Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از ۲ هفته همکاری خوب  صنوف که اغلب شهرهای قرمز کرونایی کشور به خاموشی فرو رفته بود، از صبح شنبه بسیاری از کسبه شهرهای دارای وضعیت نارنجی کرکره های خود را بالا زدند تا روزی دیگر برای امرار معاش زندگی شان البته با  رعایت پروتکل های بهداشتی به امید روزهای روشن آغاز کنند.

بیش از این مشاهدات عینی و آمارهای مسوولان استانی نشان می داد که اهالی کسبه به ویژه مشاغل ضرور با وجود مشکلات اقتصادی مضاعف پای کار آمدند تا همراه دولت و کادر درمانی تلاشگر در خط مبارزه با کرونا باشند که می خواهند یکدل و همگام این بیماری منحوس را شکست دهند که البته اصل مهم نیز همین احساس مسوولیت و وحدت عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که کرونا همچنان به تاخت و تاز بی رحمانه خود در اقصی نقاط جهان و کشورمان ادامه می دهد، همه روزه بسیاری از افراد در سنین مختلف را گرفتار و متاسفانه به کام مرگ می فرستد و در این میان کارشناسان و متولیان امر بر این باورند که تنها راه شکست این ویروس توجه به پروتکل های بهداشتی، اجتناب از دورهمی های خانوادگی است که به نظر می رسد عموم بیش از گذشته به این باور رسیده اند.

 رحیم نظری که پس از ۲ هفته تعطیلی محدودیت کرونایی کرکره مغازه خود را در طولانی ترین بازار مسقف شهر زنجان، بالا می برد، در این خصوص معتقد است، گرچه مشکلات اقتصادی بسیاری از خانواده ها به ویژه کسبه ها و مغازه داران را با  چالش جدی مواجه کرده اما برای کنترل این بیماری چاره ای جز اعمال چنین محدودیت هایی نداریم.

وی ادامه می دهد: چند وقت پیش یکی از بستگان خود را بر اثر این بیماری هزار چهره از دست دادیم، که هرگز  مرگش را باور نکردیم و بر این اساس بر خود  وظیفه دانستم که همگام با دیگر مردم این سرزمین به محدودیت ها پایبند باشیم، هر چند از دولت نیز تقاضا داریم به مشکلات واحدهای آسیب دیده بیشتر رسیدگی کند.

رضا بیستونی دیگر کاسب زنجانی نیز  ادامه می دهد: این بیماری همه خانواده های را در جهان به نوعی با مشکلات جدی مواجه کرده است هر چند همکاری مردم و محدودیت های ۲ هفته ای توانست وضعیت کرونایی شهرمان را از قرمز به نارنجی تغییر دهد، اما احتمال بازگشت دوباره وجود دارد و بر این مبنا محدودیت ها به ویژه ممنوعیت ترددهای شبانه می تواند بسیار راهگشا  باشد.

وی اضافه می کند: همین اوضاع اقتصادی ناخوشایند تحت تاثیر کرونا موجب  شده درآمد کسبه و مغاره داران با مشکل جدی روبرو شود و از طرفی چک های متعددی وجود دارد و تامین منابع مالی ان از دیگر مسائل آزار دهنده روزهای کرونایی است که امیدواریم با تدبیرهای اندیشمندانه این مسائل برطرف شود ، تا از این مرحله سخت نیز عبور کنیم.

وضعیت کرونایی اغلب شهرهای زنجان تغییر یافت

استاندار زنجان نیز در این خصوص گفت: در سایه همکاری مردم و مسوولان استانی، وضعیت کرونایی اغلب شهرهای زنجان تغییر یافته است.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه با رعایت مردم و تلاش مسئولان، شرایط شهرها از لحاظ شیوع کرونا تغییر یافته است افزود: این امر به معنی پایان کرونا نیست و اگر کوچک‌ترین تعللی در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود، به وضعیت قبل باز خواهیم گشت.  

وی یادآوری کرد: حفظ این وضعیت در موضوع کرونا بسیار مهم است و اگر موفق به حفظ وضعیت نشویم تبدیل به ضد آن می‌شود.

 به گفته استاندار زنجان، اگر همه مردم دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به طور جدی مراعات کنند در این صورت می توان این ویروس منحوس را شکست داد که البته این کار به این معنی نیست که دستگاه های متولی به وظیفه خود در مقابله با این ویروس عمل نکنند.

وی با بیان اینکه اغلب مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند که بسیار ارزشمند و اثربخش است، تصریح  کرد: اما انتظار این است که مابقی مردم نیز موارد و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا این ویروس که جامعه را سخت نگران و درگیر کرده است محو و نابود شود.

حقیقی اظهار داشت: زمانی که رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک بیشتر می شود میزان ابتلا به این بیماری نیز سیر نزولی پیدا می‌کند و هر وقت که عمل به این موارد، ضعیف می شود میزان شیوع و ابتلا به این بیماری نیز شدت می یابد.

استاندار زنجان  ادامه داد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، حوزه های خدماتی این استان مشکل پیدا کرده و متضرر شده اند اما عمده واحدهای تولید زنجان که دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند همچنان پایدار هستند و کار می کنند.

حقیقی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، بزرگترین اولویت دولت حفظ و ارتقا سلامت مردم است، افزود: دولت به واحدهای زیان دیده از این ویروس، تسهیلات بانکی در نظر گرفته بود و در حال حاضر نیز مجددا تصمیماتی را در این خصوص می گیرند تا صنوف کمتر متضرر شوند.

وی خاطرنشان کرد: هر هفته چندین جلسه در راس دولت از نظر اقتصادی و امنیتی و فراهم کردن تجهیزات به منظور مبارزه و مقابله با ویروس کرونا تشکیل می شود چراکه با اتخاذ تدابیر و تصمیمات مناسب می توان میزان آسیب های ناشی از شیوع این بیماری را به حداقل ممکن رساند.

حقیقی خاطرنشان کرد: شیوع این ویروس اتفاق بسیار بدی بود و در کمترین زمان جهان را تحت تاثیر قرار داد و ضربه و خسران بسیاری را وارد کرد اما همچنان تلاش می شود ضربه ها و آسیب ها با استفاده از شیوه های پیشگیری اثرگذار، کاهش یابد.

اصناف زنجانی همگام با دولت پای کار آمدند

رییس اتاق اصناف زنجان نیز با اشاره به اینکه قبل از اجرای این طرح جلسات متعددی با مدیران پاژساژها، کسبه، اتحادیه ها و مجتمع های بزرگ برگزار شد، ادامه داد: در این ارتباط گروههای هدف نسبت به اجرای بهینه این طرح توجیه شدند تا در اجرای آن مشکلی نداشته باشیم.

سید محمود موسوی افزود: طبق پیش بینی ها اصناف زنجانی با آغاز اجرای این طرح همکاری رضایت بخشی داشته اند تا جایی که در مجموع  بیش از ۹۵ درصد اصناف بدون تحکم، نسبت به تعطیلی واحدهای خود اقدام کردند که این مهم در هسته مرکزی شهر بیش از این رقم را شامل می شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه این محدودیت ها در دیگر مناطق شهر به خصوص مناطق حاشیه ای آنگونه که باید و شاید پررنگ نبود و بر این مبنا گشت های بازرسی مشترک نسبت به بازدیدها اقدام کرده اند که در صورت فعالیت واحدهای صنفی مشاغل غیرضرور، مرحله اول اخطار شفاهی و سپس اخطار کتبی داده شده و در نهایت پلمب می شوند.

این مسؤول افزود: بر این اساس اصناف استان طی مدت ۲ هفته محدودیت ها، با توجه به مشکلات اقتصادی مضاعف که بردوش آنان بسیار سنگینی می کند، با تمام وجود همگام با ستاد کرونای کشور نهایت همکاری را داشته اند.

وی اظهار داشت: اصناف زنجانی نیز از دولت  انتظار دارند، در وضعیت کنونی حاد، با اتخاذ تدابیری کمک حال آنان از قبیل اعطای تسهیلات مورد نیاز  و رفع مسائل مالیاتی آنان باشند، این در حالی است که شرایط بسیار سخت برای دریافت وام موجب شده این قشر از دریافت آن امتناع کنند.

موسوی افزود: متاسفانه تسهیلات اعطایی به کسب و کارهای آسیب دیده به مبلغ بسیار کم و ناچیز موجب شده که گروههای هدف از دریافت آن منصرف شوند و در این میان هیچ مسوولی علت این موضوع را جویا نشد.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی در استان هستند که به دلیل شرایط کرونایی یکسال هیچ فعالیتی ندارند، گفت: اعطای تسهیلات مناسب برای این گروه که بسیار متضرر شده اند می تواند انگیزه و فعالیت کاری آنان را به مراتب افزایش دهد.

این مسوول ادامه داد : بر این اساس با همین حمایت ها می توان انتظار داشت که در صورت اعمال محدودیت های دوباره همراهی مضاعف صنوف را شاهد بود و این موضوع می تواند گره ای از مشکلات را بگشاید.

 رییس اتاق اصناف زنجان خاطرنشان کرد: همکاری های اصناف در شرایط فشار اقتصادی و شیوع بیماری کرونایی برگ زرین ماندگار دیگری است که اصناف از گذشته تا کنون در برهه های حساس کشور به ثبت رساندند که جای قدردانی دارد.

وی یادآوری کرد: سابقه اصناف زنجانی از اول پیروی انقلاب تا به اکنون نمایان بوده و با توجه شرایط کنونی کشور نیز  همچنان همراهی کرده و حتی کمک های مومنانه خود را انجام می دهند و در یک کلام با دولت همگام بوده و هستن  تا از این شرایط سخت  نیز عبور  کنیم.  

محدودیت های ۲ هفته ای در زنجان ثمر بخش بود

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان نیز در خصوص تعطیلی اماکن گفت: هر چند در اجرای طرح، مشکلاتی وجود، اما همکاری ها در هفته دوم اجرای محدودیت ها نمود عینی داشت.

جلیل نصیری افزود: بر این اساس می توان گفت، مشاغل مشمول "۲، ۳ و چهار طرح که باید تعطیل می‌شدند، بالای ۹۰ درصد همکاری لازم را داشتند و ۱۰ درصد باقیمانده نیز به واحدهای مستقر در کوچه ها و مناطق دیگر باز می گشت که نسبت به تذکرات، اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی  ومحدودیت مشاغل مشمول بسیار مفید بود اظهار داشت: نتیجه این طرح زمانی اثربخش است که همچنان محدودیت های ورودی و خروجی شهرها نیز ادامه داشته باشد که این اقدام بسیار کارساز است.

این مسؤول ادامه داد: همچنان محدودیت ترددها در شهرهای قرمز و نارنجی ادامه دارد،  چرا که از انتشار و گسترش ویروس به سایر نقاط جلوگیری می کند و می تواند در کنترل این بیماری هزار چهره بسیار نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه  هر چند ادامه برخی محدودیت های کرونایی، رسیدن به وضعیت زرد نیز دور از دسترس نیست، اظهار داشت: بر این اساس باید همچنان وضعیت نارنجی کرونایی شهرها حفظ شود که البته این مهم  با همکاری مردم امکانپذیر است که تحقق آن، موفقیت طرح را به دنبال دارد.

نصیری خاطرنشان کرد: در مجموع طی ۲ هفته محدودیت مشاغل مشکلاتی در همکاری ها وجود داشت اما  کسبه زنجانی به دلیل وجود شرایط خاص پای کار آمدند و در مجموع  همکاری ها بسیار مطلوب بود.

وی یادآوری کرد: با توجه به تعطیلی اغلب واحدها و صنوف مشمول طرح فرصت بیشتری برای نظارت و کنترل ها وجود داشت که در پیشبرد برنامه های اعلام شده بسیار تاثیرگذار بود.

نصیری افزود: طی این مدت با وجود نظارت های مستمر در این طرح، پایش واحدهای دیگر بهداشتی از قبیل نانوایی ها مورد غفلت واقع نشد و از طرفی سوپر مارکت ها نیز به لحاظ بهداشتی رصد شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان زنجان نیز گفت: با اعمال محدودیت‌های ۲ هفته‌ای ۳ شهرستان استان از وضعیت قرمز خارج و نارنجی شدند و یک شهرستان نیز هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارد.

خدابخش مرادی نافچی افزود: قرار گرفتن این شهرستان ها در وضعیت نارنجی نباید به معنی عادی انگاری شرایط باشد چراکه این وضعیت شکننده است و با هرگونه غفلت و عدم رعایت موارد بهداشتی و پروتکل ها مجدد وضعیت قرمز حاکم می شود.

وی یادآورشد: واحدهای صنفی و خدمات عمومی باید با جدیت همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت با آنها برخورد و محدودیت هایی برایشان اعمال خواهد شد.

مرادی نافچی تاکید کرد: بازرسی و نظارت‌ها برای حفظ و ارتقای وضعیت با قوت ادامه خواهد داشت.

بیش از ۹۷ درصد صنوف زنجان در طرح تعطیلی مشاغل مشارکت کردند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز گفت: با اعمال محدودیت‌های کرونایی برای صنوف ۹۵.۲۵ درصد پروتکل‌ها را رعایت و در تعطیلی‌های ۲ هفته‌ای مشاغل ۹۷.۸۷ درصد صنوف استان مشارکت کردند.

مسیح الله سلطانی افزود: برای اجرای هرچه بهتر محدودیت ها ۱۳۰ اکیپ بازرسی در استان تشکیل شد که تا پایان روز پنجشنبه هفته گذشته این تیم ها ۲۸ هزار و ۳۸۸ مورد بازرسی از صنوف و مراکز مختلف انجام داده اند.

وی یادآورشد: با بازرسی های انجام شده ۶ هزار و ۱۶۷ مورد اخطار به کسبه و مراکزی که در اجرای طرح تخلف داشتند، صادر شد.

سلطانی تصریح کرد: طی این مدت ۳۷۶ مورد شکایت از صنوف واصل و رسیدگی و ۳۰۶ واحد متخلف در استان پلمب شد.

برچسب‌ها کرونا استانداری زنجان اصناف زنجان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استانداری زنجان اصناف زنجان محدودیت های کرونا کرونا استانداری زنجان اصناف زنجان محدودیت های کرونا اخبار کنکور بهداشتی را رعایت پروتکل های بهداشتی ۲ هفته ای اصناف زنجانی اصناف زنجان بر این اساس پروتکل ها محدودیت ها زنجان نیز همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • محمدرضا گلزار و «پانتومیم» نمره قبولی می‌گیرند؟