Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش رهبر روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا ارائه خدمات الکترونیکی را نقطه قوت مراکز مثبت زندگی دانست و افزود: در هر یک از این مراکز ۴۵۰ خانوار مستمری بگیر زیر پوشش قرار می‌گیرند و با الکترونیکی شدن فعالیت‌ها، خدمت‌دهی به گروه‌های هدف، سریعتر صورت می‌گیرد.

به گفته وی ایجاد مراکز مثبت زندگی به عنوان اقدامی مطلوب و بدیع از سوی سازمان بهزیستی موجب تسریع در روند خدمت‌رسانی، یکپارچه‌سازی و یکسان سازی خدمات این سازمان به جامعه هدف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرپرست معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان عنوان کرد: راه اندازی ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در کل کشور با ۲۲ عنوان فعالیت، در خدمت رسانی عادلانه و کاهش ترددها نقش بسزایی دارد.

رهبر با اشاره به اینکه در شهر همدان ۱۶ مرکز، ملایر ۱۰ ، فامنین و رزن هر کدام ۲ و سایر شهرها سه و چهار مرکز مثبت زندگی تا پایان سال آغاز به کار می‌کنند، ادامه داد: در هر مرکز سه مددکار، یک کارشناس پاره وقت علوم پزشکی، یک نفر پذیرش و یک نفر موسس و مسوول فنی بعد از شروع فعالیت مرکز، خدمات به جامعه هدف را آغاز می‌کنند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان با اشاره به فعالیت‌های هفته معلولان در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما، شعار امسال هفته جهانی معلولان را "ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت" ( فراگیر دسترس پذیر و پایدار)، معرفی کرد. 

رهبر، نشست خبری با حضور مسوولان شهری با هدف پاسخگویی به افراد دارای معلولیت و استفاده از رابطان ناشنوا در تمام برنامه‌های تلویزیونی را از برنامه‌های هفته معلولان برشمرد و ادامه داد: در مکاتبه سازمان بهزیستی با شهرداری، در این هفته بلیت رایگان برای تردد معلولان با اتوبوس و وسایل حمل و نقل شهری در نظر گرفته شده است.

وی، ارسال پیامک برای مردم جامعه و یادآوری هفته معلولان، قدردانی از کارکنان معلول بهزیستی استان و کارشناسان توانبخشی نمونه استان را از سایر برنامه های اجرایی در این هفته عنوان کرد و اظهار داشت: بازدید و تجلیل از خانواده های چند معلولی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازدید مجازی و آنلاین از مراکز توانبخشی روزانه و شبانه‌روزی و شرکت در نمایشگاه مجازی نقاشی در تهران از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

سرپرست معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان، تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان را ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر برشمرد و افزود: بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶  و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است که ۶۰ درصد آنها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

رهبر با بیان اینکه هشت هزار و ۲۱۱ نفر از سازمان بهزیستی مستمری منظم ماهانه دریافت می‌کنند، ادامه داد: تعداد ۱۶ هزار و ۲۱۸ نفر نیز از محل هدفمندی یارانه‌ها و کمک هزینه معیشت، مشمول دریافت مستمری هستند.

این مقام مسوول توصیه کرد: در ایام کرونا، مردم تا حد امکان معلولان، بیماران روان و سالمندان خود را برای حفظ سلامتی آنان در خانه نگه دارند. 

رهبر از مراقبت‌های بهداشتی مطلوب در مراکز بهزیستی خبر داد و عنوان کرد: مراکز شبانه‌روزی در استان همدان کمترین درگیری با بیماری کووید۱۹ را داشته به حدی که میزان فوتی‌ها از سال گذشته که کرونا نبوده نیز کمتر شده است.

به گفته وی بیشترین مراکز بهزیستی در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان است و ۳۱۴ نفر مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی استان نگه‌داری می‌شوند.

وی از تعداد ۱۳ مرکز شبانه روزی در استان با ظرفیت هزار و ۴۰۰ نفر خبر داد و افزود: هزار و ۲۰۰ نفر اعم از سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولان ذهنی در مراکز شبانه روزی اقامت دارند که از این تعداد ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن هستند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی استان با دارا بودن ۱۹ مرکز روزانه، از هزار و ۲۰۰ نفر که شامل سالمندان، بیماران اَُوتیسم، معلولان ذهنی و جسمی و حرکتی هستند، نگه داری می‌کند.

رهبر یادآور شد: سازمان بهزیستی استان، ۲۹ مرکز مددکاری برای بی خانواده‌ها و در مجموع ۷۱ مرکز در حوزه توانبخشی در ارائه خدمت، آماده و فعال دارد.

وی از پرداخت مستمری بَُعد خانوار برای اولین بار، خبر داد و افزود: اکنون کل اعضای خانواده معلول سرپرست خانوار مستمری دریافت می‌کنند.

به گفته این مقام مسوول، برای اولین بار کمک هزینه به معلولان شدید بسترگرا در ایام کرونا پرداخت شده است.

رهبر از افزایش ۲ برابری تامین اعتبار وسایل بهداشتی از تیر ۹۹ خبر داد و گفت: برای اولین بار پرداخت هزینه دانشگاه آزاد معلول سرپرست خانواده و فرزندانش رایگان شده و همچنین هزینه دانشگاه‌های غیر انتفاعی و علمی کاربردی ۸۰ درصد پرداخت می‌شود. 

وی از پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی بر اساس مقطع تحصیلی برای اولین بار، خدمتی دیگر از سازمان برای ارتقای سطح تحصیلی معلولان و خانواده هایشان نام برد.

رهبر از امضای تفاهمنامه با دفاتر خدمات الکترونیکی برای رایگان شدن تعرفه زیر یک میلیون تومان برای مراجعه کنندگان معلول خبر داد و پرداخت کمک هزینه مناسب سازی خودرو، کمک هزینه مسکن و کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان را برای رفاه خانواده مددجویان اقدامی شایان توجه، ذکر کرد.

برچسب‌ها کرونا همدان ملایر سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا همدان ملایر سازمان بهزیستی کشور معلولان کرونا همدان ملایر سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور برای اولین بار مثبت زندگی شبانه روزی کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟

مجتبی احمدلو با اشاره به تسهیلات درمانی درنظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: ۲۶ فروردین‌ هیئت وزیران مصوبه تعرفه‌های خدمات پزشکی را در بخش‌های دولتی، خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی ابلاغ کرد که نسبت به سال گذشته با رشد متوسط ۳۰ درصدی همراه بوده است. در این مصوبه خودپرداخت (فرانشیز) خدمات درمانی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین دهک‌های پایین درآمدی قابل ملاحظه است.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیئت وزیران، خودپرداخت (فرانشیز) مراجعه بیماران در طرح نظام ارجاع برای مددجویان شهری کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت ایران ۱۳ هزار تومان است. حدود یک میلیون نفر از مددجویان شهری کمیته امداد دارای بیمه نظام ارجاع یک هستند.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد یادآور شد: دارو، ملزومات پزشکی و خدمات پیراپزشکی مورد نیاز بیماران نیز باید توسط مرکز ارائه کننده خدمت تامین شود و مراکز درمانی حق ارجاع بیماران برای تهیه اقلام و این خدمات را خارج از زنجیره ارجاع به بیرون از مراکز ندارند.

احمدلو با اشاره به دیگر موارد مهم در ابلاغ تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ برای مددجویان، بیان کرد: سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت برای بیمه‌شدگان آن سازمان در سه دهک درآمدی برای خدمات بستری و سرپایی (به استثنای داروی سرپایی) در مراجعه به مراکز دولتی و دانشگاهی ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی است و خودپرداخت (فرانشیز) بیماران سه دهک رایگان است.

وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (مصوبه سال ۱۴۰۰)، گفت: از سال گذشته هیئت وزیران تصویب کرده که خدمات بستری و سرپایی (به استثنای داروی سرپایی) برای کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان است که این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و این مصوبه نیز لحاظ شده است.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به فرانشیز مددجویان، تصریح کرد: همچنین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که دارای بیمه سلامت هستند در سال جاری نیز همچون سال گذشته خدمات بستری و خدمات اورژانسی که دارای پرونده هستند، با نظام ارجاع در مراکز دولتی ۹۵ درصد توسط بیمه و ۵ درصد از محل منابع تعیین شده در قانون بودجه تامین می‌شود و به عبارتی فرانشیز خدمات بستری و اورژانسی دارای پرونده برای مددجویان صفر است. برای خدمات سرپایی در تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت نیز سهم سازمان از ۷۰ درصد به ۸۵ درصد ارتقا یافته است و خودپرداخت بیماران خاص و صعب‌العلاج برای مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت ایران در قالب نظام ارجاع و مددجویان بهزیستی برای دارو و خدمات سرپائی مرتبط با بسته بیماری‌های مذکور رایگان است.

احمدلو در بخش دیگری از سخنان خود این را هم گفت که دولت همچنان در سال جاری بیمه سلامت را مکلف کرده که سهم بیمه برای افراد بدون بیمه درمانی در پنج دهک اول درآمدی همچنان رایگان باشد و دهک ۶‌، ۲۰ درصد حق بیمه، دهک ۷،‌ ۳۰ درصد حق بیمه، دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه، دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه سرانه درمان را پرداخت کنند. حق سرانه بیمه خدمات درمانی نیز در سال جاری ماهانه ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا جواد صبوحی

دیگر خبرها

  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان