Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ظاهرا پرچم مطالبه‌گری در جامعه در دست آقایان است اما بانوان به ویژه دانشجویان دختر بسیجی در عمل ثابت کرده‌اند که در این مسیر ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، شانزدهم آذر روز دانشجویان ضد آمریکا و ضد استبداد است، امروزه که دشمن در تمامی مباحث علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور را تحت فشار قرار داده است، دانشجوی انقلابی تعلیم دیده باید علم مطالبه‌گری و مبارزه با استبداد را در تمامی این عرصه‌ها به دست گیرد و در جامعه جریان‌ساز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در 16 آذر سال 32 دانشجویان در خفقان بعد از کودتا صدای مردم شدند و علیه استکبار قیام کردند، حالا هم دانشجویان به عنوان زبان گویای مردم باید در برابر غربزدگی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و کم کاری‌ها بایستند زیرا که دانشجو موذن جامعه است و جامعه را زنده و پویا نگه می‌دارد همچنین در مسیر پیشرفت و تحقق آرمان‌های انقلاب و امامین انقلاب لحظه‌ای ناامید نمی‌شود.

به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو میزبان دو تن از دانشجویان دختر بسیجی قزوین هستیم تا به بررسی نقش پررنگ و اساسی دختران در پیشبرد آرمان‌های جنبش اصیل دانشجویی بپردازیم.

جنبش دانشجویی به چند توئیت و برنامه سطحی خلاصه نمی‌شود

الهام آملی مسئول بسیج خواهران دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند منشا تحول در جامعه باشند اظهار داشت: پشتوانه هر تحولی برخورداری از مبانی علمی و بینش سیاسی قوی است.

وی افزود: دانشجویان برای ورود به هر موضوعی باید آگاهی و معلومات خود را در آن مسئله‌ افزایش دهند که متاسفانه امروز دانشجویان در برخی مواقع پرداختن به مشکل را تا حد توییت کردن یا پست کردن یک مطلب مذهبی، سیاسی یا عقیدتی تقلیل داده‌اند.

آملی خاطرنشان کرد: دانشجوی امروز در مسیر پیشرفت بر سر این دوراهی سنت و مدرنیته متحیر مانده است که اولویت با کار تشکیلاتی است تا با آموخته‌های خود باری از دوش جامعه برداشته و مثمرثمر باشد یا اولویت با فعالیت‌های دخترانه، همسرانه و مادرانه است که او را از دستیابی به آرمان‌هایش باز می‌دارد؟

وی با تاکید بر اینکه بحران هویت و عدم الگوگیری مناسب، از چالش‌هایی است که دختران دانشجو با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تصریح کرد: آنقدر جامعه و عرف در نظر ایشان پررنگ جلوه کرده که قبول ازدواج و مسئولیت‌های آن را سنگی بزرگ در مسیر پیشرفت خود تداعی می‌کنند.

مسئول بسیج خواهران دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: ظاهرا علم مطالبه‌گری در جامعه در دست آقایان است اما این در حالی است که بانوان به‌ویژه دختران دانشجو به خوبی می‌توانند علمدار مطالبات حوزه زنان باشند و به عنوان نماینده قشر زنان جامعه، مشکلات، درخواست‌ها و نیازهای آن‌ها را به خوبی مطالبه کرده و به ثمر برسانند اگر چه که موانع بسیاری پیش روی زنان است تا بتوانند در مطالبه‌گری همانند آقایان پیش روند.

فرمانده سپاه کردستان: دانشجویان نسبت به رویدادها مسئولیت‌پذیر باشند؛ 16 آذر نماد "آزادی‌خواهی و استکبارستیزی" استمطالبات تشکل‌های دانشجویی استان کرمان از استاندار جدید کرمان؛ از بیکاری و حاشیه‌نشینی تا سیل و مشکلات اقتصادیکادرسازی دانشجویان در راستای طرح اعتلای بسیج در استان کرمان پیگیری می‌شود

آغوش بسیج دانشجویی به روی دانشجویان با طرز تفکرهای گوناگون باز است

مهناز خسروی‌ فرد مسئول بسیج دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: دانشجوی بسیجی رسالتی فراتر از هر دانشجوی دیگری بر عهده دارد و باید ابعادی را که به رشد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود و جامعه منجر می‌شود به خوبی پرورش دهد.

وی خاطرنشان کرد: دختران دانشجو در زندگی تک بعدی شده‌ و اولویت را به فعالیت‌های تشکیلاتی داده‌اند، پرداختن به خانواده، همسرداری و فرزندداری هم جزو فعالیت‌های یک دانشجو محسوب می‌شود، آنها نباید دایره فعالیت‌های خود را محدود کرده بلکه باید در فضاهای مختلف جامعه که نیاز به حضور یک فرد انقلابی تعلیم دیده احساس می‌شود با تمام توان اثرگذار باشند.

خسروی‌ فرد با بیان اینکه بسیج دانشجویی رسالت خود را بر آموزش و تربیت دانشجویان متمرکز کرده است خاطرنشان کرد: امروزه دانشجویان با هر طرز فکری اعضای بسیج را بسیار فعال پویا و بانشاط از آنچه تصور می‌کردند یافته‌اند زیرا بسیج دانشجویی در فعالیت‌های خود نیاز همه دانشجویان با هر طرز فکری را در نظر گرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر گفت: دانشجو- معلم بسیجی باید علمدار مطالبات فرهنگیان باشد زیرا بسیاری از مطالبات این جامعه‌ی خدوم بر زمین مانده است، باید تغییر و تحول در آموزش و پرورش صورت گیرد تا بتوان به سمت تربیت معلم انقلابی و در نهایت دانش آموز و جامعه‌ای انقلابی قدم برداشت.

وی با تاکید بر اینکه بازیابی فرهنگ تعلیم و تربیت وآموزش و پرورش در تصمیمات مسئولان کشوری مغفول مانده است افزود: لازمه مطالبه‌گری مسئله شناسی است و شناخت کلی در یک مشکل، بخش بندی آن و نیز برخورداری از افرادی که در حل این مشکل مثمر ثمر باشند قطعا در پیشرفت و رفع مشکلات بسیار اثرگذار خواهد بود.

دانشجویان قشر فرهیخته و دانش آموخته جامعه‌اند که می‌توانند در کنار انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و کمک به رفع موانع جامعه، با تشکیل خانواده‌ای انقلابی و استوار، به مستحکم شدن بنیان خانواده و دستیابی به جامعه‌ای انقلابی و آرمانگرا کمک کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین روز دانشجو مطالبات فرهنگیان دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران بسیج دانشجویی استانداری قزوین روز دانشجو مطالبات فرهنگیان دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی مطالبه گری مسئول بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا

دریافت 4 MB

در دانشگاه کلمبیا  نیز دانشجویان، هفتمین روز پیاپی در اعتراض به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه, تحصن کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • فیلم| سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی