Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، با توجه به شرایط اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا و بر اساس برنامه­ ریزی انجام شده در روز جاری، برگزاری پنج مجمع عمومی به روش الکترونیک برای نخستین بار و با دسترسی سهامداران میلیونی سهام عدالت در پنج استان به شیوه برخط برگزار شد.

«حسین فهیمی»، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در ارتباطی زنده در گفت و گو با اعضای مجمع قبل از برگزاری پنج مجمع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی «خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قم، اصفهان، کردستان» با تاکید بر اثرات بنیادی و ویژه برگزاری مجامع الکترونیک شرکت‌های سرمایه گذاری استانی برای سهامداران افزود : بیش از یک دهه بعد از تعیین تکلیف سهام عدالت در دستگاه‌های اجرایی مختلف، تصمیم بر آن شد که با دستور مقام معظم رهبری اداره و تعیین سرنوشت سهام عدالت برعهده مردم باشد و بر همین اساس برگزاری مجامع الکترونیک زمینه ساز مشارکت مردم در یک کار بزرگ خواهد بود، به طوری که سرنوشت هزاران میلیارد تومان دارایی با مشارکت مردم که همان سهامداران شرکت‌های استانی هستند، روشن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر اینکه راهی به غیر از روش الکترونیکی برای به وجود آوردن بستری عادلانه جهت حضور سهامداران در مجامع عمومی با میلیون‌ها سهامدار وجود ندارد، تصریح کرد: برگزاری مجمع الکترونیکی زمینه مشارکت برای همه مردم فراهم شده تا با انتخاب مدیران شرکت ها نسبت به تعیین سرنوشت سرمایه گذاری خود اقدام کنند.

فهیمی خاطرنشان کرد : همه تلاش‌ها از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه صورت گرفت و زیرساخت برگزاری مجامع الکترونیک برای مردم فراهم شد تا سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بتوانند بدون کمترین هزینه و مشکل در دوران شیوع کرونا با حضور در مجمع الکترونیک از حقوق و منافع خودشان استفاده کنند.

 فرآیند مشاهده دستور جلسه و مستندات مجامع، از روز ۱۳ آذر آغاز شده و دسترسی به پنل سهامدار برای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار سهامدار سجامی شده در این پنج استان فراهم شد. بر اساس آمار اعلام شده در این مجامع بیش از ۹۷ درصد سهامداران با استفاده از تلفن های همراه خود در این مجامع حضور داشتند. همچنین نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر به صورت برخط، بر فرآیند برگزاری الکترونیک همه مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نظارت کامل داشتند.

همچنین بر اساس قانون تجارت و با توجه به مشارکت ۳۳.۵ درصد سهامداران سجامی در درگاه یکپارچه مجامع سمات، با توجه به حد نصاب نرسیدن مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، فراخوان و دعوت به مجمع نوبت دوم این شرکت ها در آینده ای نزدیک در سامانه کدال و سامانه دیمـا صورت خواهد پذیرفت تا سهامداران از زمان جدید برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی مطلع شوند. گفتنی است مرکز تماس ۱۵۶۹ بازار سرمایه نیز در طی روزهای جاری پاسخگوی سهامداران و سؤالات مطرح شده آنها برای آگاهی بخشی از فرآیند مجمع بوده به نحوی که با بیش از ۱۰۰ هزار تماس در زمان برگزاری مجامع نقش مهمی در اطلاع رسانی انجام شده به مخاطبان داشته است.

به گزارش ایرنا، به دنبال مرحله دوم طرح آزادسازی سهام عدالت که آزادسازی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در همه استان‌های کشور با حدود ۳۰ میلیون سهامدار سهام عدالت را هدف گرفته و  از ۱۸ تیر ۹۹ آغاز شد، عملیات ثبت و سپرده‌گذاری سهامداران سهام عدالت که با ماندن در روش غیرمستقیم، سهامدار یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند انجام شده و دارایی آنها تخصیص یافته است. به این ترتیب، نمادهای معاملاتی این شرکت ها  به تدریج و بر اساس شرایط بازار با حفظ حقوق و منافع سهامداران در بورس تهران گشایش یافته و امکان معامله آنها نیز فراهم می شود.

برچسب‌ها بازار سهام سهام عدالت بورس بازار سرمایه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار سهام سهام عدالت بورس بازار سرمایه بازار سهام سهام عدالت بورس بازار سرمایه اخبار کنکور شرکت های سرمایه گذاری استانی برگزاری مجامع الکترونیک سپرده گذاری سهام عدالت شرکت ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس به کام سهامداران شیرین شد

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۱۱ هزار و ۹۹۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۸۶ واحدی قرار گرفت و پس از چند روز که روند بازار منفی بود؛ صعودی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۳ هزار و ۵۸۴ واحدی در ارتفاع ۷۳۳ هزار و ۸۰۰ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۴ همت و ۹۵۳ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۸۹ هزار و ۵۱۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فولاد، فملی، وغدیر، وبملت، خودرو و وبصادر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد وپارس بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص کل بورس تهران داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۱۱ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۶۸ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۷۶ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۵۷ هزار و ۹۳۴ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، وسپهر، زاگرس، خاور، وهور، وگردش و شاوان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران داشتند.

دیگر خبرها

  • تحقق برنامه تحولی هلدینگ شوینده؛ کام سهامداران شیرین شد
  • در نیمه دوم اسفند ۳۴ ناشر سود سهامداران خود را پرداخت کردند
  • بورس به کام سهامداران شیرین شد
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ سود سهام عدالت این افراد واریز نمی‌شود!
  • خطر پیامک جعلی کالابرگ الکترونیکی
  • افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان در مجمع فوق العاده این شرکت تصویب شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ سود سهام عدالت این افراد واریز نمی‌شود! + جزییات
  • واگذاری بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال از سهام شرکت های زیر مجموعه بانک ملی ایران
  • عیدی گروه انتخاب الکترونیک آرمان به سهامداران
  • مراقب پیامک‌های سود سهام عدالت باشید