Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@07:11:19 GMT

سوریان کمک کند در المپیک مدال بگیرم

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۱۹۰۷۷

سوریان کمک کند در المپیک مدال بگیرم

دور برگشت بیستمین دوره لیگ برتر کشتی فرنگی جام یادگار امام(ره) و گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گروه ب روزهای ۱۲و ۱۳ آذر در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شد و تیم‌های بازار بزرگ ایران و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان تیم‌های اول و دوم از این گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

 پیش از این هم تیم‌های سینا صنعت ایذه و فولاد اکسین خوزستان به عنوان تیم‌های اول و دوم گروه الف راهی نیمه نهایی شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله نیمه‌نهایی و دیدارهای رده‌بندی و فینال این دوره از رقابت‌ها که دور رفت آن مهر سال‌جاری برگزار شده بود، سه‌شنبه ۲۵ آذر انجام خواهد شد.
محمدعلی‌گرایی،ملی‌پوش کشتی فرنگی که در ترکیب بازار بزرگ ایران به روی تشک رفت، در‌خصوص برگزاری این مسابقات در زمان اوج کرونا به «ایران» گفت: «تمام کشتی‌گیرانی که در این مسابقات حضور داشتند چند‌بار تست دادند و تمام پروتکل‌ها به صورت کامل رعایت شد تا هر کسی که می‌خواست وارد سالن مسابقات شود مشکلی نداشته باشد.»
پیش از این مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد و تعدادی از کشتی‌گیران از جمله محمدرضا‌گرایی برادر محمدعلی به ویروس کرونا مبتلا شدند. محمدرضا در آن مقطع به «ایران» گفته بود که کشتی‌گیران می‌ترسند کشتی بگیرند و مبتلا شوند. ‌گرایی درباره این صحبت برادر کوچکش و جوی که بر مسابقات لیگ کشتی فرنگی حاکم بود، توضیح داد: «ترسی برای کشتی گرفتن وجود نداشت ولی چون این مسابقات در تهران برگزار می‌شد، برخی از کشتی‌گیرانی که از شهرستان‌ها می‌آمدند نگرانی‌هایی داشتند. البته به نظر من همه شرایط یکسانی دارند چون اگر من نتوانم تمرین کنم، حریفم هم نمی‌تواند تمرین کند و برای همین همه با یک آمادگی نسبی در مسابقات حضور داشتند.»فرنگی‌کار وزن 77 کیلوگرم که در این مسابقات در یک وزن بالاتر (82 کیلوگرم) مسابقه داد، ابتدا شاهین شریعتی از تیم صبانور کردستان را 10-2 شکست داد و برابر مهدی محمدزاده از تیم دانشگاه آزاد هم 9-0 به برتری رسید. او درباره شرایط خودش گفت: «من به‌خاطر شرایط تیم در این مسابقات در یک وزن بالاتر مسابقه دادم. تیم ما 3 مسابقه داد که من 2 بار روی تشک رفتم و پیروز شدم. گرچه تمریناتم متوقف نشده ولی در آمادگی کامل نیستم و 50 درصد آماده‌ام.» ‌گرایی که با بازار بزرگ سال گذشته به قهرمانی باشگاه‌های جهان رسید، درباره شانس قهرمانی تیمش در لیگ امسال گفت: «کشتی ورزش ثانیه‌هاست ولی با نفراتی که داریم جزو شانس‌های قهرمانی هستیم و تلاش می‌کنیم اول شویم.»
اتفاق جالبی که اخیراً رخ داد این بود که سایت اتحادیه جهانی کشتی نظرسنجی با عنوان «اسطوره‌ها در برابر ستاره‌ها» برگزار کرد که در آن حمید سوریان نایب رئیس فعلی فدراسیون کشتی و دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک با رأی کاربران با برتری برابر شینوبو اوتای ژاپنی، آرتور الکسانیان ارمنستانی و رومن ولاسوف روس به فینال نظرسنجی رسید. همچنین‌ گرایی دارنده دو مدال برنز جهان با برتری مقابل پیترکایروف، رضا کایالپ ترک و الکساندر کارلین دارنده ۱۲ مدال طلای جهان و المپیک از روسیه راهی فینال شد. در نظرسنجی نهایی سوریان مقابل گرایی پیروز شد و با گرفتن بیش از ۷۰ درصد آرا عنوان محبوب‌ترین فرنگی‌کار جهان را به خود اختصاص داد. ‌گرایی درباره کسب عنوان دومی در این نظرسنجی و رقابت با سوریان گفت: «این محبت مردم بود که در حضور بزرگان کشتی جهان به فینال نظرسنجی رسیدم. البته همان‌طور که می‌دانید این رقابت مجازی بود وگرنه من کوچک همه‌ بزرگانی که در این رقابت بودند، هستم. خصوصاً آقای سوریان که بدون شک جزو مفاخر کشتی و ورزش ایران و جهان است. آنقدر محبوبیت ایشان زیاد است که با اختلاف زیادی اول شد.» واکنش سوریان پس از پایان نظرسنجی جالب بود. او تأکید کرد که گرایی جزو استعدادهایی است که چشم‌نواز کشتی می‌گیرد و یکی از نوادر کشتی فرنگی ما محسوب می‌شود. سوریان ابراز امیدواری کرد کارنامه‌ گرایی با مدال طلای المپیک پربارتر شود. گرایی در پاسخ به این جملات گفت: «آقای سوریان همیشه به من لطف دارند و این هم از بزرگی اوست. امیدوارم با کمک ایشان یک مدال خوش‌رنگ از المپیک بگیرم و دل خانواده‌ام و مردم عزیز ایران را شاد کنم.» او ادامه داد: «البته کشتی بلاتکلیف است. چون می‌خواستند مسابقات جهانی را برگزار کنند و با اینکه پافشاری می‌کردند مسابقات برگزار می‌شود، این رقابت‌ها را لغو کردند و بعد گفتند مسابقات جام جهانی برگزار می‌شود. به‌خاطر اینکه وضعیت کرونا در صربستان خوب نبود و می‌خواستند تیم‌های کمتری بیایند. جام جهانی با اینکه ارزش مسابقات جهانی را ندارد ولی امیدوارم که برگزار شود. چون بعد از یک سال دوری مسابقاتی در سطح جهانی برگزار می‌شود و کشتی‌گیران نیاز دارند قبل از المپیک در مسابقات مهمی خودشان را محک بزنند. البته اسم 2 نفر را داده‌اند و باید دید چه نفراتی اعزام می‌شوند.» گفتنی است پیش از این در نظرسنجی مشابهی که برای کشتی آزاد برگزار شد، حسن یزدانی محبوب‌ترین کشتی‌گیر جهان شد. موضوعی که نشان می‌دهد کاربران ایرانی در نظرسنجی‌ها حضوری چشمگیر داشته‌اند تا ستاره‌های وطنی بهترین شوند. گرایی در این‌باره هم صحبت کرد: «به هر حال مردم ایران کشتی را خیلی دوست دارند و با این نظرسنجی‌هایی که اتحادیه جهانی گذاشت مشخص شد که آنها چقدر از ورزشکارانشان حمــــــــــــایت می‌کنند.»



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کشتی فرنگی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد پرتاب دیسک جهان شکسته شد | پسر در راه پدر!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از واشنگتن پست، میکولاس آلکنا با پرتابی به طول ۷۴.۳۵ متر رکورد پرتاب دیسک جهان را شکست و به نام خود ثبت کرد.

پنجمین تلاش این ورزشکار لیتوانیایی در اوکلاهما تاریخ ساز شد. در ابتدا داوران پرتاب او را ۷۴.۴۱ متر اعلام کردند و در ادامه این رکورد شش سانتی متر کاهش یافت.

رکورد قبلی در اختیار یورگن شولت آلمانی بود که سال ۱۹۸۶ توانسته بود دیسک را ۷۴.۰۸ متر پرتاب کند.

آلکنا در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب مدال‌های نقره و برنز را کسب کرد.

پدر او ویرجیلیوس آلکنا که قهرمان المپیک در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ بود، با رکورد ۷۳.۸۸ متر در سال ۲۰۰۰ اکنون سومین نفر در لیست بیشترین پرتاب های دیسک در جهان قرار دارد و باید دید پسرش می‌تواند راه او را برود و مدال طلای این ماده را در المپیک پاریس به دست بیاورد یا خیر.

کد خبر 844592 منبع: ایسنا برچسب‌ها ویژه ورزشی دو و میدانی

دیگر خبرها

  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • ظهور پدیده جدید در کشتی فرنگی و رقیب جدی مرد یخی
  • آغاز اردوی المپیکی شاگردان رنگرز بعد از جام تختی
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایرانیان جهان را به وجد آورد
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل ۲۰۰ امتیازی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در ۲فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل قهرمانی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • قهرمانی پدیده کشتی فرنگی در آسیا/ اسماعیلی رقیب گرایی برای المپیک شد
  • دبل شکست قهرمان جهان؛ برنده گرایی طلا را از محموداف ربود
  • رکورد پرتاب دیسک جهان شکسته شد
  • رکورد پرتاب دیسک جهان شکسته شد | پسر در راه پدر!