Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی زنجان با اشاره به پرداخت وام‌های کرونایی در رسته صنایع دستی گفت: وام‌های پرداختی در رسته صنایع دستی برای ۵۳۱ پرونده تقریبا ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شده است. - اخبار استانها -

الناز خدایی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، در خصوص آسیب‌های وارد شده به اصناف صنایع‌دستی اظهار داشت: واحدهای تولیدی در حال فعالیت هستند اما در حال حاضر واحدهای صنفی فعالیتی ندارند و در این راستا نوسانات ارزی به بنگاه‌های اقتصادی مس و تمامی فعالیت‌های صنایع دستی در استان زنجان خسارت‌های بالایی را وارد کرده است؛ از طرفی شیوع ویروس کرونا آسیب جدی براصناف صنایع‌دستی و محصولات نهایی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به خسارت وارد شده به اصناف صنایع دستی افزود: شیوع ویروس کرونا و تورم اقتصادی و همینطور نوسانات ارزی آسیب چند بُعدی را در حوزه مس، استیل و نقره وارد کرده است. همینطور ابزارآلات صنایع دستی به‌شدت افزایش یافته است و با این روند معلوم نیست آینده شغلی این صنف به کجا خواهد رسید.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه علاوه بر نوسانات ارزی و گرانی‌های پی‌درپی، "کرونا" هم تاثیر بسیار منفی بر صنایع دستی زنجان گذاشته است، خاطرنشان کرد: از یک سو نبود مسافر و گردشگر و از سوی دیگر لغو تمامی جشنوراه‌ها و نمایشگاه‌ها تاثیر فوق العاده بدی را بر فروش صنایع‌دستی زنجان گذاشته است. همینطور بسته شدن مغازه‌ها به مدت چند هفته به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی این وضعیت را تشدید کرده است.

وی تصریح کرد: آمار فروش صنایع دستی در سال جاری به قدری اسفبار است که اصلا آمار فروشی در استان نداریم و واقعا فروش امسال صنایع دستی در زنجان نزدیک به صفر بوده است. همینطور مشکلات متعددی در پرداخت بیمه و تسهیلات وجود دارد و روز به روز مشکلات در این حوزه بیشتر می‌شود برهمین اساس امیدواریم که شیوع ویروس کرونا و تورم اقتصادی آسیب‌های خود را در حوزه صنایع دستی متوقف کند.

آمار هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی به 10 هزار نفر رسیدمشارکت بیش از 50 هنرمند گلستانی در نخستین نمایشگاه مجازی صنایع دستی کشورفروش حلقه مفقوده صنایع دستی در استان البرز است/ لزوم حمایت از آثار هنری هنرمندان

خدایی‌فرد گفت: امیدواریم با ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا، امسال شب عید وجود داشته باشد تا صنعتگران و فروشندگان صنایع‌دستی به مرز کامل ورشکستی نرسند. سال‌های گذشته فقط مشکل نوسانات ارزی وجود داشت ولی متاسفانه امسال موضوع بیکاری کرونا، این وضعیت را تشدید کرد.

وام‌های کرونایی گره‌ای از مشکلات باز نکرد

وی با اشاره به پرداخت وام‌های کرونایی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: در رسته صنایع‌دستی مبالغ وام کم بود در این راستا افرادی که بیمه‌ کننده داشتند وام‌های خوبی دریافت کردند اما اصنافی که به شکل گروهی نبودند وام‌هایی با مبلغ پایین دریافت کردند و دریافت وام گره‌ای از مشکلاتشان را باز نکرد. وام‌های 12 میلیون و شش میلیون تومان عملا نمی‌تواند کمک خاصی را برای این افراد کند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان افزود:  بر همین اساس در رسته صنایع‌دستی مراکز تولید از 630 فقره، تنها 531 پرونده که شامل یک هزار و 214 نفر است، تقریبا 12میلیارد و 500 میلیون تومان وام پرداخت کردند و 99 پرونده به علت‌های متفاوت پرداخت نشده است اما این فرآیند تسهیلات در حال اعطا از سوی بانک‌های عامل است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسته صنایع دستی وام های کرونایی صنایع دستی نوسانات ارزی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مجید رحمانی خلیلی با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی 14 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری  بالغ‌بر 5 هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود 200 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا