Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: محتوای اساسنامه کمیته نسبت به مجمع سال گذشته تغییر خاصی نکرده و تنها تغییرات ویرایشی داشته است. - اخبار ورزشی -

کیکاووس سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص برگزاری مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در عمان اظهار داشت: مجمع عمومی به صورت حضوری برگزار خواهد شد و دکتر صالحی‌امیری، نصرالله سجادی، پیمان فخری و فتاحیان به عنوان نمایندگان ایران در آن حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن نفراتی که امکان حضور در این مجمع را ندارند، می‌توانند به‌صورت وبینار در مجمع حاضر شوند. یکی از موضوعات مهم دستور جلسه این مجمع انتخاب میزبان بازی‌های آسیایی 2030 بود. عربستان و قطر دو کاندیدا برای دریافت این میزبانی هستند.

وی در ادامه در خصوص سفر نمایندگان قطر به ایران گفت: نمایندگان قطر برای تبادل نظر و رایزنی سفر یک روزه‌ای به ایران داشتند. ما نیز فردا پیشنهادات خود را برای این کشور جمع بندی می‌کنیم و برای آنها ارسال می‌کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص میزان پرداختی به فدراسیون‌های المپیکی و بودجه کمکی 5 میلیاردی مصوب اظهار داشت: فدراسیون کشتی و بسکتبال به ترتیب 450 و 400 میلیون تومان از این کمک را دریافت کردند. کمک به فدراسیون کاراته در حال انجام است و 350 میلیون تومان به این فدراسیون پرداخت خواهد شد که فدراسیون‌های دیگر نیز درخواست های خود را ارائه کردند که توسط کمیته فنی ستاد بازی‌های المپیک در کمیته ملی المپیک بررسی می‌شود.

سعیدی در پاسخ به این سوال که با توجه به برگزاری مجمع سالیانه کمیته ملی المپیک در چند ماه آینده آیا اساسنامه که تاییدیه IOC را دارد به فدراسیون‌ها ارسال می‌شود، گفت: اساسنامه قبل از برگزاری مجمع سال 98 برای فدراسیون‌ها ارسال شد و در چند رفت و برگشت فدراسیون‌ها نظر خود را ارائه کردند و این اساسنامه در مجمع عمومی سال گذشته به تصویب اعضا رسید بعد از آن اساسنامه برای IOC ارسال و به تایید آنها نیز رسید. محتوای این اساسنامه تغییر خاصی نکرده و تنها تغییرات ویرایشی داشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
 وی درخصوص اینکه تاییدیه اساسنامه در شورای نگهبان در چه مراحلی است، افزود: در حال حاضر معاونت حقوقی دولت و دبیر هیئت دولت در حال پیگیری امور برای تایید این اساسنامه در شورای نگهبان می‌باشند و با این شورا در تعامل هستند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان تصریح کرد: جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک صبح یکشنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان و اعضای این ستاد برگزار خواهد شد. در این جلسه در خصوص برنامه‌های فرهنگی و تعیین لباس کاروان ایران در المپیک توکیو تبادل نظر خواهد شد و طرح‌های نهایی توسط کارگروه مد و لباس کشور رونمایی خواهد شد و نظرسنجی در مورد طرح نهایی لباس کاروان ایران انجام خواهد شد.

برگزاری هفتاد و سومین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیکبخش چهارم بودجه فدراسیون‌ها واریز شد/ تخصیص صدرصدی بودجه توسط کمیته ملی المپیک+عکس



 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک فدراسیون ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد

به گزارش خبرنگار مهر، شادی پریدر که از ۲۷ آذر با حکم کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج منصوب شد روز سه شنبه با حضور در وزارت ورزش از سمت خود کناره گیری کرد.

این استعفا در راستای آغاز پروسه انتخاباتی فدراسیون شطرنج و به منظور تصمیم شادی پریدر برای ورود به انتخابات اتخاذ شد.

سرپرست فدراسیون شطرنج در حالی مترصد ورود به انتخابات این فدراسیون است که حمایت اعضای مجمع انتخاباتی را هم پشت سر خود می بیند. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که بیش از ۴۰ نفر از اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج از جمعیت روسای هیات ها، ورزشکاران، داوران، مربیان، ملی پوشان و ... خواستار تصدی این فدراسیون توسط یکی از اهالی شطرنج مانند شادی پریدر هستند.

به همین منظور پریدر که برای دوره پیشین مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج نیز نام نویسی کرده بود تصمیم به حضور در این دوره انتخابات گرفته است. این در حالی است که وزیر ورزش در بخشی از حکم صادره برای وی به عنوان سرپرست بر عدم ورود به انتخابات تاکید و یادآور شده بود که «انتظار می‌رود ضمن رعایت اصل بی‌طرفی، عدالت‌محوری و عدم حضور در فرآیند انتخابات به عنوان داوطلب، علاوه بر انجام امور جاری فدراسیون در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی رییس و سایر اعضای هیات رییسه فدراسیون اقدام نمایید.»

با این اوصاف شادی پریدر روز سه شنبه استعفای خود را تقدیر کیومرث هاشمی کرد اما وی هنوز واکنشی نسبت به این استعفا نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، نام نویسی از کاندیداهای فدراسیون شطرنج از ۱۵ فرودین آغاز شده و روز چهاشنبه ۲۹ فروردین به پایان می رسد. طبق اطلاعات دریافتی خبرنگار مهر، تا به امروز به جز کمال جوانمرد دبیرکل پیشین کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست فعلی فدراسیون سه گانه، هیچ فردی دیگری برای ورود به انتخابات شطرنج اقدام نکرده است.

فدراسیون شطرنج از خرداد سال گذشته و به دنبال استعفای حسن تامینی وارد پروسه انتخابات شد. ابتدا شهرام عظیمی به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد و در ادامه هم این مسئولیت به شادی پریدر سپرده شد.

پریدر در زمان ریاست حسن تامینی به عنوان نایب رییس بانوان با این فدراسیون همکاری داشت.

کد خبر 6079847 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد
  • رئیس هئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد
  • واکنش ‌آیت‌الله سعیدی به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • حججی رئیس فدراسیون سه‌گانه شد
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • حججی رئیس فدراسیون ترای اتلون شد
  • محمد کاظم حججی رئیس فدراسیون ترای اتلون شد
  • محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد