسداران پیوست بنابراین محسن فخری زاده "فردی مناسب در جایگاهی مناسب" در رأس برنامه هسته‌ای ایران بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: موساد رژیم صهیونیستی تروریست برنامه هسته ای ایران تل آویو اسرائیل دانشمند هسته ای فخری زاده پارسی خبر برنامه هسته ای محسن فخری زاده هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد

به گزارش جماران؛ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد که ایران «هفته‌ها به جای ماه‌ها» با داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید بمب هسته‌ای فاصله دارد.

ایلنا به نقل از دویچه وله نوشت: «رافائل گروسی»‌، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد که ایران «هفته‌ها به جای ماه‌ها» با داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید بمب هسته‌ای فاصله دارد.

وی افزود: «اما این بدان معنا نیست که ایران در آن فاصله زمانی سلاح هسته‌ای دارد یا خواهد داشت».

گروسی در مصاحبه با دویچه وله گفت که اگرچه غنی‌سازی اورانیوم در سطوح نزدیک به درجه تسلیحات باعث نگرانی است، اما نمی‌توان به این نتیجه مستقیم رسید که ایران اکنون سلاح هسته‌ای دارد.

وی همچنین مدعی شد که اهداف ایران در برنامه هسته‌ای خود «موضوع حدس و گمان» است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به تشدید تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی، ضمن محکوم کردن هر نوع حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای، گفت: «حمله به تأسیسات هسته‌ای ممنوع است.»

گروسی گفت: «مسئله‌ای که به آن علاقه دارم، گفتمان بین ماست؛ بین آژانس و ایران. زیرا خیلی از موضوعات نیاز به شفاف‌سازی دارد و به همین دلیل قصد دارم به‌زودی به تهران سفر کنم.

دیگر خبرها

  • برکناری فرمانده اطلاعات نظامی ارتش رژیم‌صهیونیستی چه معنایی دارد؟
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • اعتراف افسر موساد اسرائیل به قدرت ایران | آن‌ها می‌خواستند بگویند که منِ ایران ...
  • (ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران
  • گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
  • اتهام زنی واهی اسرائیل علیه ایران
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران