Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس شورای اسلامی استان یزد  ۱۶ آذر را روز نماد بیداری، آزادی‌خواهی، استبدادستیزی و استکبار ستیزی ذکر کرد و گفت: این روز با نام زیبای دانشجو نقش بی بدیل خود را در شعله ور ساختن فریادهای ظلم ستیزی مردم ایران به خوبی ایفا و در این راه شهیدانی را تقدیم کرد.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا به نقل از ‌اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، در بخشی از پیام  سیدمحمود میر ابوالقاسمی آمده است : خون شهیدان ۱۶ آذر سال ١٣٣٢، جریان بیداری دانشجویی را در صف مقدم مبارزات حق طلبانه مردم قرار داد و درحقیقت جایگاه امروز نظام اسلامی ایران و برخورداری کشور از افتخارهای متعدد در عرصه های علمی، ‌فرهنگی، ‌اجتماعی و سیاسی، مدیون تلاش خستگی ناپذیر دانشگاهیان و دانش پژوهان ایران  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دانشجو در ایران به ۱۶ ماه آذر اطلاق می شود که به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند.

مهریز 

همچنین مسوول روابط عمومی بیمارستان مهریز گفت: در برخورد یک دستگاه سمند با تریلی در جاده دهستان تنگچنار بخش مرکزی این شهرستان ۲ نفر کشته و یک تن زخمی شد.

سید حسین حسینی روش شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه امروز ( یکشنبه ) در کیلومتر ۱۰ جاده مهریز به تنگچنار اتفاق افتاد .

وی ادامه داد: مصدوم حادثه برای مداوا با آمبولانس به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز منتقل شد و  علت وقوع حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است .

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو از جاده‌های استان یزد از جنوب به شمال و شرق و غرب کشور و بالعکس تردد می‌کند و جاده‌های شهرستان مهریز از ترافیک بالایی برخوردار است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

یزد

فرمانده انتظامی یزد گفت: ماموران پلیس در بازرسی از یک انبارکالا  ۶۵ میلیارد ریال انواع مواد خوراکی احتکار شده را در مرکز استان کشف کردند.

به گزارش شامگاه یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرتیپ عباسعلی بهدانی فرد افزود: در راستای مبارزه با احتکار کالا، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان با انجام کار اطلاعاتی از وجود یک انبار احتکار کالا در شهر یزد مطلع شدند.

وی افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد فردی با احتکار انواع کالاهای اساسی و ضروری مردم قصد دارد تا از وضعیت اقتصادی موجود، سوء استفاده کند و  ماموران با رصد دقیق اطلاعاتی، این انبار را در یکی از خیابان‌های اصلی شهر یزد شناسایی و پس از اخذ مجوز قضایی به بازرسی از آن پرداختند.

فرمانده انتظامی یزد ادامه داد: در بازرسی  از این انبار ۴۲ هزار و ۶۰۰ حلب پنج کیلوگرمی روغن خوراکی، ۴۷ هزار و ۴۸۷ بطری انواع روغن‌های سرخ کردنی و زیتون و همچنین ۱۱ تن رب گوجه، هشت  تن شکر، سه تن قند و ۳۰ تن برنج ایرانی و خارجی کشف شد.

بهدانی فرد با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی او به مراجع قانونی خاطرنشان کرد: مبارزه با مفسدان اقتصادی و افرادی که قصد ضربه زدن به اقتصاد کشور و ایجاد مشکلات در زندگی مردم را داشته باشند با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

قاچاق کالا در هر اقتصادی سبب مختل شدن شاخص‌های رقابت، شفافیت، کیفیت، سلامت و بهداشت محصول  و افت اثربخشی سیاست‌گذاری‌ها و فقر کارآمدی مدیریت بازار می‌شود و فرایندی تمام برای اقتصاد سالم است.

یزد موقعیت ویژه‌ای در اتصال استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز، شمال و غرب کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب، بعضا راه های آن برای انتقال کالای قاچاق مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین از جاده های یزد تردد می‌کند.

برچسب‌ها دانشجو یزد تصادفات جاده ای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور احتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجو یزد تصادفات جاده ای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور احتکار دانشجو یزد تصادفات جاده ای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور احتکار اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی سلامت در مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر مختاری افزود: هدف از اجرای مردمی سازی سلامت، طرح برون سپاری خدمات حوزه سلامت می‌باشد.


وی ادامه داد: این طرح از طریق سفیران سلامت و رابطین سلامت و آموزش‌های سلامت از طریق فضای مجازی توسط کارشناسان بهداشت و سلامت انجام می‌شود.


مختاری با اشاره به اینکه مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است، افزود: در برنامه‌های بهداشتی مردم باید مشارکت فعالی داشته باشند تا سلامت جامعه تضمین شود.


مردمی‌سازی سلامت می‌تواند به گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و کم برخوردار، همچنین افزایش دسترسی اقشار آسیب‌پذیر جامعه به این خدمات یاری رساند.

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • مردمی سازی سلامت در مهریز
  • پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز
  • ایران در دفاع از اسلام و حق خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید
  • زمان طولانی ترین و کوتاه ترین پرواز تهران استانبول
  • فراخوان بیستمین جشنواره فیلم کوتاه «نهال» منتشر شد
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • کشف احتکار ۳۷۳ تن روغن و چای در قم
  • کشف احتکار مواد غذایی به ارزش ۱۸۱ میلیارد ریال در قم
  • پیامدهای کوتاه مدت پاسخ سخت ایران به رژیم صهیونیستی