Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمدجواد آذری جهرمی» شنبه شب در ارتباط تلفنی با برنامه تهران ۲۰ درباره این‌که چرا فیلتر تلگرام هنوز برقرار است، گفت: بعید می‌دانم که نظر دستگاه قضایی درباره رفع فیلتر تلگرام عوض شده باشد اما پیشنهاد می‌کنم از دادستان کل کشور این سوال را بپرسید. نه زمان انسداد تلگرام از ما نظر خواستند نه الان برای رفع آن از ما چیزی می‌پرسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طبیعتاً این مقوله‌ای است که به نظر دستگاه قضایی بستگی دارد چراکه با حکم دستگاه قضایی بسته‌شده است و با همین حکم هم قابل‌ بازگشایی است.

درباره برنامه شاد گفت: من دو بچه مدرسه‌ای دارم و با این موضوعات درگیر هستم. شرایط دشواری برای معلمان، مدارس و والدین است. این روزها تربیت از طریق مدارس تعطیل است و در شرایط کنونی و با آموزش مجازی، تعلیم هم شرایط خوبی ندارد. درباره برنامه شاد بهتر است که سازندگان آن توضیحات لازم را بدهند. زیرساخت ارتباطی این شبکه کاملا به وزارت ارتباطات برمی‌گردد.

وی افزود: قاعدتا خانواده‌ها مشکلات زیاد در حوزه کیفیت ارتباطات دارند. بیش از ۴۶ هزار روستا پراکنده در سراسر کشور داریم که در شرایط فعلی نمی توانند از ظرفیت مدارس به صورت حضوری استفاده کنند و انتظار دارند که ارتباط مجازی شان فراهم باشد. البته در مناطق شهری نیز این مشکلات وجود دارد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اکنون امکان دسترسی به اینترنت از طریق یکی از شیوه‌های ممکن برای بیش از ۹۵ درصد جمعیت ایران در محل زندگی‌شان فراهم است. این ارتباط یا از طریق فیبر نوری، وای فای خانگی یا تلفن همراه است. اکنون از مجموع روستاهای کشور حدود ۹۰ درصد و شهرهای کشور ۱۰۰ درصد به پوشش اینترنت متصل هستند.

وی درباره اینترنت رایگان برای معلم‌ها و دانش‌آموزان گفت: سیاستی که وزارت آموزش و پرورش اتخاد کرد این بود که آموزش مجازی به شکل متمرکز بر بستر شبکه دانش آموزی شاد انجام شود. بنابراین بحث در نظر گرفتن اینترنت رایگان برای شبکه شاد مجزا است اما این که آموزش مجازی رایگان باشد از طریق شبکه شاد فراهم شده و دولت هزینه آن را به اپراتورها پرداخت می‌کند.  

جهرمی تصریح کرد: برآورد وزارت ارتباطات این است که ۱۱ درصد مدارس غیر انتفاعی هستند که از ابرازهای مربوط به خودشان استفاده می‌کنند و امروزه شاهد رشد تقریبا ۱۲۰۰ برابری ابزارها و اپلیکیشن‌های آموزشی هستیم. از مجموعه مدارس باقی مانده ۴۰ درصد از شبکه شاد استفاده می‌کنند.  

وزیر ارتباطات در خاتمه در ارتباط با مشکلات دانش آموزان روستایی برای آموزش مجازی گفت: این روزها عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از مناطق مختلف روستایی منتشر می‌شود که دانش آموزان برای جا نماندن از تحصیل، خود را به نقاطی می‌رسانند تا به شبکه ارتباطی دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: واقعیت امر این است که ما و همه همکارانمان در وزارت ارتباطات و اپراتورها، تک‌تک این بچه‌ها را مثل بچه‌های خودمان می‌دانیم و مشکلات آن‌ها را مشکلات خودمان می‌دانیم؛ اما نمی‌توانیم این را نادیده بگیرم که اگر سیاست‌گذاری‌های سال ۱۳۹۲ مبنی بر اینکه ۱۲۸ کیلوبایت اینترنت برای مردم کافی است، باقی می‌ماند و کرونا به وجود آمده بود امروز قطعاً با مشکلات ارتباطی جدی مواجه می‌شدیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: یا اگر در موضوع توسعه ارتباطات روستایی در مقابل فشارهایی که به ما وارد می‌شد و مخالفت‌هایی که درباره این توسعه مطرح می‌شد و آن را جزو برنامه ۲۰۳۰ عنوان می‌کردند و خواستار توقف توسعه ارتباطات روستایی بودند کوتاه می‌آمدیم امروز نمی‌دانم پاسخ آن ۳۹ هزار روستایی که امروز به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل هستند چه می‌خواستیم بدهیم.

وی تأکید کرد: هنوز ۵ هزار روستا به شبکه ارتباطی متصل نیستند و قلبمان برای تک‌تک بچه‌هایی که در آن روستاها از تحصیل مجازی بازمانده‌اند می‌تپد و همه وجودمان را گذاشته‌ایم برای توسعه و اتصال آن‌ها به شبکه ارتباطی و این قول را هم می‌دهیم که تا پایان امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطی متصل شوند.

پربیننده ترین خرید بدون کارت از سال آینده؟ قیمت موبایل (محدوده ۴میلیون تومان) قیمت انواع لپ تاپ‌های محبوب بازار +جدول قیمت روز موبایل اپل +جدول قیمت لوکس‌ترین لپ تاپ‌های بازار +جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش دستگاه قضایی فیبر نوری وزارت آموزش و پرورش تلگرام فرهنگیان معلمان فیلتر محمدجواد آذری جهرمی اخبار فرهنگیان فیلتر تلگرام رفع فیلتر اخبار استخدامی آموزش و پرورش آخرین اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش کرونا اخبار حقوق معلمان اخبار حقوق فرهنگیان اخبار بیمه فرهنگیان نرم افزار شاد برنامه شاد سهام عدالت شبکه ارتباطی آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای مسلمیه اهواز ‌تحت‌ پوشش دیتای پرسرعت همراه قرار گرفت

ایسنا/خوزستان مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: با نصب و راه‌اندازی تکنولوژی نسل چهار در دکل همراه اول، روستای مسلمیه از توابع بخش غیزانیه اهواز زیر پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت.

رحیم فلاح زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در ادامه اجرای پروژه توسعه و ارتقای ارتباطات سیار در روستاها به منظور بهره‌مندی روستائیان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، با توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن بستر ارتقای شبکه ارتباطی همراه، تکنولوژی ۴G بر روی دکل روستایی مسلمیه شهرستان اهواز نصب و راه‌اندازی شد.

وی افزود: پس از به روزرسانی و وارد مدار شدن این سایت در شبکه ارتباطی همراه اول، ساکنین روستای مسلمیه، جاده مواصلاتی و مناطق اطراف و نزدیک، از نعمت اینترنت پرسرعت همراه اول برخوردار شدند و مشترکین نیز خدمات دولت الکترونیک و تبادل اطلاعات دیتایی صوت و تصویر را با سرعت بالاتر تجربه می‌کنند.

فلاح زاده ادامه داد: از اهداف اجرای این پروژه را می‌توان به کاهش شکاف و تسریع در روند دیجیتالی شدن و اتصال روستاها به اینترنت پر سرعت و در سطح بالاتر و بهره‌مندی روستاییان از شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد.

وی عنوان کرد: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات پروژه uso وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که برای افزایش پوشش شبکه همراه و پایداری ارتباطات مخابراتی توسط کارشناسان حوزه معاونت ارتباطات سیار مخابرات منطقه خوزستان عملیاتی و اجرا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روش‌های ارتباطی موثر در فروش: کلیدی برای موفقیت تجارت
  • تلگرام دارای ۱۶ عملکرد جدید می شود | جزئیات را بعداً فاش می کنم
  • تلگرام دارای ۱۶ عملکرد جدید می شود | جزئیات را بعداً فاش کند
  • نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل ۴ همراه اول در روستای مسلمیه اهواز
  • روستای مسلمیه اهواز ‌تحت‌ پوشش دیتای پرسرعت همراه قرار گرفت
  • ایرانی ها بیشتر از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ (+ اینفوگرافی)
  • بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری شهرستان گلوگاه در استان مازندران
  • توضیح وزیر درباره وضعیت اینترنت؛ از شورای عالی فضای مجازی بپرسید
  • توضیح وزیر در مورد گزارش وضعیت اینترنت: زمان مشخصی وجود ندارد/ از شورای عالی فضای مجازی بپرسید/ انشاا... بهتر می‌شود
  • آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد