Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ گزیده سخنان رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در برنامه تلویزیونی امشب بدین شرح است:

*در امریکا اوج شدید کرونا و مرگ و میر در حال افزایش است و  از ۲۸۰۰ مرگ عبور کردند، خیز دوم نسبت به خیز  اول در انگلیس شدیدتر است و  ۵۰۰ تا ۶۰۰ مرگ را تجربه می کنند و در آلمان خیز دوم بیماری خیلی شدیدتر است و مرگ بیش از ۴۲۰ نفر بوده و جمعیت مشابهی با ایران دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*پیش بینی می شد ما در نیمه آذرماه مرگ و میر بیش از یک هزار مورد داشته باشیم اما خوشبختانه با همت مردم پیش بینی درباره ایران محقق نشد اما پیش بینی های برای سایر کشورها محقق شد.

*ما سه موج را در کشور سپری کردیم و موج سوم بیماری کرونا در کشور نزولی است و این نشان می دهد رعایت پروتکل ها چقدر موثر است.

*اعمال محدودیت‌ها در ایران، ۵ و ۱۴ آبان و یک آذر ماه بود و این اعمال محدودیت‌ها خیز بلند بیماری را شکاند و روند نزولی است.

*در استان های اردبیل، قزوین، گلستان و گیلان و مازندران روند بیماری صعودی بوده و این روند صعودی در استان های شمالی مربوط به سفرهای ۴ هفته پیش مردم به این استان هاست. شوط در آذربایجان غربی،پارس آباد در اردبیل، نطنز در اصفهان، خلیل آباد خراسان رضوی، راور در کرمان، بندر ترکمن در گلستان و گیلان ۷ شهرستان با وضعیت فوق قرمز هستند و روند بیماری در این شهرها صعودی بوده و متوقف نشده است و باید به آنها بسیار توجه کنیم.

*ساری، آمل و بهشر در استان مازندران، رشت در گیلان، فاروج در استان خراسان شمالی، فارسان در استان چهارمحال و بختیاری، سنقر و هرسین در کرمانشاه، گرگان و آق قلا در گلستان و نایین در استان اصفهان ۱۱ شهرستان با وضعیت ناپایدار هستند و روند بیماری در این شهرها متوقف شده اما نزولی نشده است.

*در این شهرها میزان رعایت دستورالعمل‌ها به حد لازم نرسیده است و شاهد مهمانی و دورهمی و ترددهای غیر ضروری در این شهرها هستیم.

*استان فارس با ۱۱ شهر، گلستان با ۹ شهر، مازندران با ۶ شهر، قزوین با ۵ شهر، اصفهان با ۴ شهر، گیلان با ۴ شهر، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان رضوی و خراسان شمالی با ۳ شهر بیشترین شهرهای قرمز را دارا هستند.

*۳۰ هزار خودرو با دوربین و ۱۴ هزار خودرو دستی در هنگام ورود به شهر‌های قرمز جریمه شدند و ۸۴۰۰ تخلف برای خودرو‌ها در زمان منع تردد شبانه ثبت شده است.

*تصادف منجر به فوت ۴۵ درصد، تصادف جرحی ۳۳ درصد و تصادف خسارتی ۵۰ درصد در دوران ۲ هفته محدودیت کرونایی کاهش پیدا کرد.

*۳۱ میلیون استعلام گرفته شده و ۴۶۳۷ نفر مبتلا به کرونا قصد داشتند که قصد سفر داشتند، شناسایی شدند که مانع از سفر آن‌ها می‌شویم و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفان اعمال می‌شود و این متخلفان به قرنطینه منتقل می‌شوند.

*۲۵ هزار پیامک نقض قرنطینه به بیماران کرونایی ارسال شده است.

*واکسن انفلوانزا، چون فصل سرما را در پیش داریم برای بیماران زمینه‌ای توصیه می‌شود.

*ما بحث تولید داخل را دنبال می‌کنیم و ۲ شرکت دانش بنیان خوب پیشرفته اند و ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز در یک مرحله و ۲۱ میلیون دوز از مسیر دیگری در مرحله دوم از خارج کشور تامین خواهیم کرد.

تکمیل می شود...

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 کرونا در کدام استان ها صعودی است شهرهای قرمز اسامی شهرهای قرمز اسامی شهرهای قرمز کرونا شهرهای قرمز ایران کرونا در کدام استان ها صعودی است سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ رشد حباب، لیدر نوسانات صعودی سکه شد
  • پل طبیعت قرمز می‌شود
  • پل طبیعت برای آگاهی بخشی درباره هموفیلی قرمز می‌شود
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم