Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به احتمال اعمال تحریم‌هایی از سوی اتحادیه اروپا بر کشورش به دلیل عملیات‌های حفاری اکتشاف نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه واکنش نشان داد.

اردوغان امروز (دوشنبه) طی پیامی ویدئویی به همایش شورای بین‌المللی دانشگاه‌ها در دانشگاه «آکدِنیز» گفت: «ترکیه، به عنوان کشوری که طولانی‌ترین خط ساحلی را در دریای مدیترانه دارد، نمی‌توانیم بایستیم و شاهد تحولات آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صراحتاََ گفته‌ایم، کشور ما هیچ طرح و نقشه‌ای را که ما را به سواحل خود در آنتالیا محدود کند، نمی‌پذیرد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه ترکیه خواستار صلح، همکاری و عدالت در شرق مدیترانه است نه تنش و درگیری، توضیح داد: «باور داریم که نمی‌توان مشکلات در مدیترانه را از طریق حذف کردن یکدیگر حل کنیم، بلکه باید همه بازیگران منطقه دور یک میز کنار هم جمع شوند».

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن درخواست از کشورهای همسایه در حوزه مدیترانه برای عدم «صفر و یک» انگاشتن مشکل شرق مدیترانه، افزود: «ما نمی‌خواهیم حقوق دیگران را ضایع کنیم بلکه تلاش داریم در برابر دزدان دریایی که می‌خواهند حقوق ما را تصاحب کنند، بایستیم».

بر این اساس، اردوغان در واکنش به بررسی زمینه‌های تحریم ترکیه در جلسه امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا، تاکید کرد که ترکیه در برابر تهدیدها و باج‌گیری‌ها تسلیم نمی‌شود و اجازه توسعه‌طلبی امپریالیستی در شرق مدیترانه را نیز نمی‌دهد.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ترکیه رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان شرق مدیترانه شرق مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه: ناامنی غذایی در غزه بیداد می‌کند

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اعلام کرد رژیم صهیونیستی همچنان مانع ورود و توزیع تدارکات نجات دهنده به نوار غزه است و ناامنی غذایی به حد فاجعه‌باری رسیده است.

به گزارش ایسنا، این نهاد امروز شنبه در گزارشی اعلام کرد رژیم صهیونیستی همچنان مانع ورود اقلام اولیه بشردوستانه می‌شود، عملیات توزیع آنها را هدف قرار می‌دهد و از رسیدن آنها به استان‌های غزه و شمال این باریکه جلوگیری می‌کند که این امر قحطی گسترده را تشدید و عمیق‌تر می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اعلام کرد دسترسی محدود به کمک‌های بشردوستانه در سراسر غزه، به ویژه در مناطق شمالی آن، ممانعت از تحویل فوری کالاهای غذایی، به سرعت و به طور خطرناکی سطوح فاجعه بار ناامنی غذایی را برای فلسطینی‌هایی که در حال حاضر در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند، تشدید می‌کند.

این نهاد نسبت به افزایش تعداد کودکان مبتلا به گرسنگی، سوء تغذیه حاد و بیماری‌های مرتبط هشدار داد زیرا تعداد کودکانی که بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند به ۲۸ نفر رسیده است.

به نقل از عربی۲۱، دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه در ادامه گزارش خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی همچنان مانع ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه‌های زمینی منتهی به غزه می‌شود و پس از ورود آن محدودیت‌های دیگری را در خصوص عملیات توزیع و تحویل اعمال می‌کند و تقریباً به طور منظم از ورود آن به مناطق شمال نوار غزه جلوگیری می‌کند.

در این گزارش آمده است حمله نظامی اخیر «اسرائیل» به اردوگاه آوارگان النصیرات و حمله احتمالی به رفح، کار را دشوارتر می‌کند، چیزی که شاخص‌های آن از دو روز پیش با افزایش شدید قیمت‌های گران‌ترین کالاهای موجود آغاز شده است.

در جریان حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه، ۳ خبرنگار فلسطینی به شهادت رسیده و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

نهاد مذکور اعلام کرد با وجود گزارش رسانه‌ها درباره تغییرات و فشارهای بین‌المللی، رژیم صهیونیستی همچنان به جنایت گرسنگی خود در نوار غزه ادامه می‌دهد و هیچ یک از سیاست‌های غیرقانونی و رویه‌های خودسرانه خود را برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه تغییر نداده است. این رژیم هفته‌هاست که از طریق رسانه‌ها درباره ایجاد تغییراتی در سطح کمک‌های انتقالی به نوار غزه صحبت می‌کند، اما در عمل هیچ اقدامی نکرده است زیرا هیچ تغییر واقعی در افزایش تعداد کامیون‌های مجاز به ورود به غزه رخ نداده است.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اعلام کرد از ابتدای آوریل سال جاری به طور متوسط ​​روزانه ۱۶۹ کامیون حامل کمک‌ها از طریق گذرگاه زمینی «کرم ابوسالم» و «رفح» اجازه ورود به غزه را داشته‌اند و این تعداد هنوز بسیار کمتر از ظرفیت عملیاتی هر دو گذرگاه مرزی و میانگین ۵۰۰ کامیون است که روزانه وارد غزه می‌شد. اگر کمک‌های بشردوستانه با این سرعت وارد شود، فاجعه‌ای واقعی و گرسنگی گسترده‌ای رخ خواهد داد که به دلیل آن فلسطینی‌های منتظر کمک‌ها در نزدیکی ایست‌های بازرسی رژیم صهیونیستی که به نقاط مرگ تبدیل شده‌اند، در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.

از زمان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در پی عملیات «طوفان الاقصی» که در ۷ اکتبر توسط گروه حماس علیه اراضی اشغالی انجام شد، حداقل ۳۳ هزار و ۶۸۶ نفر کشته شده‌اند.

جنگ غزه موجب آواره شدن ۸۵ درصد از جمعیت این منطقه شده است، آن هم در شرایطی که کمبود مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو وجود دارد. افزون بر این، طبق گفته سازمان ملل، ۶۰ درصد زیرساخت‌های این منطقه که در محاصره انسانی رژیم صهیونیستی قرار دارد، تخریب شده است.

رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم شده است. این دادگاه در ماه ژانویه، در حکمی اولیه به تل‌آویو دستور داد که اقدامات مرتبط با نسل‌کشی را متوقف کرده و اطمینان بیابد که کمک‌های انسانی به جمعیت‌ غیرنظامیان در غزه می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • کری آنچلوتی برای سیتی: از اتحاد پیروز خارج می‌شویم
  • توخل: مصدومیت کینگزلی کومان تاسف‌آور است؛ اکنون با آرامش برای بازی آرسنال آماده می‌شویم
  • اردوغان به پاپ نامه نوشت
  • دیپلماسی ریا
  • نامه اردوغان به پاپ درباره کشتار رژیم اسرائیل در فلسطین
  • دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه: ناامنی غذایی در غزه بیداد می‌کند
  • دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه: ناامنی غذایی در غزه بیداد می‌کند
  • ترکیه در برابر بالاترین میزان کسری بودجه تاریخ خود
  • رویای نفتی ترکیه محقق می‌شود؟