Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- این روزها حکایت سامانه شاد برای برخی از دانش آموزان خراسان جنوبی مانند روستاهای پردان و بنمرود روزهای ناشادی را رقم زده و مجبورند برای اتصال و دسترسی به اینترنت بر بالای کوه و جاهای مرتفع بروند و از نبود زیرساخت‌ها گلایه‌مند هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، دستان کوچکش از سرما سرخ شده، کلاه بر سر دارد اما سوز سرمای کویر صورتش را سرخ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گام‌های کوچکش را کوه را در پیش می‌گیرد و در حالی که در یک دستش کتاب و در دست دیگرش گوشی است در کوهپایه به دنبال اینترنت می‌گردد تا زمانی که ارتباط برقرار شود و بتواند در سامانه شاد کب علم کند.

بالاخره به نقطه‌ای می‌رسد که اینترنت وصل می‌شود و در همان جا سعی می‌کنند آتشی روشن کنند تا خود را از سرمای کویر نجات دهد.

گاهی تعداد زیادی از دانش‌آموزان تنها با یک گوشی مجبور هستند از سامانه شاد استفاده کنند.

20 روز پیش بود که حکایت پرت شدن مصطفی از بالای کوه در فضای مجازی در حالی منتشر شد که وی برای استفاده از فضای شاد به دنبال نقطه اتصال اینترنت رفته بود که به یک باره زیر پایش خالی می‌شود و از کوه پرتاب می‌شود.

اما ماجرای نبود زیرساخت در برخی نقاط روستایی به ویژه شهرستان زیرکوه تنها به همین جا ختم نمی‌شود چرا که داستان بالا رفتن از ارتفاعات به دنبال اینترنت همچنان ادامه دارد و این در حالی است که امروزه آموزش‌ها در بستر اینترنت و فضای مجازی انجام می‌شود و این امر نیازمند توجه جدی مسئولان است.

با این وضعیت اینترنت در روستاهایی مانند پردان و بنمرود والدین هر روز نگران سقوط فرزندان خود از ارتفاعات هستند و دانش‌آموزان و دانشجویان از این وضعیت ناشاد هستند چرا که مجبور هستند برای دستیابی به اینترنت هر سختی را به جان و دل بخرند و از روستا فاصله بگیرند.

دانش آموزانی که در شرایط غیرکرونا باید برای رسیدن به مدرسه مسافتی را در روستا طی می‌کردند تا خود را به مدرسه برسانند اما این روزها در برخی نقاط شهرستان زیرکوه همان امکانات نیز وجود ندارد و بدون دسترسی به سامانه چگونه باید ادامه تحصیل دهند.

80 درصد مشکلات شاد در قم مربوط به پهنای باند و کندی سرعت اینترنت استضریب نفوذ اینترنت در ایران بالاتر از میانگین جهانی28 هزار مشترک جدید اینترنت در ایام کرونا در استان البرز اضافه شد / افزایش حجم و زمان استفاده از اینترنت در قرنطینه خانگی

نبود زیرساخت مناسب اینترنت سبب شده تا شیرینی درس خواندن برای برخی‌ از دانش‌آموزان و دانشجویان به تلخی تبدیل شود و برخی به فکر ترک تحصیل بیفتند.

یکی از اهالی روستای پردان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم گفت: دانش آموز کلاس اولی دارم و مجبورم هر روز به همراه او مسافتی را طی کنم تا بتوانیم از اینترنت استفاده کنیم و ادامه این روند با توجه به شروع فصل زمستان و باران و برف خیلی سخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه دکل اینترنت نصب شده اما از اتصال خبری نیست افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان پردان و بنمرود باید هر روز مسیر 5 تا 7 کیلومتری دور از روستا را طی کنند تا خود را به کنار تپه‌هایی برسانند که هرازگاهی پوشش اینترنت دارد.

یکی از دانشجویان نیز در این باره گفت: مجبوریم برای حضور در کلاس‌های آنلاین سر از کوه، دشت و بیابان درآوریم و در این سرمای هوایی که هر روز بیشتر می‌شود شرایط ادامه تحصیل خیلی سخت می‌شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی که معتقد است در این روستاها دانش آموزان می‌توانند هم به صورت حضوری از معلمان استفاده کنند و هم غیرحضوری از درس‌نامه‌ها استفاده کنند گفت: اینکه ادعا کنیم به هیچ عنوان مشکلی وجود ندارد نیست و چنین ادعایی نداریم چرا که در زیرساخت‌های اینترنت اشکالی وجود دارد اما معتقدیم ارتباط همکاران ما با دانش آموزان قطع نشده است.

مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: ظرف دو ماه آینده مراحل تامین تجهیزات اتصال اینترنت در روستای پردان و چند روستای اقماری اطراف به شبکه ملی انجام می‌شود.

مصطفی بهی افزود: اگر روستاهایی اعلام می‌کنیم متصل هستند کیفیت مطلوب نباشد این امر قابل پیگیری خواهد بود.

حال باید دید در این روزهایی که به سمت زمستان و سردی هوا می‌رویم و مخاطراتی که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند مسئولان چه تدبیری برای رفع این مشکلات می اندیشند.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل دانش آموزان از عملیات سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ دانش آموزان تفرشی با برگزاری مراسمی از سردار حاجی زاده قدردانی کردند.
این مراسم که به همت آموزش و پرورش شهرستان تفرش برپا شد دانش آموزان مدرسه افضلی راد با برگزاری برنامه‌های مختلف به تجلیل از فرماندهان سپاه و سردار حاجی زاده پرداختند.
دانش آموزان با خواندن سرود‌های انقلابی از اقدامات سپاه پاسداران در اقدامات بازدارنده و حفاظت از کشور قدردانی کردند.
آنان با ساخت موشک‌های کاغذی نمادین، موشک باران رژیم صهبونیستی را بازسازی کردند.
در این مراسم دانش آموزان از سرهنگ میرهادی فرمانده سپاه تفرش به نمایندگی از سرداران سپاه و نیرو‌های مسلح تجلیل کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • تجلیل دانش آموزان از عملیات سپاه پاسداران
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • وقتی نبود سرعت گیر در خیابان مالک اشتر شمالی کرمان جان دانش آموزان را نشانه گرفت + فیلم
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند