Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه خبری "ایندیا تودی"، راندیپ گلوریا رئیس بیمارستان ایمز در دهلی نو گفت: تا ماه ژانویه ۲۰۲۱، دو واکسن کرونا در هند برای استفاده فوری ارائه خواهد شد.
وی افزود: این واکسن‌ها هم اکنون در مرحله سوم آزمایش‌های بالینی قرار دارند و استفاده از آن‌ها بلافاصله پس از پایان این آزمایش‌ها آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس بیمارستان ایمز که عضوی از کمیته ملی مدیریت ویروس کرونا در هند می‌باشد توضیح داد: واکسن مؤسسه "سروم" با نام "کاوشیلد" و شرکت "باهارات بیوتک" با نام "کاواکسین" که ساخت هند می‌باشند به زودی در اختیار عموم قرار می گیرد. اولین افرادی که به آن‌ها واکسن کرونا تزریق خواهد شد، گروه آسیب پذیر جامعه و همچنین کادر درمانی هند است که از آغاز شیوع این بیماری در خط مقدم مقابله با آن قرار دارند.
این درحالی است که نارندرا مودی نخست وزیر هند روز جمعه اعلام کرده بود در صورت تأیید پزشکان و دانشمندان، هند تا چند هفته آینده می‌تواند به واکسن کرونا دسترسی داشته باشد.
نخست وزیر هند افزود: نزدیک به هشت واکسن کرونا در مراحل مختلف آزمایش در هند هستند. سه واکسن کرونا که در هند ساخته شده‌اند نیز در مراحل پایانی آزمایش خود می‌باشند. کارشناسان معتقدند که واکسن به زودی در دسترس خواهد بود.
شرکت فایزر خواهان تأیید فوری واکسن خود در هند شد
به گزارش رویترز، شرکت فایزر برای اولین بار از هند خواسته است تا استفاده فوری از واکسن این شرکت را تأیید کند. هند هم اکنون دومین کشور در جهان با بیشترین آمار ابتلاء به ویروس کرنا در جهان است.
این شرکت آمریکایی که اخیراً دولت انگلیس استفاده از آن را تأیید کرد به اداره کل کنترل دارویی هند درخواست خود را ارائه کرده است.
اما مقامات هندی اعلام کرده‌اند که آن‌ها به واکسن‌های بومی تولید شده در این کشور امید بیشتری دارند تا واکسن‌های خارجی مانند فایزر و یا مدرنا.
واکسن شرکت فایزر باید در دمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد نگه داری شود و به گفته مقامات هندی این کشور هم اکنون دارای مراکزی که بتوانند این دما را تأمین کنند نمی‌باشد.
هند تاکنون بیش از ۹ میلیون ۵۷۰ هزار مورد ابتلاء به ویروس کرونا را به ثبت رسانده است و بیش از ۱۴۰ هزار نفر در این کشور قربانی این بیماری همه گیر شده‌اند.
اما در کشور بنگلادش نیز دولت این کشور اعلام کرده بیش از ۳۰ میلیون واکسن کرونا را مجانی در اختیار شهروندان این کشور قرار خواهد داد.
به گزارش نشریه "داکا تریبون" دولت بنگلادش اعلام کرده است که تا پایان ماه ژانویه، بیش از ۳۰ میلیون واکسن شرکت آکسفورد به نام "آسترازنکا" در اختیار مردم این کشور قرار خواهد گرفت.
انوار الاسلام معاون کابینه دولت بنگلادش گفت: پخش این واکسن‌ها با توجه به دستور العمل سازمان جهانی بهداشت در ارتباط با گروه‌های در اولویت انجام خواهد شد. دولت بنگلادش یک بودجه ۸۷ میلیون دلاری را به صورت وام برای خرید واکسن کرونا در نظر گرفته است.
بنگلادش همچنین ماه گذشته یک قرارداد با هند امضا کرد تا بتواند حدود ۶۵ میلیون واکسن آسرتازنکا که قرار است در هند تولید شود را خریداری کند.
بنگلادش تاکنون ۴۷۵ هزار و ۷۸۹ مورد ابتلاء به کرونا را به ثبت رسانده است، در حالی که بیش از ۶ هزار و ۸۰۷ نفر نیز در این کشور قربانی این بیماری شده‌اند.
در جنوب هند در کشور جزیره‌ای سریلانکا نیز دولت این کشور به فکر خرید واکسن‌های خارجی مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت است.
به گزارش خبرگزاری "شینهوا"، پاویتا پانیاراچی وزیر بهداشت سریلانکا اعلام کرد که این کشور در حال مذاکره با سازو کار "کواکس" برای تهیه واکسن کرونا می‌باشد.
سازمان بهداشت جهانی برنامه کواکس را به عنوان "یک سیاست بیمه ارزشمند" برای همه کشورها توصیف می‌کند تا دسترسی مطمئن و ایمن واکسن کرونا را بعد از تهیه و تأیید آن تضمین کند.
وی به پارلمان این کشور گفت: سریلانکا هم اکنون بخشی از اتحاد جهانی برای تولید واکسن و ایمن‌سازی است و قصد دارد در قدم اول واکسن کرونا را برای ۲۰ درصد جمعیت این کشور یعنی حدود ۴ میلیون نفر تهیه کند.
این درحالی است که وزیر بهداشت سریلانکا چندی پیش نیز اعلام کرده بود که پس از تأیید سازمان جهانی بهداشت، این کشور برای واردات واکسن کرونا از روسیه نیز اقدام خواهد کرد.
کشور نپال نیز مانند سریلانکا به عضویت طرح سازمان جهانی بهداشت به نام کواکس در آمده است و همچنین قصد دارد واکسن ساخت کشور روسیه را برای خود خریداری کند.
به گزارش نشریه "لایو مینت" روسیه ماه گذشته استفاده از واکسن کرونا به نام "اسپوتنیک وی" را تأیید کرد. این کشور اعلام کرده که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن کرونا را در اختیار نپال قرار خواهد داد.
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تاکنون چند قرارداد فروش واکسن اسپوتنیک با چندین کشور از جمله ارسال ۱۰۰ میلیون واکسن به هند امضا کرده است.
منبع و لینک خبر:
 


 

برچسب‌ها کرونا هند بنگلادش سازمان جهانی بهداشت سریلانکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا هند بنگلادش سازمان جهانی بهداشت سریلانکا کرونا هند بنگلادش سازمان جهانی بهداشت سریلانکا اخبار کنکور سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا واکسن کرونا میلیون واکسن اعلام کرده واکسن ها هم اکنون خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا