Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: اکنون ممنوعیت ساعت کار برای مشاغل نداریم، اما اصناف باید تا قبل از ساعت ممنوعیت تردد، واحد صنفی خود را تعطیل کنند تا مشمول منع تردد و جرایم راهنمایی و رانندگی از ساعت ۲۱ به بعد نشوند.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هفته سوم محدودیت های کرونایی و تعطیلی دو گروه دیگر از اصناف در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر برخی مشاغل همچون آرایشگاه های زنانه، تالارهای پذیرایی، چایخانه ها و مشاغلی که مراکز تجمعی هستند در قالب گروه های ۳ و ۴ فعالیت ندارند، اما بیش از ۸۰ درصد مشاغل اصفهان اکنون در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اینکه اصناف تا چه ساعتی اجازه فعالیت دارند، گفت: اصناف باید تا قبل از ساعت ممنوعیت تردد، واحد صنفی خود را تعطیل کنند تا مشمول منع تردد و جرایم راهنمایی و رانندگی از ساعت ۲۱ به بعد نشوند، بنابراین باید حدود ساعت ۸  تا ۸ و نیم کار خود را تمام کنند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان درباره اینکه برخی اصناف در اطلاع رسانی خود به مشتریان که فروش حضوری دارند، بعضا عنوان می کنند تا ساعت ۹ یا ۱۰ شب باز هستند، توضیح داد: باید توجه داشت که اکنون ممنوعیت ساعت کار برای مشاغل نداریم و تعطیلی اصناف در ساعت ۶ بعد از ظهر کنسل شد و هر مغازه داری می تواند تا هر ساعتی که تمایل دارد، فعالیت کند.

وی گفت: به عنوان مثال مغازه داری می تواند تا ساعت ۱۲ شب مغازه اش باز باشد و بعد با حمل و نقل عمومی و یا آژانس به منزل برود، اما طبیعی است که وقی مردم از ساعت مشخصی در خیابان تردد نداشته باشند، حتی اگر کسبه ای نیاز به خودرو نداشته باشد، اگر مشتری نباشد مغازه اش را تعطیل می کند.

جهانگیری در خصوص وضعیت اقتصادی اصناف، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط طبیعی بر اقتصاد جاری نیست و حتی وقتی اصناف بعد از محدودیت فعالیت می کنند، با توجه به اینکه نیمی از مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، تمایلی برای خرید ندارند.

وی با بیان اینکه فعالیت اصناف در شرایط کنونی حتی به ظرفیت ۵۰ درصد درآمدشان به پیش از دوران کرونا هم نمی رسد و اصرار آنها بر بازگشایی بیشتر جنبه روانی دارد، تاکید کرد: در حال حاضر فضای کسب و کار نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به دلیل شیوع و تداوم کرونا مناسب نیست و با رکود مواجه است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در ادامه با اشاره به وضعیت بازار با نزدیک شدن به شب یلدا، گفت: در حال حاضر برای تامین آجیل و خشکبار شب یلدا مشکلی نداریم و فراوانی در بازار وجود دارد چراکه تقاضا به میزان سال های گذشته در بازار نیست.

وی درباره قیمت آجیل نیز، توضیح داد: بسیاری از کالاهای بعد از حذف ارزهای حمایتی دچار نوسانات افزایشی قیمت شدند، اما در شرایط فعلی بعید است قیمت ها در آستانه شب یلدا بالاتر شود، چراکه به دلیل محدودیت های کرونایی تقاضا برای خرید کمتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی محدودیت تردد کروناویروس همه باهم علیه کرونا اصناف تعطیلی اصناف حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود

مهدی یزدان‌پناه معاون حقوقی، مجلس و استان‌ها سازمان اداری و استخدامی درباره تعطیلی دو روز در هفته در کشور گفت: این‌گونه نیست که دو روز تعطیلی در لایحه دولت پیش بینی شده باشد.

وی اظهار کرد: دولت خدمت‌رسانی به مردم را هم در شهر تهران و هم در مراکز استان‌ها از شنبه تا چهارشنبه پیش‌بینی کرده است و مراکز نظامی، انتظامی، امنیتی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر دستگاه‌ها که در شرایط اضطراری و حوادث غیرمترقبه فعالیت دارند ساعت کاری‌شان مثل قبل است.

معاون حقوقی، مجلس و استان‌ها سازمان اداری و استخدامی بیان کرد: در روز پنج‌شنبه خدمت‌رسانی اداری به مردم نخواهد بود مثل همین چیزی که الان است بنابراین بازار و شرکت‌های خصوصی در روزهای پنج‌شنبه می‌توانند فعالیت داشته باشند و به خدمت‌رسانی به مردم فعالیت داشته باشند.

یزدان‌پناه گفت: طبق قانون اساسی روز تعطیل رسمی در کشور جمعه است و پنج‌شنبه تعطیل نیست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها از کی اجرا می‌شود؟
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • اعلام محدودیت ترافیکی روز ارتش در ساری
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شد
  • آخرین وضعیت بارش ها در هرمزگان | بنادر مسافری تعطیل و ترددهای دریایی این استان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا