Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:38:06 GMT

صدها تونسی علیه وضع بد بهداشتی کشور تظاهرات کردند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۸۲۶۷

صدها تونسی علیه وضع بد بهداشتی کشور تظاهرات کردند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، معترضان در برابر ساختمان استانداری «جندوبه» واقع در شمال غرب تونس تجمع کردند و خواستار برکناری «علی المرموری» استاندار این استان شدند.

بر اساس این گزارش، تجمع کنندگان نسبت به کم توجهی مقام های محلی نسبت به توسعه اندک استان جندوبه و امکانات بهداشتی و درمانی پایین آن اعتراض داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تظاهرات پس از این برگزار شد که روز جمعه یک پزشک جوان به دلیل سقوط آسانسور در یک بیمارستان دولتی جان خود را از دست داد.

معترضان خشمگین، المرموری را مسؤول شرایط بد استان می دانند. وی از مارس (اسفند/فروردین) ۲۰۱۹ استاندار جندوبه است.

تظاهرکنندگان بر لزوم انجام اصلاحات جامع در بخش بهداشتی استان، تأمین لوازم بهداشتی و بهبود وضع بیمارستان های آن تاکید کردند.

بزرگترین تظاهرات سیاسی و اجتماعی در تونس دسامبر ۲۰۱۰ با خودسوزی «محمد بوعزیزی» جوان تونسی شروع شد که پس از چندی به قیام مردمی انجامید که در نهایت با کناره گیری "زین‌العابدین بن علی" رییس جمهوری وقت و فرارش به عربستان سعودی، این اعتراضات به دیکتاتوری او خاتمه داد. بن علی در سال ۲۰۱۹ در شهر جده درگذشت.

برچسب‌ها تونس اعتراض بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تونس اعتراض بهداشت و سلامت تونس اعتراض بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آلمان به عنوان یکی از بزرگترین حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از 7 اکتبر به فروش سلاح به این رژیم ادامه داد.

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور این کشور بیش از یک بار در سفر به تل‌آویو پیام حمایت خود را از این کشتار تکرار کردند. اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در حالی به ترکیه سفر می‌کند که خشونت‌ها در غزه ادامه دارد.
 
پلتفرم همبستگی غزه در مقابل پردیس دانشگاه فنی استانبول تجمع کرده و به سمت کنسولگری آلمان راهپیمایی کردند.

مورات عیار به نمایندگی از این پلتفرم، دلایل تجمع در مقابل کنسولگری آلمان را تشریح کرد و گفت: مردم غزه از 7 اکتبر با تقدیم شهدا مقاومت می‌کنند. مردم وظیفه شناس که انسانیت خود را از دست نداده‌اند، تظاهرات گسترده‌ای را در همبستگی با مردم فلسطین ترتیب می‌دهند. دنیا به دو دسته قاتل و مقاومت تقسیم شد. ما جلوی کنسولگری آلمان جمع شدیم تا گناه آلمان یکی از بزرگترین حامیان قاتلان را افشا کنیم. اشتاین مایر، شریک اشغال، نمی‌تواند آزادانه به ترکیه سفر کند.

 

دیگر خبرها

  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی