Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ صفری روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه با توجه به فرا رسیدن روز جهانی خاک گفت : بسیاری از مردم این تصور را دارند که هیچ ماده‌ای به استواری خاک نیست این در حالی است که خاک استحکامی ظاهری دارد.

او گفت : خاک موهبتی الهی است با محدودیت‌های کمی وکیفی، نعمتی است ناپایدار وتجدید ناپذیر؛ لذا باید بپذیریم خاکی که همه چیز ما از اوست اگر به حفظ آن همت نکنیم دیری نخواهد پائید که فرسایش یافته و از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفری افزود: در مورد خاک سخن‌ها گفته اند از جمله اینکه ارزش خاک مانند ارزش آزادیست تا از بین نرود به ارزش آن پی نخواهیم برد. یا اینکه با فرسایش خاک آب هم فرسایش خواهد یافت واین یعنی مهاجرت. یعنی خالی شدن روستا‌ها. یعنی حاشیه نشینی شهر‌ها. فقر. لزوم واردات بسیاری از غلات ورستنی‌های دستی وطبیعی و.... ونیاز سفر‌های مردم.

او افزود: آنچه زمین را از دیگر سیارات متمایز می‌کند وجود همین قشر چند سانتیمتری خاک است که برای تولید یک سانتیمتر آن بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ سال زمان لازم است این عامل حیات را بایستی حفظ کرد و برای این حفاظت عمومی وملی همه بایستی بسیج شوند مردم با حفظ تمامی آن چیز‌هایی که به اجزای خاک کمک می‌کنند تا در جای خود بایستد یعنی جنگل‌ها ومراتع، یعنی جلوگیری از تصرفات وتخریبات این حافظان همیشه سبز خاک. یعنی جلوگیری از گسترش شهر‌ها وساخت و ساز‌های بی رویه ویعنی کشاورزی اصولی وجلوگیری از شخم‌های عمودی وعمیق که عامل مهمی در فرسایش خاک هستند والبته دولت باید مورد مهم تصویب لایحه خاک را جدی بگیرد که خاک ضرورت امروز واصلاح آن ضرورت فردای ایران ماست.

صفری گفت: باید زنگ خطر فرسایش خاک برای همگان بصدا درآید چرا که امروز خاک وطن ما ۱۲ برابر حد قابل تحمل دچار فرسایش است واین یعنی فاجعه. یعنی با توجه به ارزش گذاری خاک توسط سازمان جهانی به ازای هر تن ۲۸ دلار از دست دادن سالانه ۵۶ میلیارد دلار سرمایه غیر قابل جبران؛ لذا همه این موارد یعنی بانک بیدار باش برای مردم ودولتمردان قانونگذار که اگر امروز بخود نیائیم فردا دیر است ونخواهیم توانست پاسخگوی فرزندانمان باشیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی منابع طبیعی فرسایش خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این روش باتری لپ تاپ رو زنده کنید (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرفوری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه صحیح باتری به باتری کردن خودرو (فیلم) ۳ ترفند کاربردی برای افزایش عمر باتری ماشین (فیلم) یک روش ساده و سریع برای تعمیر لامپ LED با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)

دیگر خبرها

  • غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ در رابطه با مشاغل محیط زیستی
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • بزرگداشت زنده‌یاد کیومرث پوراحمد در خانه سینما
  • ملکه‌ای که ۷ روز پس از غرق شدن، زنده شد
  • پایبندی به ارزش‌های انسانی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران است
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • با این روش باتری لپ تاپ رو زنده کنید (فیلم)
  • (ویدئو) رضا رشیدپور: من زنده‌ام