Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان از جزئیات تازه در ادامه تحقیقات پرونده پولشویی در دادسرای مرکز استان خبر داد و گفت: در این پرونده ۹ متهم اصلی و تعدادی افراد دیگر احضار و از آنان درباره املاک، مستغلات، حساب‌های بانکی، کد‌های بورسی و شرکت‌های تحت مدیریت متهمان ردیف اول و دوم تحقیق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: تاکنون از متهمان این پرونده، املاک و مستغلات، خودرو‌های سنگین، کد‌های بورسی و شرکت کارگزاری، حساب‌های بانکی و دو کارخانه در مجموع به ارزش تقریبی بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال، شناسایی و توقیف شده است.


رییس کل دادگستری گلستان ادامه داد: با اقدامات به موقع دستگاه قضایی استان گلستان از خروج حدود دو هزار میلیارد تومان پول و ۳۰ کیلوگرم شمش طلا از استان گلستان و کشور جلوگیری و خطر زمین خوردن یکی از موسسه‌های مالی بزرگ کشور رفع شد.
هاشمیان افزود: همچنین در این مدت سهام و دارایی‌های یک شرکت تولیدی توقیف شده از متهمان این پرونده در استان گلستان هم که بررسی‌ها نشان داد متعلق به یکی از موسسه‌های مالی است، با رعایت موازین قانونی به این موسسه بازگردانده شد.
هاشمیان ادامه داد: آذر ماه پارسال بود که با کمک سربازان گمنام امام زمان عج، یک شبکه پولشویی در چند استان کشور در گلستان شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.
هاشمیان افزود: این افراد با تشکیل پرونده‌های صوری در شبکه بانکی، برای سپرده گذاری‌های صوری سود‌های کلان بانکی می‌گرفتند.
او ادامه داد: یکی دیگر از شگرد‌های پولشویی این افراد، ارزش‌گذاری غیرواقعی واحد‌های تولیدی و فروش آن به موسسات مالی بود که از این راه نیز میلیارد‌ها تومان به جیب می‌زدند.    

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پولشویی املاک و مستغلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها

وحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در آیین روز ملی گندم و نان گفت : با برنامه‌ریزی و تدابیر لازم می‌بایست شرایطی اتخاذ شود تا گندم تولیدی استان از مبادی خروجی خارج نشود و در اختیار مراکز خرید دولتی و خصوصی استان کرمانشاه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری در میزان ظرفیت کارخانه‌های آرد استان اضافه کرد: این موضوع در دستور کار کارگروه پایش آرد و نان استان قرار دارد و از مجاری مختلف در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اهمیت تولید آرد کامل در استان یادآور شد: با همکاری خبازی‌ها و کارخانه‌های تولید آرد در حال انجام برنامه ریزی‌های لازم جهت تولید آرد کامل و نان سالم‌تر در استان هستیم.

محمدی ادامه داد: باید تلاش کنیم نان با کیفیت مطلوب در اختیار مردم قرار گیرد و مردم جهت تهیه نان در صف قرار نگیرند.

وی با تاکید بر امر بازرسی از نانوایی‌ها جهت رصد میدانی دستگاه‌های پخت نان افزود: پروسه تولید نان باید مطابق استاندارد‌های پذیرفته شده پیش برود.

کرمانشاه هفتمین استان کشور به لحاظ کیفیت نان

نماینده اتحادیه خبازی‌های شهر کرمانشاه با بیان اینکه برنامه ریزی برای استفاده از آرد کامل یا آرد طلایی در سطح خبازی‌های استان در حال انجام است گفت: در حال حاضر استان کرمانشاه به لحاظ کیفیت نان عرضه شده در خبازی‌ها رتبه هفتم را در بین سایر استان‌ها دارد.

فریبرز عزیزی افزود: در بحث رضایتمندی نیز سطح رضایت مندی مردم از خبازی‌ها در سطح استان ۷۷ درصد است.

وی یادآور شد: کسب رتبه هفتم در بین سایر استان‌ها با حذف جوش شیرین در پخت نان و ارتقای کیفیت آن در استان انجام شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود
  • ماجرای کشف ۳۰ هزار دلار از دو مسافر آمریکا
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری
  • با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود
  • جلوگیری از خروج ارز با متصل شدن به زنجیره بین المللی استاندارد
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد