Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@11:40:28 GMT

کارآفرینان فرهنگ و هنر حمایت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۷۰۱۶

کارآفرینان فرهنگ و هنر حمایت می‌شوند

عبیدالله رستمی گفت: کارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر در راستای طرح‌های حمایتی صندوق اعتباری هنر کشور مورد حمایت قرار می‌گیرند.

عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اعلام کرد: حمایت از کارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر از طرح‌های حمایتی صندوق اعتباری هنر کشور است و هنرمندان در صورت داشتن طرح‌های کارآفرینی در حوزه فرهنگ و هنر با ارائه طرح‌های جامع می‌توانند از تسهیلات کم بهره بانکی از سوی صندوق اعتباری هنر برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص شرایط عضویت در صندوق اعتباری هنر کشور افزود: عضویت در صندوق اعتباری هنر دارای شرایط و  آیین نامه مدون برای عضویت و حمایت‌های صندوق در همه عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه  است، ادا‌ره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان آمادگی خود را برای عضویت و برقراری بیمه تأمین اجتماعی برای همه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه  براساس شرایط و آیین نامه موجود اعلام می‌دارد.

وی همچنین به بیمه شدن اعضای فرهنگ و هنر و رسانه استان پرداخت و بیان کرد: با پیگیری‌های کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن‌های تخصصی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان و عنایت ویژه صندوق اعتباری هنر 72 نفر دیگر از اهالی فرهنگ و هنر کردستان مشمول بیمه تامین اجتماعی شدند.

وی عنوان کردد:  در این مرحله از همه بخش‌های فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف شامل: هنرمندان هنرهای تجسمی، هنرمندان هنرهای نمایشی، نویسندگان، نویسندگان کتب کودک، تصویرگران کتب کودک، شاعران، فیلسازان، پژوهشگران حوزه فرهنگ و هنر، حوزه آموزش هنر به جمع بیمه شدگان تأمین اجتماعی پیوستند.

وی اضافه کرد: صندوق اعتباری هنر کشور در این چند ساله اخیر خدمات و تسهیلات فراوانی به هنرمندان و اهالی فرهنگ از جمله برقراری بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، طرح‌های تکریم و کمک های مستمری و تسهیلات بانکی کم بهره ارائه و تقدیم این قشر خلاق جامعه کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ضمن قدردانی از مدیرعامل و همکاران خدوم صندوق اعتباری هنر کشور اذعان داشت: در ایام شیوع کرونا صندوق اعتباری هنر کشور با طراحی و اجرای بسته‌های حمایتی از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه از جمله بخشودگی حق بیمه اعضای صندوق در سه ماه بهار سال جاری، همچنین طراحی و راه اندازی هنرکارت و اختصاص 15 میلیون ریال به 73 هزار نفر عضو صندوق هنر سراسر کشور و از جمله استان کردستان و اختصاص تسهیلات کم بهره به هنرمندان بخشی از ضرر و زیان های ناشی از شیوع کرونا را جبران کرد.    

رستمی در خصوص تعداد بیمه شدگان اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کردستان گفت: با احتساب این 72 نفر تاکنون یک‌هزار و 672 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان مشمول بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.

 

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارآفرینان فرهنگ و هنر کردستان صندوق اعتباری هنر کشور حوزه فرهنگ و هنر تأمین اجتماعی اهالی فرهنگ هنر و رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان

فریبا ولی‌پور گفت: در ادامه اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، به صورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی افزود: مرحله نخست پیش ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۰ فروردین امسال بود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان در ادامه اظهارداشت: با توجه به اینکه متقاضیان بیشتری خواهان استفاده از این طرح بودند، به وسیله مکاتباتی که با صندوق بیمه روستایی کشور در خصوص تمدید زمان ثبت‌نام انجام شد، خوشبختانه موافقت این مجموعه را به دست آوردیم.

ولی پور با اشاره به اینکه این زمان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است، یادآورشد: مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت www.roostaa.ir برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت‌نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنها از تاریخ اول فروردین سال ۹۶ به بعد باشد.

فریبا ولی پور افزود: مادران می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه کشاورزان از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳