Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی جعفری با تشریح خدمات کمیته امداد به دانشجویان نیازمند افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار دانشجو در کل کشور از خدمات فرهنگی و تحصیلی کمیته امداد بهره‌مند هستند که از این تعداد ۵۸ هزار نفر دانشجوی دختر و ۲۶ هزار نفر پسر هستند.

وی ادامه داد: حدود ۱۸ هزار نفر از این دانشجویان در مقطع کاردانی، ۵۹ هزار نفر کارشناسی، ۶۷۰۰ نفر کارشناسی ارشد و ۱۲۴۴ نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به شناسایی ۶ هزار نخبه و استعداد برتر در جامعه هدف این نهاد، تاکید کرد: از این تعداد ۱۳۶۰ نفر دانشجو هستند که حدود ۵۰۰ نفر از این دانشجویان در حوزه مقالات علمی و پژوهشی دارای تالیفات برتر هستند و ۲۲ نفر از دانشجویان موفق به ثبت اختراعات شده‌اند.

جعفری به توجه ویژه این نهاد در زمینه پرورش استعدادهای مناطق محروم پرداخت و گفت: ۳۵۹ نفر از دانشجویان نخبه تحت حمایت از مناطق روستایی و ۱۲ نفر از عشایر کشور هستند.

وی با اعلام انواع خدمات کمیته امداد ویژه دانشجویان نیازمند، خاطرنشان کرد: تأمین هزینه تحصیل دانشجویان مورد حمایت در دانشگاه‌های دولتی، کمک به تأمین بخشی از شهریه دانشجویان در دانشگاه‌های شهریه‌ای، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه پنج تا ۲۰ میلیون تومانی و کمک هزینه شرکت در مسابقات، همایش‌ها و جشنواره‌ها از جمله خدمات کمیته امداد به دانشجویان تحت حمایت است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد افزود: همچنین ارائه خدمات فرهنگی و تربیتی، تشویق و تجلیل از رتبه‌های برتر تحصیلی و علمی و ارائه خدمات اشتغال به فارغ‌التحصیلان از دیگر خدمات این نهاد به دانشجویان نیازمند است.

کد خبر 5088929 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی دانشجویان مددجویان ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا گردشگری سیل خوزستان سامانه بارشی دستگیری سارق ستاد ملی مقابله با کرونا تذکر به شهردار تهران قوه قضاییه معلولان سازمان هواشناسی کمیته امداد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از چهار هزار حامی جدید برای ایتام و محسنین هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: این شمارحامی، حمایت مادی و معنوی ۱۲ هزار و ۱۰۵ نفر از ایتام نیازمند و فرزندان محسنین زیر پوشش کمیته امداد هرمزگان را برعهده دارند.
حمید باسره افزود: در ماه مبارک رمضان با همکاری و همیاری حامیان ۲۴۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال به ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کمک شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: از این مبلغ ۲۴۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال کمک نقدی بوده که مستقیم به حساب ایتام و محسنین واریز شد.

بیشتر بخوانید؛ توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در هرمزگان
باسره با بیان اینکه اکنون ۱۸ هزار و ۱۲۴ فرزند ایتام و محسنین درهرمزگان زیر پوشش کمیته امداد استان قرار دارند، افزود: از این شمار هفت هزار و ۹۰۱ فرزند یتیم و ۱۰ هزار و ۲۲۳ فرزند محسنین هستند که ۳۲ هزار و ۲۸۴ نفر حامی از این فرزندان حمایت می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: مردم می‌توانند در طول سال با حضور در واحد‌های طرح اکرام ایتام و محسنین این نهاد مستقر در سراسر استان و یا ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶، فرزندان معنوی خود را انتخاب کرده و برای رفع نیاز‌ها و مشکلات خانواده‌های ایتام و محسنین نیازمند در این طرح خداپسندانه شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • شرایط بهره‌مندی مددجویان از معافیت پرداخت هزینه آب، برق و گاز
  • کمک هزینه ۱۱۸ میلیاردی برای بیماران صعب‌العلاج خراسان جنوبی
  • حمایت کمیته‌امداد خراسان‌جنوبی از دو هزار و۸۶۴ بیمار صعب‌العلاج
  • جذب بیش از چهار هزار حامی جدید برای ایتام و محسنین هرمزگان
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • برزیل ایران نیازمند حمایت هواداران
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲