Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:21:28 GMT

آغاز فعالیت صنف پوشاک در کرج

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۸۵۳۷

میر اسماعیل صدیق در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص نحوه فعالیت واحدهای صنفی پوشاک در کرج پس از دو هفته تعطیلی به دلیل بیماری کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان کرج در وضعیت نارنجی قرار دارد و واحدهای صنفی پوشاک از روز شنبه ۱۵ آذر ماه جاری، می‌توانند از صبح تا ساعت ۹ شب فعالیت خود را داشته باشند.

وی بیان کرد: واحدهای صنفی پوشاک در شهرستان کرج، با توجه به محدودیت‌های ستاد ملی کرونا در راستای مقابله و مهار بیماری کووید _۱۹، دستورالعمل‌های بهداشتی را به نحو شایسته ای رعایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج تصریح کرد: تعطیلی دو هفته‌ای برای صنف لباس فروشان بسیار دشوار بود، چرا که در بهترین فصل سال که شهروندان به لباس نیاز داشتند، تمام واحدهای صنفی تعطیل شدند.

این مسئول با بیان اینکه اکثر واحدهای صنفی خدماتی فعال بود و واحدهای صنفی پوشاک نسبت به این موضوع اعتراض داشتند، عنوان کرد: چرا که هدف از تعطیلی واحدهای صنفی، کنترل بیماری کووید _۱۹ می‌باشد و با توجه به فعالیت سوپر مارکت ها، هایپر می ها و فروشگاه‌های بزرگ و ازدحام جمعیتی که در داخل این فروشگاه‌ها بدلیل تشکیل صف مرغ وجود داشت، این بیماری مهار نمی‌شود، همچنین برخی از فروشگاه‌های بزرگ البسه هم می‌فروختند و این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: تعطیلی مغازه‌ها باعث شد فروشندگان البسه و تولیدکنند گان لباس با مشکلات اقتصادی مواجه شدند، زیرا اجناس آنها از طریق چک، امانتی و یا نقدی خریداری شده بود.

صدیق مشکل اساسی واحدهای صنفی پوشاک را فصلی عنوان کرد و گفت: وقتی اجناس در زمان خود فروخته نشود، فروشندگان و تولیدکنندگان دیگر نمی‌توانند به قیمت خرید کارهایشان را بفروش برسانند، چرا که نه تنها درآمد روزانه ندارند، قاعدتاً سرمایه اولیه خود را، از دست می‌دهند و نمی‌توانند به تعهداتشان عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار واحد صنفی دارای جواز در کرج وجود دارد، تاکید کرد: در هر کدام از واحدهای صنفی اگر سه نفر فعالیت داشته باشند، در حدود ۱۲ هزار خانوار بدلیل تعطیلی مغازه‌ها بیکار شده بودند.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج یادآور شد: از اسفند سال گذشته اصناف کرج برای مهار بیماری کرونا انصافاً دستور العمل های بهداشتی را رعایت کردند، بر این اساس حتی یک مورد از واحدهای صنفی ما از اداره کل بهداشت بابت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اخطار دریافت نکردند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی هزینه هاشون نسبت به سال‌های قبل افزایش و درآمد آنها نیز، کاهش داشته است، تصریح کرد: اکثر واحدهای صنفی مستأجر هستند و اجاره بها پرداخت می‌کنند و از دولتمردان تقاضا داریم در خصوص تعطیلی‌های غیر کارشناسی اقدام نکنند چرا که تعطیلات باعث سردرگمی تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک شده است و اگر تصمیم به تعطیلی داشتند در هر استانی با مسئولین اتحادیه‌ها نشست و کار کارشناسی انجام شود، چرا که در این باره، کشوری تصمیم گرفته شد و مشخص نیست در ستاد کرونا کل کشور نماینده‌ای از اصناف حضور داشته است یا خیر؟

صدیق خواستار پرداخت تسهیلات به اصناف از سوی دولتمردان شد و گفت: اصناف به دلیل تعطیلات کرونایی و رکود بازار نیازمند تسهیلات هستند، از دولتمردان خواستاریم، وام‌های کم بهره و اقساطی در اختیار آنها قرار بدهند تا حداقل بخشی از خسارت وارد آمده به آنها نیز، جبران شود و بتوانند تا ریشه کن شدن بیماری کرونا دوام بیاورند.

وی در پایان با اشاره به اینکه از تمام واحدهای صنفی بدلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قدردانی کرد و متذکر شد: اگر بناست تصمیمی در ارتباط با تعطیلی واحدهای صنفی گرفته شود، حتماً از صنوف دعوت شود تا نظرات کارشناسی خود را ارائه دهند، چرا که با بهترین تصمیم گیری ها می‌توانیم، این روزهای خیلی سخت را پشت سر بگذرانیم.

گفتنی است؛ حدود سه هزار و ۷۰۰ واحد صنفی فروش پوشاک در کرج فعالیت دارند.

کد خبر 5088610

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده شیوع کرونا آمار کرونا شیراز بارش باران کرمانشاه شهرکرد گرگان شهرستان کرج معلولان بوشهر مجلس شورای اسلامی واحدهای صنفی پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی، گفت: نظارت مستمر با تمام توان بر بازار ادامه دارد وجود کالاهای اساسی در بازار بررسی و با هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود و تمامی واحدهای صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌ شده را درج کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، ناصر فخرموحدی در بازدید از واحدهای صنفی شهرستان فاروج و شیروان با اشاره به روند نظارت‌ها بر بازار، اظهار داشت: نظارت‌های مستمر بر اصناف با هدف تامین کالاهای اساسی مردم و رفع مشکلات مربوط به تامین کالاها و همچنین مقابله با هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی با تمام توان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی واحدهای صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌ شده را درج کنند، افزود: تمام بازدیدها به صورت سرزده و به‌ منظور نظارت و کنترل عرضه کالا در زمینه کمی و کیفی صورت می‌پذیرد و در صورت مشاهده با هر گونه تخلف در حوزه کم فروشی، گرانفروشی و همچنین مشکلات در حوزه بهداشت با اصناف متخلف برخورد قضایی انجام می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان با اشاره به این موضوع که مانور نظارتی کشت‌های مشترک تعزیرات و بازرسی‌های دقیق از بازار در روزهای آینده انجام می‌گیرد، بیان کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به رعایت قانون و حقوق شهروندان هستند که ما نیز از طریق دستگاه‌های نظارتی پیوسته فعالیت این اصناف را رصد می‌کنیم.

فخرموحدی که به‌ همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی، هیئتی از اداره صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان حوزه بهداشت، سلامت و فرمانداران شهرستان‌های فاروج و شیروان از اصناف شهرستان‌های شیروان و فاروج بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود