Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@01:16:56 GMT

ترامپ به حامیان خود ماموریت داد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۳۴۶۲

ساعت 24-رئیس‌جمهور آمریکا در تجمع حامیان خود در فرودگاه شهر «والدوستا» در ایالت جورجیا، از آنها خواست با رای دادن در انتخابات حساس دور دوم سنای این ایالت، تسلط جمهوری‌خواهان بر این مجلس را حفظ کنند.

دونالد ترامپ به رغم تاکیدهای مکرر خود درباره تقلب گسترده در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور، در جمع حامیان خود در جورجیا خواستار رای دادن آنها به دو نامزد جمهوریخواه کرسی‌های این ایالت در مجلس سنای آمریکا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با تشدید تحرکات دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای کسب اکثریت مجلس سنای آمریکا با توجه به انتخابات حساس پنجم ژانویه (۱۶ دی ماه) دور دوم در ایالت جورجیا، دونالد ترامپ در یک تجمع حامیان خودش در این ایالت حاضر شد.

به گزارش الجزیره،  ترامپ در تجمع بامداد امروز (به وقت تهران) که در فرودگاه شهر «والدوستا» واقع در جنوب ایالت جورجیا برگزار شد از حامیانش خواست که در این انتخابات رای داده و موجبات ادامه تسلط جمهوریخواهان بر مجلس سنا شوند.

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی، بارها اعلام کرد که دموکرات‌ها پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را «سرقت کردند» و در این انتخابات به نفع جو بایدن، تقلب گسترده صورت گرفته است.

به رغم اظهارنظر ترامپ درباره تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و رد پذیرش شکست او از بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به حاضران تجمع گفت: «شما باید به دیوید پردو و کِلی لوفلر رای دهید. از خانه بیرون بروید و رای دهید. با کمک شما، ما می خواهیم که به ماموریتمان برای نجات آمریکا ادامه دهیم».

درخواست ترامپ از طرفداران خود برای رای دادن به این دو نامزد کرسی سنای جورجیا از آن جهت حائز اهمیت است که در دور اول انتخابات سنای این ایالت که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد، هیچ یک از نامزدهای دو حزب جمهوری خواه و دموکرات نتوانستند به ارای مورد نیاز جهت پیورزی در دور اول برسند و کار به دور دوم کشید.

با توجه به نتایج انتخابات سنای ایالات متحده آمریکا، جمهوریخواهان به دلیل اینکه توانسته‌اند 50 کرسی به دست آوردند و سهم دموکرات‌ها ۴۸ کرسی بوده است، نتیجه دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا مشخص می کند که چه حزبی حائز اکثریت کرسی‌ها می‌شود.

طبق قوانین موجود در آمریکا، هر حزبی که ۵۱ کرسی از مجموه ۱۰۰ کرسی مجلس سنای ایالات متحده آمریکا را کسب کند در جایگاه اکثریت و حزب مسلط بر این نهاد مهم کنگره قرار می گیرد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ایالت جورجیا ریاست جمهوری حامیان خود دور دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، تجمع خود در ویلمینگتون، کارولینای شمالی را به دلیل آب و هوای بد از جمله رعد و برق و صاعقه به تعویق انداخت.

ترامپ در فایل صوتی به حامیان خود اطلاع داد که در راه است، اما به او توصیه شد که مراسم امشب را لغو کند تا اطمینان حاصل شود که همه در امنیت هستند. 

 وی خاطرنشان کرد که به او گفته شده است که از هوادارانش بخواهد محل برگزاری تجمع برنامه ریزی شده را ترک کنند و به دنبال سرپناه باشند.

ترامپ به حاضران اطمینان داد: «خیلی سریع آن را (سخنرانی) جبران خواهیم کرد. او تاکید کرد: «ما این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهیم داد و از این اتفاق ناراحت هستیم، اما می‌خواهیم همه را ایمن نگه داریم».
این سیاستمدار در پیام خود در شبکه اجتماعی Truth Social وعده داد: من به زودی برمی گردم، کارولینای شمالی!

سخنرانی ترامپ در چارچوب رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار بود شامگاه شنبه به وقت محلی برگزار شود که در نهایت به دلیل خطر طوفان در آخرین لحظه لغو شد.

تا زمان لغو سخنرانی، صد‌ها نفر از هواداران او در محوطه باز که قرار بود ترامپ در آنجا سخنرانی کند، تجمع کرده بودند. تاریخ اجرای جدید هنوز مشخص نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد