Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بازار سرمایه گفت:سهام صندوق پالایش یکم از ارزش بالایی برخوردار است و فروش آن طی یک یا دوماه آینده می‌تواند به ضرر سهامدار تمام شود. به گزارش پول نیوز، محمد علی احمدزاده اصل در رابطه با علت منفی شدن نماد صندوق پالایش یکم در روز‌های اولیه بازگشایی گفت: اکنون فصل فروش سهام نیست از طرف دیگر نباید حرف‌هایی بزنیم که مردم را بدون آگاهی ترغیب به ورود در این بازار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمدزاده گفت:افرادی که ورود و خروجشان به بورس بر اساس سوداگری است نمی‌توان به آن‌ها خرید سهام شرکت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی را توصیه کرد، زیرا این گونه از اشخاص به دنبال سود موقت و کوتاه مدت هستند پس برای بازار نیز سود چندانی ندارند.

او افزود: سهم صندوق پالایش یکم به علت ارزش‌های جایگزینی وسود آوری از ارزش بالایی برخوردار است و فروش این سهام در صورت عدم نیاز طی یک یا دوماه آینده می‌تواند به ضرر سهامدار تمام شود توصیه ما این است که اشخاص این سهام ارزشمند را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: آینده بازار سرمایه در گرو تصمیمات ارزی
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بعضی از اشخاص اعم از حقیقی‌ها یا حقوقی‌ها که درمدت دنبال کسب سود هستند و به دلیل رفتار سوداگرانیشان از روز بازگشایی صندوق پالایش یکم اقدام به فروش این سهم کردند، نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد قطع به یقین افرادی که از بازار خارج شده اند مجبور می‌شوند که طی چند روز آینده این سهام را با قیمت بالاتری خریداری کنند.

احمدزاده اصل در رابطه با امر بازار گردانی در صندوق پالایش یکم، گفت: بازار گردانی یک امر کنترلی است، که در مرحله نخست اجازه نمی‌دهد که بازار از حالت عادی خارج شود و در مرحله بعدی به بالا نگه داشتن حجم نقدینگی کمک می‌کند، اینکه عده‌ای انتظار دارند که بازار گردانان منابعشان را در امر سوداگرانه خرج کنند، نادرست است.

او گفت:نماد‌های شرکت‌های پالایشگاهی از ابتدای سال با رشد خوبی مواجه بودند و برای بازه‌ای دچار اصلاح شدند، اما دوباره رشد خواهند کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت صندوق پالایش یکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار شنبه ناشی از خبر‌های سیاسی منطقه، در منفی‌های سنگین معامله شد صندوق‌های اهرمی و اختیار منفی سنگین را تجربه کردند. خروج پول حقیقی از بورس، روند صعودی دلار، مثبت سنگین صندوق‌های طلا نشانه‌ی فضای ریسک گریزی در بازار‌های داخلی بود. 

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: یکشنبه طبق نظر هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برای حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نماد‌های سهام و حق تقدم سهام قابل معامله برای مابقی روز‌های کاری هفته مثبت و منفی ۱ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود شد.

او افزود: در طول هفته بازار تقریبا راکدی را شاهد بودیم و فقط کمی از تلاطم ابتدای هفته کاسته شد، توجه به نقدشوندگی و حمایت بیشتر از شاخص ساز‌ها و سهام بزرگ توجه اهالی بازار را جلب کرده و روز‌های بهتری را سپری کردند. در طول معاملات این هفته بورس کالا، ورق سرد فولاد مبارکه با رشد قابل توجه نسبت به آخرین حراج اسفند معامله شد و عملا امیدواری خاصی نسبت به این سهم و صنعت فلزات اساسی شکل گرفت. معاملات وکیوم باتوم هم برای محصولات شتران و شبندر با تقاضای بالا همراه بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: فروشندگان در بورس کالا به واسطه‌ رقابت کمی نرخ فروششان با تعدیل شده است، اما نیم نگاه صادرکنندگان خصوصا شرکت‌های پتروپالایشی به صدور اجازه برای رشد نرخ دلار نیما است معاملات خاص در بورس کالا، احتمال رشد نرخ دلار نیما و نیم نگاهی به مجامع پیش رو، مجوز‌های افزایش نرخ محصولات صنایع مختلف در کنار قیمت‌های جذاب سهام شرکت‌ها همگی عواملی هستند که جای حرف های بسیاری برای این بازار بجا می‌گذارد. این‌بار نوع فروش از بابت عدم ارزندگی سهام یا خبر مرتبط با صنعت خاصی نبود، در صورت بهبود شرایط می‌توان انتظار بازار بهتر و متعادل تری در هفته پیش رو داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • خروج ۴۲۴ میلیارد تومان نقدینگی از صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • بورس در پی جبران سریع
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت