Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان ضمن تبریک روز دانشجو به خدمات ارائه‌ شده به همت این نهاد به دانشجویان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳ میلیارد و ۳۷۹ میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان پرداخت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بابیان اینکه بیش از چهار هزار دانشجو از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند گفت: ۲ هزار و ۱۸۵ نفر از این دانشجویان دختر و مابقی پسر هستند.

صادقی تصریح کرد: از این تعداد دانشجوی تحت حمایت ۲۶۱ نفر در مقطع ارشد و ۵۴ نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

او ارتقای عزت‌نفس دانشجویان تحت حمایت و توانمندسازی خانوار‌ها با ارائه خدمات تحصیلی و جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان آن‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی را ازجمله اهداف این نهاد در ارائه خدمات تحصیلی به دانشجویان تحت حمایت اعلام کرد و افزود: این نهاد علاوه بر پرداخت هزینه‌های تحصیلی و کمک‌هزینه شهریه به دانشجویان تحت حمایت تسهیلات قرض‌الحسنه پنج‌تا ۲۰ میلیون تومانی نیز به دانشجویان تحت حمایت پرداخت می‌کند.

صادقی بیان کرد: پرداخت وام اشتغال به فارغ‌التحصیلان تحت حمایت، پرداخت کمک‌هزینه و هدیه ازدواج به‌منظور تشویق دانشجویان تحت حمایت به سنت حسنه ازدواج از دیگر خدمات این نهاد به دانشجویان است.

صادقی بابیان اینکه چهار هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند گفت: ۸۱ دانشجو و طلبه نخبه نیز از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه به برگزاری همایش رویش اراده‌ها برای نخستین بار به همت کمیته امداد استان کرمان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به‌منظور معرفی فارغ‌التحصیلان موفق تحت حمایت در کرمان اشاره کرد و افزود: این همایش با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از افرادی که روزی مددجوی کمیته امداد بودند و با حمایت‌های امداد تحصیلات عالیه را گذرانده اند و امروز به‌عنوان فردی موفق مشاغل و مسئولیت‌های مهمی را در جامعه بر عهده‌دارند و خود از حامیان امداد و ایتام هستند، برگزار شد.

صادقی به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی فارغ‌التحصیلان به همت این نهاد اشاره کرد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این بانک اطلاعاتی بتوانیم از ظرفیت فارغ‌التحصیلان موفق تحت حمایت برای حل مشکلات مددجویان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد فارغ التحصیلان دانشگاهی کمیته امداد استان کرمان دانشجویان تحت حمایت فارغ التحصیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، غلامعلی محمدی در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) که به میزبانی کمیته امداد برگزار شد، با ابراز قدردانی از کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور حمایت از زندانیان و خانواده زندانیان نیازمند به‌ویژه مبتنی بر تفاهم‌نامه فی‌مابین در سال‌های اخیر اظهار کرد: کمک به این خانواده‌ها و تلاش برای توانمندسازی آنان، نقطه مشترک فعالیت‌ها و همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) است؛ بی‌تردید کمک به خانواده زندانیان را به عنوان یکی از اقدامات اصلی سازمان در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اصل فردی بودن مسئولیت کیفری زندانیان افزود: مجازات متوجه شخص زندانی است، بنابراین قرار نیست خانواده زندانی هم آسیب ببینید، بر همین اساس سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) با انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی در تلاش هستند، این قشر را تحت حمایت قرار دهند.

انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها در راستای حمایت جدی از خانواده زندانیان نیازمند است

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست یادآور شد: خانواده زندانیان به‌طور عمومی نیاز به حمایت و کمک دارند، در خصوص مجازات زندانی نیز بیشترین آسیب متوجه همین خانواده‌ها است، بنابراین هدف حمایت جدی از این قشر است.

وی افزود: امروز از سوی سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلفی ازجمله اشتغال‌زایی، توانمندسازی، مهارت‌آموزی، تأمین هزینه‌های معیشتی، تحصیل فرزندان و ازدواج آنان به خانواده زندانیان نیازمند ارائه می‌شود و این خدمت‌دهی را جزو وظایف خودمان می‌دانیم.

لازم به ذکر است، این تفاهم‌نامه همکاری به مدت سه سال و در استمرار تفاهم‌نامه قبلی میان این دو مجموعه با محوریت ارتقا و بهبود سطح همکاری مشترک دو دستگاه درجهت استقرار نظام عدالت اجتماعی، کنترل آسیب‌های اجتماعی، تقویت بنیان خانواده، گسترش و تعمیق خدمات اجتماعی، رفع مشکل معیشتی و به‌طور کلی حمایت از گروه هدف شامل خانوارهای سرپرست زندانی و زندانیان آزادشده نیازمند به امضا رسیده است.

کد خبر 745446

دیگر خبرها

  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • ۷۳ هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • نیروهای مسلح با اتحاد و آمادگی کامل مقابل دشمنان ایستادند
  • ۳۰ توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • ثبت‌نام ۴۵۶۵ حامی جدید برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در هرمزگان
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان