Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@16:57:00 GMT

اهواز باران می‌آید، تن و بدن‌مان می‌لرزد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۸۳۵۴

اهواز باران می‌آید، تن و بدن‌مان می‌لرزد

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: شبکه فاضلاب اهواز داغان است و به درد هیچ چیزی نمی‌خورد و با ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شده برای این شبکه نیز، تنها حدود ۵۰ درصد بهبود حاصل می‌شود.

صادق حقیقی‌پور در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز که امروز (۱۵ آذرماه) با حضور شهردار و نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی وضعیت آبگرفتگی اهواز پس از بارندگی برگزار شد، با اشاره به بالازدگی فاضلاب پس از بارندگی و مشکلات شبکه فاضلاب اهواز اظهار کرد: شبکه فاضلاب، جای آب باران نیست؛ نمی‌شود بار تریلر ۱۸ چرخ را روی دوش نیسانی که دو چرخ آن پنچر هستند، گذاشت و بعد بگوییم چرا چپ یا راست می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: هدایت آب‌های با حجم بالا، کار پمپ لجن‌کش یا خط لوله نیست بلکه باید از طریق کانال‌های آب انجام شود. نمی‌شود منتظر بمانیم که آب منهول پایین برود و بعد درب منهول را باز کنیم تا آب عبور کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: هر سال مردم شاهد این مشکلات هستند؛ مگر تنها اهواز، کلانشهر است؟ آب باران با حجم بالا را با لوله انتقال نمی‌دهند.

حقیقی‌پور تصریح کرد: باید دست به دست هم دهیم و حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان مورد نیاز برای اجرای شبکه دفع آب‌های سطحی را از بین شرکت‌های مستقر در خوزستان، دستگاه‌ها و از طریق راه‌های دیگر تامین کنیم و کار انجام شود.

وی بیان کرد: با بارش‌های با شدت بالا مواجه شده‌ایم و هر سال، معابر پر از آب می‌شوند؛ زمانی که بارندگی رخ می‌دهد تن و بدن‌مان می‌لرزد. شبکه فاضلاب اهواز داغان است و به درد هیچ چیزی نمی‌خورد و با ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شده برای این شبکه نیز، تنها حدود ۵۰ درصد بهبود حاصل می‌شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه موسی شاعری شهردار اهواز نیز در خصوص تخلیه آب باران از طریق شبکه دفع آب‌های سطحی در پاسخ به مدیرعامل آبفا گفت: ۷۳ درصد سطح شهر، خانه‌ها و اماکن هستند و آب باران از روی پشت‌بام وارد شبکه فاضلاب می‌شود.

وی افزود: مگر می‌شود به همه شهر بگوییم خانه‌هایتان را خراب کنید و لوله‌های آب و فاضلاب را دربیاورید و جدا کنید؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آب و فاضلاب مشکلات آب و فاضلاب اهواز آبگرفتگي آبگرفتگی معابر در اهواز شبکه فاضلاب آب باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی در اتفاقی عجیب لغو شد

دیدار تیم‌های استقلال آبی پوش ملاثانی و فجر سپاسی گه قرار بود شب گذشته در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود، به دلیل عدم اجازه ورود ۲تیم به درون ورزشگاه لغو شد.

باشگاه استقلال خوزستان که مالک ورزشگاه غدیر اهواز به شمار رفته و میزبان بازی‌های این تیم در لیگ برتر است، مانع از انجام این دیدار شده است.

پس از معطلی کادر هر ۲ تیم در پشت درب ورزشگاه غدیر، در نهایت با تصمیم ناظر بازی این دیدار به صورت رسمی لغو شد.

گفته می‌شود که برگزاری این بازی در ورزشگاه غدیر با باشگاه استقلال خوزستان هماهنگ نشده و ۲ تیم فجر و ملاثانی اجازه ورود به ورزشگاه پیدا نکردند.

با توجه به شرایط حساس و پایانی رقابت‌های لیگ یک، انتظار می‌رود که باشگاه استقلال خوزستان پاسخگوی این موضوع باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پیگیری می‌شود
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • صعود بدون مسابقه سپاهان در جام حذفی؟
  • لغو دیدار تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • اعزام ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • دیدار تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی در اتفاقی عجیب لغو شد
  • راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۵ در اهواز+فیلم
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان