Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، هربرت دیس، مدیرعامل شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان، پیش بینی کرد که تا سال‌های 2025 تا 2030 شاهد ورود خودروهای خودران به خیابان‌ها خواهیم بود.

فولکس واگن که از نظر تعداد فروش خودرو هم اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان به شمار می‌رود، سرمایه‌گذاری خود در تولید خودروهای خودران یا بدون راننده را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیس، در مصاحبه با یک هفته‌نامه آلمانی، گفت: سرعت پیشرفت سریع فناوری تراشه‌های رایانه‌ای و هوش مصنوعی در حال سرعت بخشیدن به روند توسعه فناوری خودروهای خودران است. 

فولکس واگن پیش‌تر گفته بود که یکی از موانع پیش روی توسعه فناوری خودروهای بدون راننده، فناوری مربوط به هوش مصنوعی و تراشه‌های رایانه‌ای است. 

مدیرعامل فولکس واگن در مصاحبه خود گفته که قابل پیش بینی است که این سامانه‌ها خواهند توانست به زودی بر پیچیدگی تولید خودروهای بدون راننده فائق بیایند. 

شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری در فناوری خودروهای برقی و دیجیتال را افزایش داده‌اند.

فولکس واگن در ماه نوامبر اعلام کرد که نیمی از بودجه 150 میلیارد یورویی خود را به تولید خودروهای برقی، هیبریدی، و خودروهایی که از طریق سامانه نرم افزاری هدایت می‌شوند و همچنین فناوری خودروهای بدون راننده، تخصیص داده است. 

وی همچنین با اشاره به اقدامات دیگر شرکت‌های خودروسازی گفت: از پیشرفت‌های انجام شده توسط شرکت وایمو آمریکا و همچنین تسلا تحت تاثیر قرار گرفته است. 

علی رغم آنکه شرکت وایمو، زیرمجموعه شرکت گوگل، پیشرفت کمی در توسعه خدمات خودروهای بدون راننده خود داشته، اما اخیرا موسسه گاید‌هاوس، این شرکت را پیشتاز صنعت خودروهای بدون راننده جهان معرفی کرده است. در لیست ارائه شده توسط این موسسه فولکس واگن در جایگاه هفتم از هجده شرکت قرار دارد. 

سال گذشته میلادی شرکت فولکس واگن همکاری خود با فورد آمریکا را برای ساخت خودروهای برقی و بدون راننده آغاز کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلمان خودرو خودروسازی خودروهای خودران خودروهای بدون راننده فناوری خودروهای خودروهای خودران فولکس واگن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اتوبوس‌های برقی داخلی به کجا رسید؟

مهدی چمران در آغاز دویست‌وبیست‌ونهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگاران در خصوص دستور کار جلسه امروز شورا، افزود: «در جلسه امروز گزارش‌های حسابرسی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ارائه و بررسی می‌شود.»

به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: «در حوزه مسکن، کار و فعالیت اصلی با وزارت راه و شهرسازی است و مدیریت شهری و ما می‌توانیم کمک‌کننده باشیم و هماهنگی‌ها را برای ارائه زمین انجام دهیم.»

رئیس شورای اسلامی شهر تهران سپس با بیان اینکه خوشبختانه ساخت واگن‌های ملی در حال طی کردن مراحل آزمایشی است، اظهار کرد: شاید هفته آینده بازدید از این واگن‌ها صورت بگیرد و این واگن‌ها می‌توانند وارد خطوط شوند.

چمران همچنین گفت: به نظر نمی‌رسد اتوبوس‌های برقی تولید داخلی تا پایان سال نیز وارد خطوط حمل و نقل پایتخت شوند و با برنامه‌هایی که ما دیدیم بعید است امسال به پایان برسد و آنچه خواهیم گرفت اتوبوس‌های دیزلی است که متاسفانه تحویل نگرفتیم.

به گفته وی، روز سه‌شنبه معاون حمل و نقل و ترافیک گزارش آن را ارائه خواهد داد و فکر نمی‌کنیم بیشتر از ۶۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده باشد.

وی ادامه داد: برخی قطعات اتوبوس‌های داخلی در گمرک ترخیص نشده و پیگیری کردیم که این مشکلات برطرف شد، امیدواریم زودتر وارد شود و اگر این اقدام صورت بگیرد تعداد زیادی اتوبوس به کار گرفته خواهد شد.

چمران با بیان اینکه تامین تاکسی از طریق بخش خصوصی دنبال می‌شود، گفت: شهرداری نمی‌تواند تاکسی دار باشد و باید به رانندگان ارائه شود، اگر تاکسی‌های برقی وارد شهر شوند اتفاق خوبی خواهد افتاد وقتی خودرو‌های برقی وارد شوند در کاهش آلودگی هوا نیز اثرگذار خواهند بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما در بخش مسکن برنامه خاصی نداریم و این اقدام با وزارت راه و شهرسازی است، یادآور شد: ما می‌توانیم هماهنگی‌ها را برای ارائه زمین انجام دهیم و کمک‌های ما به این شکل است و کار اصلی با وزارت مسکن است.

دیگر خبرها

  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران
  • چین ۴۵۰۰ شرکت هوش مصنوعی دارد
  • ماجرای اتوبوس‌های برقی داخلی به کجا رسید؟
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند
  • واگن‌ ملی مترو در حال گذران مراحل آزمایشی/ برنامه خاصی برای مسکن نداریم