Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@11:16:25 GMT

آخرین وضعیت آب و هوای کشور در ۱۶ آذر

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۱۱۵۷

امروز بر شدت و گستره بارش ها افزوده شده و به جزء جنوب سیستان و بلوچستان در بیشتر مناطق کشور بارندگی پیش بینی می شود.

بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی امروز به جزء نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در سایر مناطق کشور بارش رخ می دهد.
بارش در شمال غرب، برخی از مناطق غرب کشور، استان های محدوده زاگرس مرکزی و برخی نقاط استان های واقع در دامنه های رشته کوه البرز و شمال شرق به شکل برف و باران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارش در ارتفاعات استان های کرمان، فارس به صورت برف و در مناطق جنوبی کشور باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در برخی نقاط استان های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان احتمال بارش تگرگ وجود دارد.
دمای هوا به طور محسوسی در کشور به ویژه در نیمه شمالی کاهش می یابد.
آسمان تهران امروز ابری همراه با بارش باران پیش بینی می شود.
شدت بارش یکشنبه در استان های فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، جنوب یزد، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شرقی خوزستان، مرکزی، قم و گیلان است.

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی ، باران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Kx2

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: آب و هوا هواشناسی باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان از امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای در استان کرمان خواهیم بود که عمده فعالیت این سامانه روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی این استان خواهد بود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل، آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

در این اطلاعیه منطقه اثر سامانه بارشی نیمه شمالی، غرب، مرکز و ارتفاعات جنوب استان شامل شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار و ماهان عنوان شده است.

بارش رگباری باران، احتمال آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، وزش تندباد لحظه‌ای، احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال اصابت صاعقه از مخاطرات این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان کرمان خواستار پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد، توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

کد خبر 6086054

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • هشدار سیل در کرمان