Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، با توجه به شرایط اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در روز جاری، برگزاری ۵ مجمع عمومی به روش الکترونیک برای اولین بار و با دسترسی سهامداران میلیونی سهام عدالت در ۵ استان به صورت برخط برگزار شد.

حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در ارتباطی زنده در گفت و گو با اعضای مجمع قبل از برگزاری ۵ مجمع شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری استانی «خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قم، اصفهان، کردستان» با تاکید بر اثرات بنیادی و ویژه برگزاری مجامع الکترونیک شرکت‌های سرمایه گذاری استانی برای سهامداران اظهار داشت : بیش از یک دهه بعد از تعیین تکلیف سهام عدالت در دستگاه‌های اجرایی مختلف، تصمیم بر آن شد که با دستور مقام معظم رهبری اداره و تعیین سرنوشت سهام عدالت برعهده مردم باشد و بر همین اساس برگزاری مجامع الکترونیک زمینه ساز مشارکت مردم در یک کار بزرگ خواهد بود، به طوری که سرنوشت هزاران میلیارد تومان دارایی با مشارکت مردم که همان سهامداران شرکت‌های استانی هستند، روشن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با تاکید بر اینکه راهی به غیر از روش الکترونیکی برای به وجود آوردن بستری عادلانه جهت حضور سهامداران در مجامع عمومی با میلیون‌ها سهامدار وجود ندارد، تصریح کرد: با برگزاری مجمع الکترونیکی زمینه مشارکت برای همه مردم فراهم شده تا با انتخاب مدیران شرکت‌ها نسبت به تعیین سرنوشت سرمایه‌گذاری خود اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد :در عین حال همه تلاش‌ها از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه صورت گرفت و زیرساخت برگزاری مجامع الکترونیک برای مردم فراهم شد تا سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بتوانند بدون کمترین هزینه و مشکل در دوران شیوع کرونا با حضور در مجمع الکترونیک از حقوق و منافع خودشان استفاده کنند.

شایان ذکر است فرآیند مشاهده دستور جلسه و مستندات مجامع، از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و دسترسی به پنل سهامدار برای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار سهامدار سجامی شده در این ۵ استان فراهم شد. بر اساس آمار اعلام شده در این مجامع بیش از ۹۷ درصد سهامداران با استفاده از تلفن‌های همراه خود در این مجامع حضور داشتند. همچنین نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر به صورت برخط، بر فرآیند برگزاری الکترونیک همه مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نظارت کامل داشتند.

همچنین بر اساس قانون تجارت و با توجه به مشارکت ۳۳.۵ درصد سهامداران سجامی در درگاه یکپارچه مجامع سمات، با توجه به حد نصاب نرسیدن مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، فراخوان و دعوت به مجمع نوبت دوم این شرکت‌‌ها در آینده‌ای نزدیک در سامانه کدال و سامانه دیمـا صورت خواهد پذیرفت تا سهامداران از زمان جدید برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مطلع شوند. گفتنی است مرکز تماس ۱۵۶۹ بازار سرمایه نیز در طی روزهای جاری پاسخگوی سهامداران و سؤالات مطرح شده آنها برای آگاهی بخشی از فرآیند مجمع بوده به نحوی که با بیش از ۱۰۰ هزار تماس در زمان برگزاری مجامع نقش مهمی در اطلاع رسانی انجام شده به مخاطبان داشته است.

پربیننده ترین آخرین اخبار سهام عدالت/ دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود سالیانه اقدام کنند سقوط آزاد ارزش پالایش یکم/ گرفتاری خریداران پالایش یکم در منجلاب ناهماهنگی‌ها آغاز فروش بلوکی سهام عدالت/ سود سهام عدالت چگونه واریز می‌شود؟ ارزش سهام عدالت من (۲۴ آبان ماه) ثبت‌نام در سامانه سجام، راه دریافت سود سهام عدالت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت بورس بازار سرمایه بازار سهام حسین فهیمی وضعیت بورس امروز وضعیت بورس شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت شرکت های سرمایه گذاری استانی مجامع الکترونیک برگزاری مجامع سهام عدالت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود سهام عدالت بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد باغستانی با بیان اینکه فرایند مرحله دوم واریز سود سهام عدالت به اتمام رسیده است، گفت: در این مرحله به حساب ۴۳ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۲۱۰ سهامدار سود واریز شد.

بیشتر بخوانید: زمان واریز بخش دوم سود سهام عدالت مشخص شد

وی اظهار داشت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

باغستانی با بیان اینکه سهامداران نگران دریافت سود سهام عدالت خود نباشند، تصریح کرد: افرادی که سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به آدرس Sejam.ir، اطلاعات خود را بروز رسانی کنند تا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مرحله بعدی سود این افراد را به حسابشان واریز کند.

مدیرعامل سمات درباره واریز سود به وراث متوفیان سهام عدالت گفت: در صورتی که وراث با مراجعه به شعب شرکت‌های کارگزاری یا بانک های منتخب، مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند سود سنوات گذشته را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه وراث متوفیان سهام عدالت تاکنون ۳۶۰ هزار پرونده در سامانه میراث تشکیل داده‌اند، افزود: تعدادی از وراث هنوز در سامانه سجام ثبت نام نکرده‌اند و باید هر چه سریعتر در این سامانه ثبت‌نام کنند تا شرایط برای واریز سود این افراد مهیا شود.

باغستانی در خصوص زمان واریز مرحله بعدی سود سهام عدالت افزود: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت های سرمایه پذیر را انجام خواهند داد که امیدوارم بتوانیم در نخستین فرصت سود این گروه از سهامداران را دریافت و به حساب آنها واریز کنیم.

کد خبر: 1224705 برچسب‌ها سهام عدالت

دیگر خبرها

  • تحقق برنامه تحولی هلدینگ شوینده؛ کام سهامداران شیرین شد
  • تلاش برای بسترسازی توسعه نوآوری و سرمایه انسانی در پارک فناری پردیس
  • جزئیات جدید از سود سهام عدالت متوفیان
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ سود سهام عدالت این افراد واریز نمی‌شود!
  • خطر پیامک جعلی کالابرگ الکترونیکی
  • سهامداران عدالت بخوانند/ سود سهام عدالت این افراد واریز نمی‌شود! + جزییات
  • ثبت نام رایگان سهام عدالت با این روش
  • سود سهام عدالت به حساب چند سهامدار واریز شد؟
  • مراقب پیامک‌های سود سهام عدالت باشید
  • سود سهام عدالت بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد