Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@17:47:42 GMT

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۱۱۸۱

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹

فرارو- شاخص کل مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را شکست. در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز شاخص کل بورس تهران با جهش ۲۸ هزار واحدی، با قدرت تمام از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عبور کرد و تا این لحظه در محدوده یک میلیون و ۵۱۸ هزار واحد قرار گرفته است. تا اینجای کار شاخص کل ۱.۸۷ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۶۵ درصد رشد کرده‌اند که نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک هم در این روند صعودی همراه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند، نماد‌های شاخص‌ساز شستا، فولاد، فارس، خودرو، ومعادن، رمپنا و شبندر بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل دارند.   شکست مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی و بازار سراسر سبزرنگ به گزارش فرارو، در ابتدای معاملات امروز بیش از نصف نماد‌های معامله شده در بازار سرمایه بیشتر از سه درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. حدود ۲۶ درصد آن‌ها بین نیم تا سه درصد رشد را پشت سر گذاشته و این موضوع نشان می‌دهد تقریبا ۷۸ درصد نماد‌های بازار سرمایه صعودی هستند. از طرف دیگر ۱۰ درصد نماد‌ها با قیمتی نزدیک به قیمت روز گذشته و حدود ۱۲ درصد کاهش قیمت پیدا کرده‌اند.   نقشه بازار در ابتدای معاملات روز یکشنبه ۱۶ آذرماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)   نقشه بازار سراسر به رنگ سبز درآمده. با شکست مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی حالا بعید است کسی جلودار صعود شاخص کل باشد. گروه خودرو و ساخت قطعات با بیشترین حجم معاملات صدرنشین برترین گروه صنعت هستند. در این گروه به جز چند نماد محدود مثل خبهمن و خرینگ، باقی نماد‌ها صف خرید داشند. شستا بزرگترین نماد نقشه بازار امروز با صف خرید خود بعد از دو هفته سهامدارانش را خوشحال کرده. بانک‌ها و موسسات اعتباری حرکت کندی را در پیش گرفته‌اند و در این گروه کمتر شاهد تشکیل صف هستیم. نماد‌های بانکی در ابتدای معاملات امروز بین یک تا سه درصد رشد کرده‌اند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله سهامی، سبزپوش شده‌اند. روند صعودی نماد‌ها باعث شده دو صندوق دولتی پالایش و دارا یکم هم با کمتی افزایش قیمت روبرو شوند. در گروه محصولات شیمیایی به جز داراب و فسا اغلب نماد‌ها روند صعودی دارند. پالایشگاه‌ها به رنگ سبز درآمده و در بین آن‌ها شبندر و شبریز به صف خرید رسیده‌اند. فلزات اساسی، انبوه‌سازی، بیمه‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، عذایی‌ها، عرضه برق و گاز، دارویی‌ها، قندی‌ها، سیمانی‌ها، استخراج کانه‌های فلزی، حمل و نقل  کاشی و سرامیک همگی در ابتدای معاملات امروز سبزپوش هستند و نوید یک جهش چند ۱۰ هزار واحدی را با خود به همراه دارند.  
  تشکیل صف خرید در ۲۲۰ نماد بررسی وضعیت صف‌های خرید و فروش در ساعات ابتدایی معاملات امروز نشان می‌دهد حدود ۲۲۰ نماد معادل ۳۵ درصد بازار شاهد تشکیل صف خرید با مجموع ارزش سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هستند. در صدر آن‌ها نام چخزر که همین هفته گذشته عرضه اولیه آن انجام شد به چشم می‌خورد. ارزش صف خرید چخزر در ابتدای معاملات امروز حددو ۳۲۰ میلیارد تومان است. خگستر با صف خرید ۱۴۳ میلیارد تومانی در مقام دوم ایستاده و برکت و کگهر همزمان با صف خرید ۱۰۸ میلیارد تومانی بر سر مقام سوم رقابت می‌کنند. از جمله دیگر نماد‌ها با صف خرید سنگین در بازار امروز می‌توان به شبریز، وتوکا، فاسمین، سیمرغ، غپینو، سمگا، بنو، شبصیر، کتوکا و شپاس اشاره کرد.


این گزارش به روز رسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارزش سهام عدالت قیمت سکه قیمت دلار قیمت پراید راهنمای خرید سهام بورس مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار ابتدای معاملات امروز ۵۰۰ هزار هزار واحدی صف خرید شاخص کل نماد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۰۷۷.۴۵ و احدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۶۴۴.۶۳۱ میلیارد سهم بود که طی ۳۱,۳۱۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۷۴۳.۹۲۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۷۸,۵۵۰.۴۸۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746290

دیگر خبرها

  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • گزارش روزانه بورس ۲ اردیبهشت/ رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص کل