Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۶ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف زمین خواری ۱۳۰ میلیاردی در قلات

فرمانده انتظامی استان فارس از رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در تپه سبز "قلات" شهرستان شیراز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در پی شکایت اداره منابع طبیعی در خصوص تصرف اراضی ملی به متراژ ۵۰۰ هزار متر مربع در تپه سبز "قلات" شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و مطلع شدند ۲ نفر به هویت معلوم زمین‌های منابع طبیعی را تصرف و اراضی را قطعه‌بندی و با اغفال مشتریان غیر بومی، آن‌ها را به فروش و اقدام به ساخت و ساز‌های غیر مجاز کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران موفق شدند در این خصوص هر ۲ نفر که حدود ۵۰ هکتار از اراضی را به صورت غیر قانونی به تصرف خود در آورده بودند دستگیر کنند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار حبیبی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری در اراضی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

توقیف پژو و کشف بیش از ۱۵۰ کیلو مواد مخدر

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: ماموران پلیس "نی‌ریز" در بازرسی از سواری پژو، ۱۵۰ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک کشف کردند.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: ماموران پلیس "نی‌ریز" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک قاچاقچی حرفه‌ای با یک سواری ۴۰۵ قصد انتقال مواد مخدر به این شهرستان دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران سریعا پس از هماهنگی قضائی به محور "نی‌ریز-سیرجان" اعزام و یک خودرو پژو ۴۰۵ حامل بار را مشاهده و دستور ایست را صادر کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۸۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و ۶۸ کیلو حشیش کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

سردار ملک‌زاده با اشاره به اینکه در مجموع در این ماموریت، ۱۵۰ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر کشف شده است، تصریح کرد: یک سواری پژو پارس با ۲ سرنشین که اسکورت محوله بود نیز توقیف و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف کامیون و کشف ۴۴۵ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی داراب، ۴۴۵ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک کامیون حامل سوخت کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ظهر امروز ۱۶ آبان ماه، مأموران انتظامی "داراب" حین گشت زنی در محور‌های فرعی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۴۴۵ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی حرفه‌ای نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، تصریح کرد: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

کشف ۱۱۴ راس گوسفند قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۱۴ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق دام، مأموران پاسگاه انتظامی "هورمود عباسی" لارستان با اقدامات فنی و تخصصی از محل دپو احشام قاچاق در یک گله دانی مطلع و بلافاصله موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او بیان کرد: ماموران انتظامی به همراه کارکنان یگان تکاوری پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، موفق شدند ۱۱۴ راس گوسفند قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر که قصد انتقال احشام به کشور‌های حاشیه خلیج فارس داشت دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

پلمب ۲۳ واحد صنفی متخلف در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب ۲۳ واحد صنفی متخلف طی هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در بین شهروندان، طرح بازدید و نظارت بر واحد‌های صنفی متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجرا است.

او افزود: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت به صورت روزانه از واحد‌های صنفی این شهرستان بازدید و بر رعایت صحیح شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: ماموران انتظامی ضمن بازدید از ۱۱۵ واحد صنفی، ۲۳ واحد متخلف را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مقام قضائی پلمب و برای ۳۹ واحد صنفی هم اخطاریه صادر کردند.

رئیس پلیس شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و برخورد با اصناف متخلف همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف روغن‌های خوراکی احتکار در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف ۳۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم روغن خوراکی احتکار در شهرستان "شیراز" خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانهگفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار مقدار زیادی روغن خوراکی در یک انبار در شیراز مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۳۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم روغن خوراکی احتکار را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به معرفی مالک انبار به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال احتکار را ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای با ۴۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۲ سارق و کشف ۴۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت پمپ و کنتور آب و سریالی بودن سرقت‌ها در شهرستان "مرودشت"، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با تحقیقات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق سابقه دار را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ زینلی ادامه داد: سارقان در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۴۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به دستگیری ۲ نفر مالخر در این خصوص، تصریح کرد: هر ۴ نفر متهم پس از تشکیل پرونده قضائی و طی مراحل قانونی، روانه زندان شدند.

کشف قند و شکر قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از کشف ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم قند و شکر قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد گفت: ماموران انتظامی "قیروکارزین" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم قند و شکر قاچاق و بدون مجوز قانونی کشف کنند.

سرهنگ صالحی‌فرد با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داست: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را، ۱۶۰ میلیون ریال برآوردکرده‌اند.

دستبند پلیس بر دستان اخاذ مامورنما در مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از دستگیری فرد مامورنمایی که چند اقلام لوازم خانگی به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از یک شهروند اخاذی کرده بود خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام می‌کند که فردی خود را مأمور نیروی انتظامی معرفی و چند اقلام لوازم خانگی از وی اخاذی و متواری شده است.

او بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، فرد مورد نظر در یکی از محله‌های "مهر" شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ کرمی با بیان اینکه پس از بازجویی‌های پلیسی، متهم به جرم ارتکابی و همچنین ۲ فقره اخاذی دیگر اعتراف کرد، گفت: در استعلامات اولیه، ۲۵ فقره سابقه کیفری از جمله توهین، سرقت موتورسیکلت، قدرت نمایی با اسلحه، اخاذی و... به چشم می‌خورد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه متهم تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: از آنجا که ارتکاب اینگونه جرایم ممکن است در اعتماد عمومی و جلب مشارکت مردمی در ایجاد امنیت پایدار اثر سوء داشته باشد، برخورد با این افراد مجرم در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف کنجاله سویا قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف یک محموله قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی "ممسنی" در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۵ تن و ۲۷۰ کیلوگرم کنجاله سویا خارجی قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ نیکبخت با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی حوادث فارس فرمانده انتظامی استان فارس صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان فرمانده انتظامی شهرستان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد میلیون ریال برآورد خصوص یک نفر ماموران انتظامی بازرسی از آن کارشناسان ارزش خوراکی احتکار ۵۰۰ کیلوگرم ماموران پلیس موفق شدند ۱۳۰ میلیارد فنی و تخصصی مواد مخدر واحد صنفی یک دستگاه فقره سرقت مورد نظر کشف کنند کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸ کیلو ترافل قاچاق در مینودشت

سرهنگ علی اکبر بای گفت: بدنبال کسب خبری مبنی بر حمل و نگهداری ترافل قاچاق توسط افرادی در سطح شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران یگان امداد شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل اعزام و مقدار ۸ کیلو و ۴۰۰ گرم قارچ ترافل قاچاق از دو دستگاه خودرو کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مینودشت گفت: در این عملیات ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۴ متهم دستگیر شدند.

او ادامه داد: متهمان  پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • کشف محموله میلیاردی تنباکوی قاچاق در بستک
  • کشف ۲ تن چوب تاغ قاچاق در گرمسار
  • از دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر تا کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • ۱۵ میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز کشف شد
  • کشف ۱۵ میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر / کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • کشف خشکبار قاچاق ۷۰ میلیاردی در بهارستان
  • کشف بیش از ۸ کیلو ترافل قاچاق در مینودشت
  • کشف بیش از ۳۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بابل