Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@17:51:54 GMT

چلسی با «لمپارد» در اوج

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۸۹۲۴

چلسی با «لمپارد» در اوج

به گزارش ایرنا؛ بامداد یکشنبه از هفته یازدهم لیگ برتر باشگاه‌های انگلیس، چلسی در ورزشگاه «استمفوردبریج» شهد لندن از تیم سختکوش لیدز میزبانی کرد و بازی یک بر صفر باخته را با پیروزی سه بر یک عوض کرد.

شاگردان «مارچلو بیلسا» در تیم لیدز شروع  خوبی داشتند و در دقیقه چهارم «پاتریک بامفورد» از پاس پشت مدافعان «فیلیپس» استفاده کرد و دروازه میزبان را گشود اما در ادامه شرایط تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دقیقه ۲۷ «اولیویه ژیرود» مهاجم کهنه‌کار چلسی که روزهای خوبی را سپری می‌کند، توپ ارسالی «جیمز» را به خوبی قطع کرد تا گل تساوی تیمش به‌ثمر برسد.

در ادامه «کورت زوما» و «پولیسیچ» هم موفق به گلزنی شده تا آبی‌های لندن به برتری خانگی سه بر یک دست یابند.

تیم تحت هدایت فرانک لمپارد با این پیروزی و ۲۲ امتیاز در صدر جدول لیگ جزیره قرار گرفت و لیدز هم ۱۴ امتیازی باقی ماند.

برچسب‌ها فرانک لمپارد لندن مارچلو بیلسا چلسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانک لمپارد لندن مارچلو بیلسا چلسی فرانک لمپارد لندن مارچلو بیلسا چلسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن

این قرآن‌پژوه و مترجم و نسخه‌شناس مصاحف قرآن، که حدود دو دهه پیگیر این قرآن مسروقه بوده و ورق‌های جداشدهٔ آن را تا کنون در موزه‌های لوور (پاریس)، لوور (ابوظبی)، متروپلیتن (نیویورک) و موزۀ هنر اسلامی (دوحه) و همچنین حراجی‌های ساتبیز، کریستیز و بُنهامز شناسایی کرده‌است، به تازگی تصاویری از ورق هایی از این قران را منتشر کرده و اطلاع داده است که «برای چندمین بار، تا یک هفتۀ دیگر، در چهارشنبه ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک برگ دیگر از قرآن دزدیده‌شده به شمارۀ ۵۴۸ از موزۀ ملی پارس (شیراز) در حراج ساتبیز لندن به فروش خواهد رسید. این برگ شمارۀ ۴۲ از مجموع ۱۷۲ برگ نسخه بوده و حاوی آیات ۱۷ تا ۲۲ سورۀ حاقة است.»

درحالی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده پیگیری برای استرداد ورق‌های شناسایی‌شده این قران سرقتی را آغاز کرده است، کریمی‌نیا تاکید کرد که «از وزارت میراث فرهنگی انتظار می رود چهار سال پس از افشای این سرقت و فروش برگ برگ آن در حراج‌های مختلف اروپا، اکنون برای افکار عمومی توضیح دهد دقیقاً کدام اقدام موثر و عملی را برای حفظ و بازگرداندن این میراث ایرانی انجام داده و نتایج آن چه بوده است.»

مدیرکل موزه‌ها در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش‌تر گفته بود که امیدوارند با اثبات مالکیت اوراق شناسایی‌شده در حراجی کریستیز، ورق‌های موجود در موزه لوور و دیگر مراکز و حراجی‌ها را هم پس بگیرند.

سرقت این قرآن خطی (کوفی) عصر روز چهارشنبه ۲۷ فروردین سال ۱۳۸۲ شمسی (۱۶ آوریل ۲۰۰۳ میلادی)، در ساعات پایانی وقت اداری انجام شد. چهار سارق مسلح با لباس مبدل وارد موزۀ ملی پارس در شیراز شدند و با شکستن یکی از ویترین‌های شیشه‌ای موزه، نسخه‌ای از قرآن به خط کوفی را از موزه به سرقت بردند. درباره سرنوشت آن دزدها تا کنون خبری نشده است. نظر کریم‌نیا، پژوهشگر نسخ قرآنی بر این است که سارقان احتمالا قرآن کوفی را ورق ورق کرده و از ایران خارج کرده‌اند.

درباره این قرآن گفته شده است که یک نسخه منحصر به فرد از کتابت مصحف شریف و متعلق به قرن دوم یا سوم هجری است. نسخه‌ای که توسط کاتبان ایرانی به نگارش درآمده و به لحاظ نوع نوشتار و تذهیب، بی‌همتا معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سرمربی رم در فصل آینده مشخص شد
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • پیروزی منچستریونایتد مقابل لیدز با تک گل روی کین (17 آوریل، 1996) / فیلم
  • پیش‌بینی ونگر از تقابل امشب بایرن مونیخ و آرسنال
  • چرا باجو هیچ‌گاه مارچلو لیپی را نمی‌بخشد؟
  • میراث دریانوردان از لندن؛ بایرن مونیخ در خانه به چه چیز برای حذف آرسنال نیاز دارد؟
  • کربن‌زدایی لندن با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک
  • تصمیم عجیب لمپارد: نمی‌خواهم در جام جهانی باشم!‏
  • راسل کرو: 10 سال قبل در آستانه خرید باشگاه لیدز یونایتد بودم!
  • فرانک لمپارد از بر عهده گرفتن هدایت تیم ملی کانادا سر باز زد