Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@01:23:55 GMT

سیلاب راه ارتباطی برازجان - گناوه را بست

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۲۵۸۸

سیلاب راه ارتباطی برازجان - گناوه را بست

جهانگیر دهقانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هم اکنون مسیر گناوه - بوشهر به عنوان جایگزین این محور در نظر گرفته شده‌است و  عوامل راهداری و امدادی نیز در جاده برازجان- گناوه حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر اضافه کرد: همچنین در پی بارندگی‌های شنبه شب و طغیان رودخانه‌های فصلی، به دلیل آبگرفتگی آب نما چهار جاده روستایی شهرستان دیلم تا اطلاع ثانوی مسدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی عنوان کرد: هم اکنون سیلاب باعث آبگرفتگی راه‌های روستاهای چاه تلخ، مال شهاب، خواجه گیر، بیدو، کُنار خاطر و شیخ زنگی، بنه احمد شده‌است.

وی یادآور شد: این آبگرفتگی به صورت موقت است و با فرونشستن آب راه‌های  روستایی باز می‌شود.

دهقانی اضافه کرد: همچنین راه‌های ورودی استان بوشهر به سمت خوزستان شامل محور دیلم - هندیجان و دیلم - بهبهان نیز به دلیل آبگرفتگی بسته‌است.

وی ادامه داد: مابقی محورهای ارتباطی استان بوشهر باز و رفت و آمد انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: همچنین در زمان حاضر باد شدید منجر به قطعی برق گناوه شده‌است که با تلاش نیروهای برق این شهرستان مشکل بخش زیادی را برطرف و تنها بخش کمی از آن هنوز قطع است.

وی بیان کرد: همچنین قسمتی از شبانکاره و وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان نیز به علت طغیان رودخانه‌های بالادست دچار آبگرفتگی معابر و برخی از خانه‌ها شده‌است که اکیپ‌های امدادی در حال امدادرسانی هستند.

دهقانی اعلام کرد: میزان بارش استان بوشهر از روز جمعه تا ساعت ۹:۳۰ روز یکشنبه در جزیره خارگ ۹۶.۷ و در شهرستان‌های گناوه ۸۵.۱، دیلم ۵۰.۶، برازجان ۱۶.۷، جم ۹.۴، دیر ۷.۱ و در ایستگاه بهرگان ۳۰ میلی‌متر ثبت شده‌است.

وی افزود: این میزان در ایستگاه‌های فرودگاهی و دریایی بوشهر به ترتیب ۸ و ۷.۹ میلی متر گزارش شده‌است.

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اواخر وقت شنبه تا اوایل روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی در این استان شدت می‌گیرد و در این ارتباط نسبت به آبگرفتگی معابر و سیل هشدار سطح نارنجی (آمادگی) اعلام شده‌است.

برچسب‌ها بوشهر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر بارندگی برازجان گناوه تردد جاده ای سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر بارندگی برازجان گناوه تردد جاده ای سیل بوشهر بارندگی برازجان گناوه تردد جاده ای سیل اخبار کنکور استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وقوع سیلاب در استان

به گزارش جام جم/علی محمدی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده سازمان هواشناسی و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، یک سامانه بارشی از ساعات ابتدایی سه شنبه 28 فروردین استان بوشهر به ویژه نواحی جنوبی استان را در بر می گیرد و تا روز چهارشنبه بارندگی های موثری دارد.

وی افزود: این سامانه در استان های همجوار نیز بارش هایی را به همراه دارد و همین موضوع، احتمال وقوع سیلاب از حوضه های بالادست استان را تشدید می کند.

محمدی عنوان کرد: با توجه به عدم وقوع بارندگی های موثر در سال آبی جاری، ظرفیت ذخیره سازی مناسبی در سدهای استان بوشهر از جمله سد رئیسعلی دلواری، سد تنگ ارم، سد اخند، سد باغان، سد خاییز و سد ارغون وجود دارد و پروژه های در حال احداث نیز در شرایط پایداری در برابر سیلاب ها قرار دارند.

وی تصریح کرد: علیرغم وجود ظرفیت ذخیره سازی، امکان وقوع سیلاب های میان حوضه ای نیز محتمل است و ضروری است تا همه دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع سیلاب، آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: از شهروندان عزیز به ویژه ساکنین حاشیه رودخانه ها و آبراه ها تقاضا می شود در زمان سیلاب از هر گونه ورود یا تردد در محدوده حریم و بستر رودخانه ها خودداری کنند.

وی یادآور شد: هرگونه ورود به محدوده تاسیسات آبی از جمله سدها، بندها، شبکه های آبیاری و زهکشی و ... غیرمجاز است و در زمان وقوع سیلاب به بروز خسارات جبران ناپذیری منتهی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سیلاب و آبگرفتگی معابر در زاهدان
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است
  • ۴ شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند
  • وضعیت سیلاب و آبگرفتگی معابر در شهر درگهان از توابع شهرستان قشم
  • قطع شدن راه ارتباطی ١٠ روستای جنوب کرمان براثر سیلاب
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه به ۷۳ درصد است
  • پیش بینی وقوع سیلاب در استان
  • ۶ سد استان بوشهر ظرفیت ذخیره آب باران دارند