Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهردار منطقه13 ضمن تشریح اقدامات منطقه برای مناسب سازی معابر و فضاهای شهری، از اجرای ده ها برنامه متفاوت و جدید به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلول خبر داد .
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه13، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت: سوم دسامبر به عنوان روز جهانی معلولان در تقویم ملت های مختلف جهان ثبت شده و فرصتی برای تعمیم شناخت جوامع و اقشار مردم از نیاز ها و فعالیت های معلولان و ارتقای مطالبه گری افراد دارای معلولیت و خانواده های آنان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: بر همین اساس با توجه به نیاز های افراد دارای معلولیت ، شهرداری منطقه 13 با هدف تحقق شعار شهردار تهران ، به منظورحمایت همه جانبه از افراد دارای معلولیت ، برای مشکلات این عزیزان تلاش کرده است که مناسب سازی معابر ، ساختمان های عمومی، سرای محلات و بوستان های منطقه 13 و به همراه اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی از این جمله است .
به گفته وی مناسب سازی ورودی ساختمان های اداری معاونت ها و نواحی چهارگانه ، بوستان های ترنج و دو کوهه ، معابر (اجرای رمپ و کفپوش شیاری و سکه ای و رعایت پیوستگی و هم سطح بودن در معبر و اتصال به خطوط عابر پیاده مخصوص معلولان ) ،تعمیر و نصب پل و سنگدال همسطح مناسب سازی از جمله اقدامات صورت گرفته است.
شهردار منطقه13 همچنین به بازدید های میدانی مستمر شهرداران نواحی به همراه شورایاری محلات و دبیر و اعضای کانون معلولان با محوریت نیازسنجی و رفع مشکلات افراد دارای معلولیت اشاره کرد و افزود : در این بازدید میدانی ، معضلات عمرانی مربوط به توانیابان موشکافی و بررسی می شود تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.
رحمان زاده همچنین به برنامه های فرهنگی منطقه به مناسبت هفته معلول اشاره کرد و افزود : با توجه به پویش معلولیت بدون محرومیت و نظر به محدودیتهای کرونایی ، برنامه های منطقه با شکل و تجربه جدید اجرایی می شود.
او برگزاری جلسه مجازی با دبیران کانون معلولین محلات ، بازدید و تقدیر دبیران کانون معلولین دیابت در منازل، طرح سلامتیار مسولین خانه های سلامت در طول هفته معلول، ارائه خدمات پزشگی بصورت کاملا رایگان با مشارکت یکی از مراکز درمانی منطقه، مشاوره رایگان افراد دارای معلولیت توسط متخصین امور روانشناختی، تحویل بسته های بهداشتی درب منازل افراد دارای معلولیت نیازمند، وبینار تخصصی با موضوع افراد دارای معلولیت با حضور متخصین امور از جمله برنامه های اداره سلامت منطقه 13 به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان برشمرد.
او با بیان اینکه امسال برای دومین سال متوالی با برنامه خلاقانه اداره سلامت منطقه ١٣ ، منطقه میزبان جشنواره بانوی مهر ماه است که هدف از این جشنواره تقدیر از بانوان همراه افراد دارای معاولیت است، گفت : خانواده ها ی افراد دارای میتوانند از تاریخ13 آذر لغایت 25 آذر ماه به صورت کاملا مجازی فرم شرکت در جشنواره را پر نموده و در پایان در تاریخ سی آذر ماه مصادف با میلاد حضرت زینب(س)روز پرستار به رسم ادب و یادگار همانند سال گذشته به ٢٢ بانوی مهر و ماه منتخب هدایایی به درب منازل این عزیزان ارسال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افراد دارای معلولیت مناسب سازی روز جهانی منطقه 13

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود

ایتنا - یک شرکت نوآور گامی نوین در عرصه فناوری تراشه‌های مغزی یا رابط های مغز-کامپیوتر (BCI) برداشته و روش کم‌تهاجمی جدیدی را معرفی کرده که به افراد معلول اجازه می‌دهد کنترل عضلاتشان را دوباره به دست گیرند.
تراشه های مغزی دستگاه هایی هیجان انگیز هستند که سیگنال های الکتریکی مغز را به دستورات کنترل برای دستگاه های خارجی ترجمه می کنند.

شرکت سینکرون با رویکرد جدید و کم‌تهاجمی خود در زمینه کاشت این تراشه‌ها، توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند.

سینکرون از یک روش نوآورانه به نام "استنت رود" استفاده می کند که طی آن یک مجموعه تخصصی از الکترودها درون رگ خونی نزدیک قشر حرکتی مغز قرار داده می شوند. این کار از طریق جراحی ساده ای روی رگ گردنی داخلی انجام می شود و دسترسی به ناحیه مسئول کنترل حرکات عضلانی را ممکن می سازد.

رویکرد کم تهاجمی سینکرون مزیت بزرگی محسوب می شود، زیرا در مقایسه با روش های جراحی سنگین که در آنها جمجمه باز می شود، ریسک کمتر و دوره نقاهت کوتاه تری دارد. این امر می تواند در آینده، فناوری تراشه های مغزی را بسیار در دسترس تر و کاربرپسندتر سازد.

کاربردهای بالقوه این فناوری بسیار امیدوارکننده است. تصور کنید افرادی که به دلیل فلج یا سایر شرایط عصبی، محدودیت حرکتی دارند، بتوانند تنها با فکر کردن، با دستگاه ها تعامل کنند یا ارتباط برقرار کنند. یا حتی افراد سالم بتوانند با قدرت ذهن، اشیا را کنترل کرده و تجربه های واقعیت مجازی، دستگاه های هوشمند خانگی یا اندام های مصنوعی را فراگیرتر مدیریت نمایند.

توسعه این فناوری البته با چالش هایی نیز روبرو است؛ از افزایش دقت و توسعه کنترل گرفته تا کاهش هزینه ها و رعایت مسائل حقوقی و اخلاقی. اما با وجود این موانع، سینکرون توانسته با جذب حمایت های مالی کلان از افرادی همچون بیل گیتس و جف بزوس، و کسب تاییدیه اداره غذا و داروی آمریکا، گام های مهمی در پیشبرد این فناوری بردارد.

تراشه های مغزی یا رابط های مغز-کامپیوتر آینده ای امیدبخش را نوید می دهند؛ دنیایی که در آن مرز میان انسان و ماشین کمرنگ تر شده و کنترل محیط پیرامون تنها با افکار میسر خواهد بود. البته همگام با این پیشرفت ها، نیاز به قوانین شفاف برای حفاظت از حقوق بیماران و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است