Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح اله سرواندام روز یکشنبه در نشست مجازی با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: استان ایلام دارای ۳۱۵ مستمری بگیر بازنشسته، ۱۸۴ خانوار از کارافتاده و ۷۳۱ مستمری بگیر فوتی است که از مزایای طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران بهره مند شده اند.

وی افزود: یکی از گام‌های بلند دولت تدبیر و امید اجرای طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است که این طرح پس از اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی مطرح و اجرایی شد و حقوق مستمری بگیران این صندوق به طور میانگین ۵۲ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرواندام گفت: جامعه هدف این صندوق روستاییان، عشایر، کشاورزان غیرساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون‌شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام دامپزشکی هستند.

وی یادآور شد: همچنین افراد رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال که تابعیت ایرانی داشته باشند و تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نباشند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی به عضویت این صندوق درآیند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: حدود ۴۷ درصد جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان را روستائیان و عشایر تشکیل می‌دهند و از مجموع ۱۰۰ درصد حق بیمه ۷۰ درصد توسط دولت و مابقی توسط فرد بیمه شده پرداخت می‌شود که رقم ناچیزی در ماه است.

سرواندام اظهار داشت: بازنشستگی، از کار افتادگی، برخورداری بازماندگان و انتقال سوابق بیمه از مهم ترین مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است.

به گفته وی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از ارکان نظام جامع تامین اجتماعی ذیل شورای عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هم اکنون ۳۱ هزار و ۵۰۰ ایلامی تحت پوشش این صندوق قرار دارند.

برچسب‌ها ایلام صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر همسان سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر همسان سازی ایلام صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر همسان سازی اخبار کنکور صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همسان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد خدایی با اشاره به اینکه ارتباط الکترونیکی تأمین‌اجتماعی و بیمه سلامت، ارتباطی دائمی است و اطلاعات بیمارانی که تحت پوشش تأمین‌اجتماعی و در دسته بیماران مشمول حمایت از صندوق بیماران خاص هستند، به‌صورت مستمر به بیمه سلامت ارسال می‌گردد، اظهار داشت: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، در دولت سیزدهم و در سازمان بیمه سلامت برای حمایت مؤثرتر از همه آحاد جامعه در برابر هزینه‌های بیماری‌های پرمخاطره و بیماری‌های مزمن تشکیل شده است. هر ساله اعتبار مشخصی در بودجه برای حمایت از این بیماران پیش‌بینی می‌شود و در اختیار این صندوق قرار می‌گیرد. بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش تأمین‌اجتماعی نیز با معرفی و ارائه اطلاعات از سوی این سازمان، علاوه بر خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی؛ مشمول حمایت‌های مورد تعهد صندوق یادشده و کاهش سهم فرانشیز پرداختی هستند.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل این بیماران که بیشترین مراجعات آنان را در پی دارد مربوط به هزینه‌های داروهای مورد مصرف آنان است. تا پیش از این، بیماران خاص تحت پوشش تأمین‌اجتماعی، بعد از تهیه داروهای تجویزی باید به واحدهای خسارات متفرقه مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی در استان خود مراجعه می‌کردند تا مابه‌التفاوت سهم مورد تعهد این صندوق در مورد داروهای مشمول را دریافت کنند. با جلسات و نشست‌های متعددی که میان تأمین‌اجتماعی و بیمه سلامت برگزار شد در حال حاضر، ارتباط برخط داروخانه‌ها با سازمان بیمه سلامت برقرار شده است.

به این ترتیب سهم مورد تعهد صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در همان لحظه نسخه‌پیچی در داروخانه محاسبه و از فرانشیز پرداختی بیمه‌شده کسر می‌شود. درواقع دیگر نیازی به مراجعه حضوری این بیماران به واحدهای خسارات متفرقه نیست. در خصوص اتصال سایر مراکز پاراکلینیک مانند فیزیوتراپی، آزمایشگاه، سی‌تی‌اسکن، ام. آر. آی و … به این سامانه نیز هماهنگی‌ها و جلسات بین این دو سازمان هنوز در حال پیگیری است.

معاون خرید راهبردی اداره‌کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: بیماران خاص و صعب‌العلاج از این پس در هنگام مراجعه به داروخانه‌ها برای دریافت داروهای تجویزی، چنانچه داروی تجویزی برای آنان از داروهای مشمول حمایت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج باشد، به‌صورت برخط و خودکار از حمایت این صندوق در زمینه فرانشیز دارو بهره‌مند خواهند شد و نیازی به اقدام خاصی از سوی این بیماران نیست.

وی همچنین گفت: در مورد بیماران مبتلا به بیماری‌های پرمخاطره مانند هموفیلی، تالاسمی، ام. اس، سرطان، اوتیسم و بیماری‌های ژنتیک و برخی دیگر از بیماری‌ها، بهره‌مندی از حمایت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، منوط به تشکیل پرونده در مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها است. در مورد بیماری‌های مزمن دیابت و فشار خون نیز امکان نشان‌دار شدن بیماران به عنوان بیمار مشمول این حمایت‌ها، توسط پزشکان متخصص و در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک فراهم شده است.

خدایی در مورد هزینه‌های بستری بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز گفت: طبق ابلاغ وزارت بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها ملزم شده‌اند مقررات مربوط به حمایت‌های صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج را در سامانه مدیریت اطلاعات بیمارستانی (HIS) ثبت کنند. به این ترتیب در بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه‌های پایه، سهم این صندوق از هزینه‌های درمان بیمار به‌صورت برخط و خودکار محاسبه می‌شود. در بیمارستان‌های خصوصی غیر طرف قرارداد بیمه‌های پایه نیز این بیماران می‌توانند بعد از ترخیص و با ارائه اسناد و مدارک هزینه‌های بیمارستانی به واحدهای خسارات متفرقه، سهم صندوق یادشده را دریافت کنند.

گفتنی است طبق بند (ن) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ حمایت‌های ویژه‌ای برای بیماران خاص و صعب‌العلاج در نظر گرفته شده و صندوق ویژه‌ای برای حمایت از این بیماران در دولت سیزدهم تشکیل شده است. موضوع فعالیت این صندوق، فراهم‌آوردن زمینه تأمین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت‌محور مرتبط با بیماری خاص و صعب‌العلاج مشتمل بر خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات باز توانی و توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل و نظایر آن است فهرست آن به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

کد خبر 6087271

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی