Web Analytics Made Easy - Statcounter

همسر شهید سعید قهاری سعید، گفت: همسرم بعد از سی سال به آرزوی خودش که شهادت بود رسید و من بسیار افتخار می کنم که همسر شهید ملی این مرز‌وبوم هستم.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان؛ سردار سرافراز سپاه اسلام شهید سعید قهاری سعید فرمانده دلاور لشکر سه مخصوص نیروی زمینی از آن دست افرادی است که توانست در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن با رشادت‌های بسیار در همدان همچون ستاره‌ای بدرخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان همدان که از قدیم الایام به‌سبب تدیّن مردمان خداجوی آن، دارالمومنین خوانده می‌شد پس از آغاز جنگ تحمیلی و به‌دلیل رشادت‌های جوانان مومن پرورش یافته در مکتب سیدالشهدا (ع) در میدان‌های نبرد و تقدیم 8 هزار لاله گلگون کفن، از سوی رهبری معظم انقلاب افتخار دریافت عنوان دارالمجاهدین را نیز پیدا کرد.

شهدای گرانقدری که بسیاری از ارزش‌ها، ماندگاری‌شان را مدیون جان‌فشانی آنها  می‌دانند چرا که اگر عزت و شرفی هست و اگر هنوز مردان این سرزمین می‌توانند راست‌قامت و سینه سپر کرده، راه بروند به دلیل وجود چنین گوهرانی نظیر همدانی‌ها، قهاری سعیدها، تا جوک‌ها، بهمنی‌ها، ترک‌ها، مظاهری‌ها و غیره است. شهدائی که گمنامی چیزی از دلاوری‌ها و حماسه‌آفرینی‌هایشان کم نکرده است.

در این سال‌های پس از جنگ با اتفاقات نو به نو در حوزه فرهنگی و هجمه‌های دشمنان بیم آن می‌رفت که فرهنگ دفاع مقدس در وانفسای دنیا فراموش‌شده و نسل جدید با دستانی خالی و ذهنیتی نه‌چندان روشن از افتخارات گذشته، بازی  و میدان را به رقیب واگذار کند که اجرای طرح شهید شاخص کشوری بار دیگر امید را در دل‌ها روشن کرد.

ازجمله شهدای معزز  که جز شهدای ملی و‌هم چنین در سال ۹۶به‌عنوان شهید شاخص استان همدان معرفی‌شده است شهید سعید قهاری سعید فرمانده دلاور و گمنام لشگر سه مخصوص نیروی زمینی (حمزه سیدالشهدا) است کسی که همیشه آرزوی شهادت داشته و سر انجام در پنجم اسفند ماه به شهادت می رسند.

فرحناز رسولی همسر شهید سعید قهاری سعید در گفتگو با خبرگزاری برنا از همدان،از زندگی سراسر عشق ومحبت همراه با احترام خود با شهید می گوید داستانی که نشان می دهد در زمان حاضر هم کم نیستند لیلی و مجنون هایی که عاشقانه در کنار هم زندگی می کنند و وقتی صحبت از دفاع از وطن می شود غیرت آنها اجازه نمی دهد که دست روی دست گذاشته و به ناچار فراق را انتخاب می کنند، بخشی از زندگی این شهید بزرگوار را باهم می خوانیم.

نحوه آشنایی شما با شهید سعید قهاری سعید چگونه بود؟

حاج سعید اصالتا اهل روستای چنار اولیا شهرستان اسد آباد بودند و پس از اتمام تحصیل در دوره ابتدایی به دلیل نبودن مدرسه ایی برای ادامه  تحصیل همراه خانواده خود در همدان ساکن می شوند و بعد از آن در همدان ماندگار می شونند.

 رسولی گفت:به دلیل انجام ماموریت و نیاز سپاه به ایشان در مناطق کرمانشاه و کردستان، وی در سال 61 به سمت فرماندهی سپاه سنقر( درآن زمان سنقر از طرف روستاهای اطراف مورد حمله احزاب دموکرات وکومله قرار گرفته بود) منصوب شد. در آن زمان شهید بزرگوار فرمانده سپاه شهر ما بود که با معرفی یکی از دوستان پدرم، برای خواستگاری‌ام آمد و در چند مرحله رفت و آمد ازدواج ما صورت گرفت و در 19 دی‌ماه سال 1363 به عقد هم درآمدیم.

رسولی با بیان اینکه عمر زندگی عاشقانه ما بیست و دو سال بود خاطر نشان کرد:حاصل این زندگی عاشقانه دو فرزند دختر و یک پسر است که بسیار شبیه پدرشان هستند و ادامه دهنده  راه ایشان هستند.

مهمترین ویژگی اخلاقی شهید چه بود؟

شهید قهاری همه به استوه صبر،شجاعت و ایثار معروف بود و همه ی همکاران ،دوستان و نزدیکان شهید قهاری بر این موضوع واقف بودند که این فرد صبر بسیاری دارد.

همسر شهید قهاری با اینکه شهید قهاری اعتقاد راسخی به مباحث  دینی و اعتقادی داشت عنوان کرد: از نظر عبادی نه تنها واجبات را انجام می‌داد، بلکه با حجم زیاد کار خود سعی می‌کرد مستحبات را نیز انجام دهد.

وی افزود:یکی دیگر از خصوصیات خوب  حاج سعید این بود که  هیچ وقت مشکلات محل کار و یا خستگی‌اش را به خانه نمی‌آورد. حتی اگر سوالی کرده باشم که چرا ناراحتی، ایشان می‌گفت که من فقط یک کمی خسته‌ام، کمی استراحت کنم سرحال می‌آیم. بلافاصله بعد از این که استراحت می‌کرد، سر حال می‌شد و هیچ چیزی از دغدغه کاری و مشکلات کاری‌اش را مطرح نمی‌کرد.

رسولی گفت:شهید قهاری اصلا فرد  خشک و ساکتی نبود اما به دلیل حجم کاری که داشت؛خیلی خسته می شد اما هیچ وقت این خستگی را به خانوادش منتقل نکرد و این موضوع دلیلی نمی شد که برای خانه و زندگی خود کم بگذارد.

چه توصیه ایی  به شما و فرزند های شما داشتند ؟

شهید قهاری بیشتر از هر موضوع دیگر توصیه به ایمان و مسائل عبادی و  فعالیت های ورزشی داشتند .

وی افزود:شهید قهاری قبل از انقلاب به صورت حرفه ایی ورزش می کرد اما بعد از انقلاب اسلامی ورزش تخصصی خود را ترک می کند و برای دفاع از وطن و ناموس راهی جبهه های حق علیه باطل می شود اما با  وچود مشغله بسیاری که داشت روزانه وقتی را برای ورزش کردن کنار گذاشته بود و خودش را ملزم می دانست که حتما ساعتی از روز را به‌ورزش اختصاص دهد.

رسولی با بیان اینکه شهیدان زاهدان شب و شیران روز بودند بیان کردند: در یکی از خاطرات که توسط پاسدارن وپیشمرگان  که در عملیات کوهستانی و جنگی مناطق کرستان همراه ایشان بودند(  پیشمرگان کردمسلمان افراد پر قدرتی هستند و شجاع هستند که لازم است که در این عملیات کوهستانی و سخت حضور داشته باشند آمده است) که وقتی شهید سعید قهاری سعید در منطقه حضور داشت به دلیل اینکه ایشان بسیار شجاع و پر قدرت بودند دیگر نیازی به ما نبود و خودش زودتر و جلوتر از همه راه را باز می کرد و ما پشت سرش به راه می افتادیم.

همسر شهید قهاری با بیان اینکه هر  آن چه  که امیر المومنین(ع) دروصف صفات نیکویی  که انسان های خوب ذکر کردند  در شهدا یافت می شود عنوان کرد:وقتی روند زندگی شهیدان را بررسی می کنیم در می یابیم که این  افراد علاوه بر اینکه افراد ممتاز دربعد عبادی بودند ،انسان های ایثارگر،صبور و آبروداری بودند که وصف انسان های زاهد  از نظر امیر المومنین (ع) است.

یکی از خاطراتی که در 22 سال زندگی با ایشان را بیان کنید؟

قبل از اینکه ایشان برای آخرین عملیات خود عازم بشونند در کنار عکس مقام معظم رهبری که بر دیوار اتاق خود نصب کرده بود زانو زد و با عکس ایشان درد و دل کرد واز ایشان خواست که دعا کند که به مقام شهادت نائل بشونند و با وجود اینکه ایشان بسیار صبور بودند و زیاد اهل گریه و زاری نبوند اما آن روز با گریه از حضرت آقا می پرسیدند که آیا از من راضی هستید؟و از ایشان طلب شهادت  کردند .

و پس از آن مشغول بستن پوتین های خود بود و بنا بر عادت همیشگی خود دعای عهد را زمزمه می کردند واین حین من از ایشان پرسیدم که حاج آقا کی بر می گردی؟

ایشان گفتند برگشت این دفعه من با خداست و دعا کنید که در این عملیات پیروز بشویم.

با وجود اینکه در بیست و دو سال زندگیم با اایشان هرگز مانع کارهایش نشده بودم ا ما آن روز انگار به دلم افتاده بود این آخرین عملیات است که می رود از ایشان خواستم که عملیات را با توجه به صعب العبور بودن و سرد سیر بودن منطقه جهنم دره به عقب بیاندازد اما ایشان گفتند: بر طبق سخن امام خمینی و مقام معظم رهبری باید تابع دستورات فرماندهان نظامی مافوق باشیم که بر در این عملیات به من دستور داده شده است و بر من واجب است که به عملیات بروم .

ودر تاریخ چهارشنبه دوم اسفند ماه از ما خداحافظی کردند و منطقه جنگی رفتند و پس عملیات و شکست دادن دشمن در تاریخ چهارم اسفند ماه سال ۱۳۸۵ایشان به مقام پر افتخار شهادت نائل شدند.

چه حسی داشتید وقتی خبر شهادت ایشان را شنیدید؟

شهید قهاری سی سال در مناطق مرزی استان کردستان،کرمانشاه  و آذربایجان غربی خدمت کردند و در تمام این سی سالی که در عملیات مختلف حضور داشتند تنها دعا ایشان شهادت بود؛ و پس از سی سال در عملیات گروهک پژاک در منطقه ایی به نام جهنم دره که مرز بین میان ترکیه و ایران قرار داشت به مقام والای شهادت رسید.

رسولی با اینکه شهید قهاری از دولت آمریکا نفرت داشت و همیشه آرزو می کرد که چند تن از نیرو های دشمن آمریکایی را بکشد و سپس خودش به شهادت برسد عنوان کرد:به دلیل اینکه می دانستم آرزوی همیشگی شهید قهاری شهادت بود از شنیدن خبر شهادت ایشان  هم خوشحال شدم هم ناراحت خوشحال از آن جهت که  به آرزویش رسیده وبه خاطر فرزندانم که باید از بدون حضور پدر زندگیشان را ادامه می دادند ناراحت بودم

شایان ذکر است نیرو های پژواک ترکیه زیر نظر دولت مزدور آمریکا و به دستور آنان فعالیت می کنند.

سخترین روزهای زندگی بعد از ایشان چه روز هایی بود؟

زمانی که دخترانم می خواستند ازدواج کنندجای خالی ایشان را بیشتر از همیشه در زندگیم حس کردم و دوست داشتم ایشان هم در این لحظات سرنوشت ساز حضور داشتند تا باهم مشورت کنیم اما ایشان فقط حضور فیزیکی در میان نداشتند و وقتی که با او درد دل کردم گویی راه حلی رابرایم قرار و مشکل حل شد .

فرازهایی از وصیت‌نامه سردار شهید سعید قهاری سعید

خدای متعال را بی‌نهایت شاکرم که توفیق سربازی ولایت امر را به من داد. توفیق داد تا در عصری باشم که با معاویه‌های زمان و شیطان‌های بزرگ بجنگم. جنگیدن علیه شیطان بزرگ آمریکا یک توفیق و یک کار بزرگی است که هم شهدا خوشحال می‌شوند و هم آقا.

خواسته بزرگ این حقیر مرگ در راه حق است که انتظار آن را می‌کشم. ناامید نمی‌شوم زیرا باخدایم پیمان بسته‌ام تا به‌وقت خودش به یاران شهیدم بپیوندم. از خداوند مهربانم می‌خواهم جزء کاروان شهدا باشم. گرچه دیر شده و اواخر خدمتم را می‌گذرانم ولی به عنایت الهی دل‌بسته‌ام. میدانم یاران شهیدم منتظرم هستند.

نمی‌دانم چه کاشتی کرده‌ام؟! آیا ثمر خواهد داد؟! خدای من اگر با رفتن بنده حقیر به اسلام و انقلاب کمکی خواهد شد پس آماده‌ام باقی‌مانده عمرم را به آقا (مقام معظم رهبری) هدیه نمایم.

خدایا به خانواده‌ام سخت گرفته‌ام به خاطر هجرت زیاد به مناطق مرزی و جنگی، آنها را از من راضی بگردان! خدایا مرگم را شهادت در راه خودت قرار بده نه به خاطر بهشت‌ات بلکه به خاطر شهدایی که در کنارم شهید شده‌ اند تا روی دیدن آنها را داشته باشم.

سرباز خاکی ولایت، سعید قهاری سعید

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان شهید سعید قهاری سعید شهید سعید قهاری سعید شهید قهاری همسر شهید سی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: سلمان کلیوند عباسی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس شهرستان اهواز منطقه یک پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: این جانباز سرفراز در یکم مهرماه ۱۳۲۶ متولد شد و در ۱۹ مهر ماه ۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ دشمن بعثی در منطقه عملیاتی خرمشهر به درجه جانبازی نائل آمد که در تاریخ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید گرانقدر فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین برگزار و در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده می‌شود. 

 

 

دیگر خبرها

  • نماهنگ شوقِ عاشقانِ وصل + فیلم
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • زمین چمن مصنوعی شهید «سعید کریمی» در قم افتتاح شد
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد
  • آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم