Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز بر اساس مستندات و اسناد مالی موجود، راه‌آهن ج.ا.ا به عنوان نهاد حاکمیتی صنعت ریلی و نماینده دولت مسؤول پیگیری و پرداخت مطالبات بالغ بر ۱۰۰۰ میلیاردی شرکت رجا از دولت است. به گزارش تین نیوز، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان این مطلب افزود: در حالی که دولت و راه‌آهن ج.ا‌.ا به عنوان نهاد حاکمیتی دولتی در صنعت ریلی کشور باید پیگیر مطالبات رجا از دولت برای ارایه خدمات تکلیفی باشد و طلب بالغ بر ۱۰۰۰ میلیاردی این شرکت را پرداخت کند، صحبت از بدهی ۴۰۲ میلیاردی رجا به راه‌آهن آن هم در رسانه‌ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رجبی با اعلام اینکه مطالبه راه‌آهن از رجا صحیح بوده ولی حدود ۳ برابر این مبلغ به عنوان مطالبه رجا از راه‌آهن به عنوان بخش دولتی در صنعت ریلی است که کسی پاسخگوی آن نیست. وی افزود: فقط در عدم پرداخت کمک زیان برای قطارهای محلی و حومه‌ای به عنوان یکی از وظایف تکلیفی رجا از طرف دولت، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان طلب از راه‌آهن (به نمایندگی از دولت) وجود دارد. رجبی خاطرنشان کرد: کمک زیان سیر قطارهای حومه‌ای و تکلیفی، یارانه قطارهای خودکشش ترن‌ست (یارانه سهم کشنده)، استفاده کارکنان راه‌آهن و خانواده آنها از قطارهای رجا، ارایه تخفیف به خانواده معزز شهدا و جانبازان عزیز، هزینه سنگین خسارات به ناوگان ناشی از سوانح در اثر مسایل و مشکلات زیربنایی و زیرساخت خطوط ریلی، علایم و ارتباطات،  موارد سیر و حرکتی و ... همگی مطالباتی است که دولت و نماینده آن یعنی راه‌آهن باید بپردازد که از سال ۸۸ و بعد از واگذاری در حساب فیمابین باقی مانده و پرداخت نشده است. وی با اشاره به برخی ادعاهای واهی در خصوص مالکیت ترن‌ست‌ها اظهار داشت:  این موضوع نیاز به هیچ توضیح اضافه‌ای ندارد که سازمان خصوصی سازی به نیابت از دولت محترم نسبت به قیمت‌گذاری و واگذاری کلیه دارایی‌های تحت بهره‌برداری رجا در زمان انعقاد قرارداد و در قالب رد دیون با تصویب هیأت دولت اقدام کرده است. مدیرعامل رجا تاکید کرد: شرکت رجا متقاضی شفاف شدن حساب‌های فیمابین و پرداخت فوری مطالبات سنگین این شرکت از دولت و راه آهن ج.ا.ا به عنوان نماینده دولت در شرایط سخت اقتصادی دوران کرونایی که حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را نیز ندارد، است. آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: طلب رجا از دولت راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ بینندگان خبر می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با ما در میان بگذارند تا به نیابت از آنها پیگیری شود.
تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
تمامی هم استانی‌هایی که در سامانه پیام رسان سروش و خبرگزاری صدا و سیما به شماره ۰۹۹۰۵۰۹۰۲۹۱ عضو هستند، می‌توانند مطالبات خود را از طریق همین سامانه با همکاران ما در میان بگذارند.
مطالبات شما هم از طریق تلفن شبانه روزی ۳۱۱۶۲۰۶۰ با صدای شما ضبط و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی استان بوشهر