Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ شهردار بندرامام خمینی(ره) با اشاره به افزایش بارندگی‌ها در سه‌سال اخیر گفت: هفته گذشته بیش از ۱۵۰ میلیمتر بارندگی در شهر بندرامام خمینی(ره) رخ داد که ۲ برابر بیشتر از ظرفیت ایجاد شده برای دفع آب‌های سطحی در شهر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرامام خمینی(ره)، محمد عبیاوی در جمع خبرنگاران با اشاره به پشت‌سر گذاشتن خشک‌سالی و افزایش میزان بارش‌های جوی در خوزستان اظهار داشت: در پایان سال 96 شاهد بارش‌هایی به اندازه 75 میلیمتر بودیم که سیستم شهرداری را غافلگیر کرد و از آن پس موضوع اجرای طرح شبکه دفع آب‌های سطحی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 3 خط انتقال آب‌های سطحی به همراه ایستگاه‌های پمپاژ آب ایجاد شد که خط نخست آن به طول 2 کیلومتر از هسته مرکزی و منطقه بلوکی‌ها آغاز و به خوریات ختم می شود؛ این منطقه در بارندگی اخیر 4 روز دچار آبگرفتگی شد.

شهردار بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: خط دوم به طول 1200 کیلومتر از ایستگاه راه‌آهن و خط سوم نیز به طول 1500 متر از ایستگاه فاز یک به سمت خوریات احداث شد که در این دو نقطه پس از 12 ساعت شاهد خشکی کامل منطقه بودیم.

عبیاوی با بیان اینکه در بارندگی اخیر هیچ‌کدام از پمپ‌ها دچار مشکل نشد و کانال‌های دفع آب‌های سطحی نیز فعال بودند، عنوان کرد: در سال 97 و 98 شهر بندر امام خمینی(ره) دچار آبگرفتگی نشد اما امسال که پمپ‌ها اورهال شده بودند و کانال‌های خاکی تبدیل به کانال‌های بتنی شد دچار آبگرفتگی شدید شدیم.

وی تصریح کرد: قبل از بارندگی جلسه‌ای با حضور 40 نفر از مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار و میزان بارش را بین 20 تا حداکثر 40 میلیمتر اعلام کردند؛ به سبب سابقه بارش 75 میلیمتری و پاسخگویی سیستم‌ها در سال‌های گذشته نگرانی نداشتیم، اما در روز بارش شاهد 175 میلیمتر بارندگی بودیم که به اندازه یک‌سال بارندگی در بندرامام خمینی(ره) بود.

شهردار بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: در 5 ساعت ابتدایی که از ساعت 2 صبح آغاز شد، آبگرفتگی در اکثر مناطق آغاز و تا ساعت 10 صبح فردا اکثر این نقاط تخلیه شدند.

تشکیل قرارگاه مردمی امام علی(ع) در بندرامام‌‌خمینی برای دفع آب‌های سطحیتداوم تعطیلی ادارات و بانک‌های بندرامام خمینی به‌دلیل آب‌گرفتگی معابرادارات و بانک‌های شهر بندرامام خمینی تعطیل شد

عبیاوی افزود: 2 منطقه کوی مقداد و بلوکی‌ها که معروف به کاسه شهر هستند باقی ماندند که 48 ساعت بعد از بارش بیشتر خانه‌ها در منطقه بلوکی‌ها آسیب دیدند. در این مدت به تشخیص مسئولان شهرستان همه امکانات به سمت ماهشهر و شهرک چمران گسیل شده بود و پس از گذشت 2 روز پمپ‌های تخلیه آب به دست ما رسید.

وی تأکید کرد: سپاه، سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و مردم همه امکانات را آوردند تا در نهایت روز چهارم منطقه بلوکی‌ها و کوی مقداد از آب تخلیه شد.

شهردار بندر امام خمینی(ره) تصریح کرد: پس از این اتفاق طرح دفع آب های سطحی را اصلاح کردیم و امیدواریم با این اصلاح سیستم دفع آب‌های سطحی شهر بارش‌های بالای 200 میلیمتر را نیز پاسخگو باشد.

به گزارش تسنیم در هنگام تهیه این خبر یکی از اعضای شورای شهر بندر امام اعلام کرد عبیاوی با حکم استاندار خوزستان تعلیق شده است.

انتهای پیام/344/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهردار بندر امام خمینی بندر امام خمینی ره بندرامام خمینی ره دفع آب های سطحی شهر بندر بلوکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع بیش از ۶ هزار حادثه فاضلاب در بندر امام خمینی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داود چاشیانی گفت: پارسال ۶ هزار و ۵۰۹ فقره حادثه فاضلاب در نقاط مختلف بندر امام خمینی به سامانه ۱۲۲ اطلاع رسانی شد و گروه‌های عملیاتی اداره آب و فاضلاب این شهر باحضور در محل‌های وقوع حادثه نسبت به آنها اقدام کردند.     وی افزود: به منظور رفع مشکل دفع فاضلاب مشترکان این اداره برای عملیات نگهداری و بهره برداری از شبکه فاضلاب اعم از؛ لایروبی شبکه به متراژ  ۷۰  کیلومتر،  رفع گرفتگی شبکه و انشعاب فاضلاب با دستگاه جنتکس به تعداد ۴۹۵۹ فقره، رفع پس زدگی شبکه فرعی فاضلاب به تعداد ۱۵۵۰ فقره، مرئی سازی و همسطح سازی دریچه‌های منهول به تعداد ۳۷۱ دهانه، مرمت دور قاب و دیوار‌های منهول به تعداد ۱۴۵ دهانه، اصلاح انشعابات فاضلاب به تعداد ۸۵ فقره اقدام کرد.     چاشیانی مبلغ هزینه شده برای انجام این طرح را از محل اعتبار جاری اداره آبفا بندر امام خمینی عنوان کرد و ادامه داد: قبل از آغاز فصل بارندگی تاسیسات‌های فاضلاب ایستگاه ۷۰۰، تلمبه خانه مجموعه ورزشی و بیش از ۵۰۰ متر از کانال خروجی تلمبه خانه اصلی فاضلاب و ۹۰ هکتاری مسکن مهر لایروبی شد.     سرپرست اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی می‌گوید: همچنین اجرای سر وصل منطقه کمیته امداد انتهای شهرک دستغیب، سر وصل شیلات ۷، بروزرسانی همه تابلو برق‌ها و دیزل ژنراتور‌ها انجام شد، ضمن اینکه در مناطقی از شهر در هفته‌های آینده با مشخص شدن پیمانکار،  لایروبی خطوط دفع فاضلاب آغاز خواهد شد.     وی با بیان اینکه سرکشی مستمر و شبانه روزی از ایستگاه‌های پمپاژ شهری، و وضعیت تابلو‌های برق و الکتروپمپ‌ها و رفع اشکالات موجود از دیگر کار‌های انجام شده به شمار می‌روند، اضافه کرد: تعمیر و تعویض قطعه‌های فرسوده دستگاه جنتکس، بیل بکهول و همچنین بازسازی و سیم پیچی تعداد ۸ دستگاه الکتروپمپ ۱۰-۸-۶-۴ اینچ از دیگر کار‌های انجام شده هستند.     چاشیانی در پایان گفت: اجرای خطوط شبکه فاضلاب در شهرک‌های جدیدالاحداث رضوان، فردوس، کوثر و در آینده کمپ بی از دیگر کار‌های اداره آبفا بندر امام خمینی به شمار می‌روند.

دیگر خبرها

  • انفجار گاز در یک منزل مسکونی در شهر بندر امام خمینی
  • موج بازداشت در شهرداری بندرامام + جزئیات
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • رفع بیش از ۶ هزار حادثه فاضلاب در بندر امام خمینی
  • بارندگی‌های اخیر در اهواز منجر به اتفاق خاصی نشد
  • زمان ماندگاری آب‌های سطحی کاهش یافته است
  • منطقه ۳ کاشان، نخستین میزبان طرح دهه خدمات عمرانی شد
  • درگیری درساحل بندر امام حسن بوشهر یک کشته برجا گذاشت
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام
  • تحقق حدود ۱۰۰ درصدی برنامه تولید پتروشیمی بندر امام