Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیسی گفت :ما سه موج را در کشور سپری کردیم و موج سوم بیماری کرونا در کشور نزولی است و این نشان می دهد رعایت پروتکل ها چقدر موثر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد کرونا مقابله با کرونا و شاهین محمدصادقی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور امشب ۱۵ آذرماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی مصوبات ستاد ملی کرونا پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی با اشاره به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم گفت: در یک ماه گذشته میزان رعایت شیوه نامه‌ها به بالای ۸۵ درصد رسیده است و نویدبخش این است که ما در کنترل اپیدمی می‌توانیم موفق باشیم.

او اظهار کرد: بر همین اساس از ۱۶۰ شهر قرمز کرونا امروز ۶۴ شهر در این وضعیت باقی مانده و۲۷۸ شهر به وضعیت نارنجی و ۱۰۶ شهر به وضعیت زرد تبدیل شدند.

رئیسی عنوان کرد: در امریکا اوج شدید کرونا و مرگ و میر در حال افزایش است و از ۲۸۰۰ مرگ عبور کردند، خیز دوم نسبت به خیز اول در انگلیس شدیدتر است و ۵۰۰ تا ۶۰۰ مرگ را تجربه می‌کنند و در آلمان خیز دوم بیماری خیلی شدیدتر است و مرگ بیش از ۴۲۰ نفر بوده و جمعیت مشابهی با ایران دارند.

او ادامه داد:پیش بینی می‌شد ما در نیمه آذرماه مرگ و میر بیش از یک هزار مورد داشته باشیم، اما خوشبختانه با همت مردم پیش بینی درباره ایران محقق نشد، اما پیش بینی‌های برای سایر کشور‌ها محقق شد.ما سه موج را در کشور سپری کردیم و موج سوم بیماری کرونا در کشور نزولی است و این نشان می‌دهد رعایت پروتکل‌ها چقدر موثر است.

رئیسی اظهارکرد: اعمال محدودیت‌ها در ایران، ۵ و ۱۴ آبان و یک آذر ماه بود و این اعمال محدودیت‌ها خیز بلند بیماری را شکاند و روند نزولی است.در استان‌های اردبیل، قزوین، گلستان و گیلان و مازندران روند بیماری صعودی بوده و این روند صعودی در استان‌های شمالی مربوط به سفر‌های ۴ هفته پیش مردم به این استان هاست.

لینک کوتاه: asriran.com/003BXr

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۸۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندر عباس گفت: صادرات نفت ایران روند صعودی دارد و همزمان شاهد افزایش قیمت نفت نیز هستیم، این موضوع موجب خواهد شد تا قیمت طلا و ارز در داخل کشور بیش از این افزایش نیابد. - اخبار اقتصادی -

محمد اقتصادی؛ رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندر عباس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در چند هفته گذشته شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در داخل کشور هستم، مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت طلای داخلی را افزایش قیمت اونس جهانی دانست و گفت: عامل دیگر افزایش قیمت طلا در کشور تنش‌های سیاستی و جنگ بین کشورها در منطقه و به تبع آن نرخ ارز است که موجب شده  تا بازارهای جهانی نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندرعباس بیان داشت: به طور معمول وقتی که تنش‌های سیاسی و جنگ بین کشورها افزایش می‌یابد، اولین بازاری که تحت تاثیر قرار می‌گیرد اونس جهانی است.

اقتصادی تصریح کرد: حال که بخشی از تنش‌های بین المللی به کشور ما مربوط می‌شود، بازارهای داخلی را با واکنش‌های متفاوتی رو به رو کرده است. به همین دلیل شاهد افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت طلا در داخل کشور هستیم، اما باید تاکید کنم که عوامل بنیادین اقتصاد ایران تغییری نداشته است و از طرف دیگر صادرات نفت ایران روند صعودی دارد و همزمان شاهد افزایش قیمت نفت نیز هستیم، این موضوع موجب خواهد شد تا قیمت طلا و ارز در داخل کشور بیش از این افزایش نیابد.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندرعباس اظهار کرد: در معاملات روز یکشنبه 26 فروردین، یعنی بعداز حمله ایران به رژیم صهیونیستی، شاهد بودیم که نرخ دلار آزاد تا کانال 70 هزار تومان صعود کرد و در ادامه و تاکنون نرخ دلار تا کانال 65 هزار تومان عقب نشینی کرد، این موضوع نشان می‌دهد که بنیادهای اقتصاد ایران درحال حاضر مستحکم است.

اقتصادی در پایان تاکید کرد: تنش‌های بین‌المللی و مسائل سیاسی منطقه شرایطی را برای دلالان فراهم کرده تا این افراد با تحت تاثیر قراردادن مردم، به نوسان بازارها و سودجویی خود بپردازند، در نتیجه مقداری از افزایش قیمت ارز و طلا را می‌توان ناشی از فعالیت این افراد هم دانست که با کمتر شدن التهابات سیاسی، می‌توان به ثبات و آرامش بازار امیدوار بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • لیگ دسته اول| برد دراماتیک خیبر و تداوم روند نزولی چادرملو
  • یک پیش‌بینی جالب درباره عدد دلار در خرداد و تیر/ قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟