Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ‏ به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به همراه کارشناسان فرهنگی در مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور حضور یافتند و به کودکان و نوجوانان ناشنوای این مرکز کتاب اهدا کردند.

در ابتدای این دیدار معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ضمن تشکر از رئیس  مرکز کاشت حلزون غرب کشور اظهر کرد: همه مسئولان وظیفه دارند شرایطی را فراهم آورند تا این گروه از کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه شیوه زندگی بهتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد فراهانی علاوه بر معرفی مراکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود: باید تلاش کرد این کودکان و نوجوانان با نیاز‌های ویژه را با اعتماد به نفس بالا پرورش داد تا این عزیزان بتوانند نسبت به خود شناخت بیشتری پیدا کنند که به نظر می‌آید، کتاب بهترین ابزار برای شناخت آن‌هاست.

رئیس مرکز کاشت حلزون غرب کشور، ضمن تشکر از مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به بیان خاطره شیرینی از دوران کودکی خود  در کانون پرداخت و گفت: مطالعه کتاب را سال ۱۳۴۹  و از کانون پرورش فکری پل فلزی شهر اصفهان آغاز کردم و لحظات بسیار خوب و شیرینی را در کانون گذراندم.

فرهاد فراهانی بزرگترین تفریح خود در دوران کودکی را مطالعه کتاب عنوان کرد و با اشاره به عملکرد مرکز کاشت حلزون افزود: این مرکز از سال ۱۳۹۰ به عنوان یک ارگان غیردولتی و سازمان مردم‌نهاد ثبت شد و کار خود را از همان سال آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این مرکز تاکنون حس شنوایی را به ۲۹۲ کودک و نوجوان با کاشت حلزون هدیه کرده است گفت: مرکز موجود در بیمارستان بعثت یکی از ۱۳ مرکز کاشت حلزون در کشور به شمار می‌رود.

رئیس مرکز کاشت حلزون غرب کشور افزود: پیشنهاد می‌شود با همکاری مرکز کاشت حلزون و دانشگاه علوم پزشکی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان وبیناری به‌ صورت همایش مجازی برگزار شود که در آن متخصصان این مرکز با شرکت در این نشست، مربیان کانون را با کودکان و نوجوانان ناشنوا بیشتر آشنا کنند.

در این حرکت فرهنگی قریب به ۱۰۰ جلد کتاب برای اهدا به کودکان و نوجوانان ناشنوا تهیه شده بود، ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال آلودگی مرکز این کودکان و نوجوانان در بیمارستان حضور نداشتند و کتاب‌ها به نمایندگی از اعضا به رئیس مرکز کاشت حلزون و همکاران وی اهدا شد، تا در اسرع وقت به دست این عزیزان برساند.

انتهای پیام/ 89001

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان کتاب نوجوانان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان

ایسنا/همدان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه این مرکز با تولید و کاشت نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت می کند.

اسفندیار خزائی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی همکاری می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای فرهنگ سازی، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد . 

خزائی تصریح کرد:همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

خزائی گفت: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟