Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فریدون بابایی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات معلولان، با اشاره به وجود بیش از یک هزار و ۷۰۰ معلول بیان کرد: زندگی معلولان در شرایط کنونی بسیار سخت شده است و تنها راه حل برای حل مشکلات معلولین جامعه نگاه ویژه دولت و مجلس به این موضوع است.

وی افزود: حتی اگر به یک معلول، تسهیلاتی هم ارائه شود، این فرد به خاطر عدم توانایی در بازپرداخت تسهیلات دوباره با مشکل مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خلخال بیان داشت: باید مشکلات این قشر با جمع‌آوری مستندات معلولین شهرستان و استفاده از ظرفیت قانونی نمایندگان مجلس در تربیون‌های کشوری مطرح و یک راه حل اصولی اندیشیده شود.

وی خواستار اجرای عملی طرح جذب سه درصد معلولین در دستگاه‌ها و ادارات شد و بیان کرد: باید متناسب با وضعیت فیزیکی معلولین، در هر شهرستان برای اشتغال و ادامه زندگی این عزیزان راهکاری معقول در فراروی مسؤولان قرار داده شود.

بابایی گفت: در کل باید مشکلات ساختاری از پیش پای معلولین برداشته شود تا این قشر نیز با برخورداری از خدمات مناسب، به زندگی عادی ادامه دهند.

۴۰ درصد معابر شهری خلخال مناسب‌سازی شده است

رئیس اداره بهزیستی خلخال نیز در این جلسه اظهار کرد: برای تردد معلولین در شهرستان تاکنون ۴۰ درصد معابر و اماکن دولتی مناسب‌سازی شده اما هنوز در بانک‌ها این مشکلات وجود دارد.

ابراهیم مسروری از اختصاص و ارائه واکسن رایگان آنفلوآنزا برای معلولین با همکاری دانشکده علوم پزشکی خلخال برای معلولین ذهنی بالای ۱۵ سال مرکز مهرآفرین خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۹۰ میلیون تومان اقلام غذایی و بهداشتی برای این مرکز اختصاص یافته است.

رئیس اداره بهزیستی خلخال مشکل مسکن برای معلولین را از عمده مشکلات این قشر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰ واحد مسکن معلولین در اختیار معلولین قرار داده شده و شش واحد دیگر در حال ساخت است که برای سال‌جاری نیازمند ساخت ۱۰ واحد دیگر هستیم.

وی با قدردانی از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان داشت: توافقاتی نیز در زمینه ارائه تسهیلات بلاعوض و زمین رایگان در مناطق روستایی با بنیاد مسکن انجام گرفته که با واگذاری زمین، بهزیستی نیز ساخت خانه محرومین و مددجویان بهزیستی در روستاها را آغاز خواهد کرد.

مسروری با اشاره به بیمه مددجویان و معلولین بهزیستی خلخال تصریح کرد: طبق مصوبات استانی، هر کارفرمایی نسبت به کارگیری معلول در واحد خود اقدام نماید، بهزیستی حق بیمه و حتی قسمتی از دستمزد فرد معلول را به کارفرما پرداخت خواهد کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه برخی از مشکلات مددجویان بهزیستی و معلولین در زمینه داندانپزشکی و استفاده از خدمات بهداشتی پیشرفته مطرح شد که مددجویان به دلیل هزینه‌های بالا قادر به استفاده از این خدمات نیستند.

-انتهای پیام/3463/631/

منبع: فارس

کلیدواژه: معلولین خلخال جامعه تسهیلات فرماندار خلخال بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد

محمدرضا محمدیان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی‌بر ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از شب گذشته این سامانه در استان و شهر شهرکرد فعال شد که نیروهای خدمات شهری نواحی چهارگانه در حالت آماده باش کامل هستند.

وی افزود: از شب گذشته تاکنون ۱۰ نقطه در ۴ ناحیه از جمله کاشانی جدید، خیابان عمان، مسیل پایین‌تر از میدان انقلاب، منظریه، ورودی شهر، خیابان سعدی، حافظ جنوبی، چهارراه فصیحی، خیابان ۱۵ خرداد، خیابان انتقال خون و خیابان شهید استکی آبگرفتگی ایجاد شده رفع شد.

بیشتر بخوانید

رفع آبگرفتگی محور‌های چهارمحال و بختیاری

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد اضافه کرد: بیشتر آبگرفتگی‌ها در سطح شهر به دلیل مسدود نمودن مسیر آب توسط زباله‌ بوده که برخی شهروندان به دلیل عدم رعایت این اقدام را انجام می‌دهند.

محمدیان ادامه داد: تا زمان خروج سامانه بارشی از استان نیرو‌های خدمات شهری در حالت آماده باش کامل خواهند بود و شهروندان در صورت مشاهده آبگرفتگی معابر موارد را به سامانه ۱۳۷ گزارش نمایند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد