Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:49:41 GMT

بارش‌ها و آخرین وضعیت جاده‌ها در استان‌های کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۸۷۱۲

بارش‌ها و آخرین وضعیت جاده‌ها در استان‌های کشور

مسوولان پلیس راه و راهداری برخی استان های کشور امروز -دوشنبه- با اعلام اینکه بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، زنجان، قزوین، قم، مازندران، مرکزی، همدان، خراسان شمالی و خراسان رضوی دیروز آغاز شد از رانندگان خواستند به دلیل بارش باران و برف زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش باران در برخی از محورهای استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، گیلان، گلستان، کرمان جنوب و یزد نیز ادامه دارد.

در استان البرز، بارش‌ها در محدوده آزادراه تهران - کرج به صورت باران و در محدوده آزادراه کرج - قزوین و جاده کرج - چالوس به صورت برف بوده که سبب لغزندگی سطح محورها شده است.
اکنون در جاده کرج - چالوس از محدوده آدران تا خوزنکلا مه گرفتکی شدید وجود دارد که سبب کاهش دید رانندگان شده است و می طلبد با دقت بیشتری رانندگی کنند

همچنین در زنجان، بارش برف و کولاک شدید آزادراه زنجان – قزوین، جاده ترانزیت و مسیرهای کوهستانی استان را فراگرفته و تردد در این مسیرها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
کولاک شدید در گردنه های صعب العبور خانچایی، بادامستان، ذاکر، پاپایی، قلی کندی، دهجلال و سازین جریان دارد و در مقاطعی از آزاد راه زنجان – قزوین، جاده ترانزیت سلطانیه – خرمدره – ابهر، جاده های کوهستانی زنجان – بیجار، خدابنده – همدان، دندی – تخت سلیمان، زنجان – تهم – چورزق، زنجان – دندی، زنجان – سلطانیه، زنجان – طارم، سلطانیه به خدابنده شاهد بارش برف و کولاک هستیم.
تردد در جاده های کوهستانی استان زنجان به دلیل کولاک و لغزندگی سطح جاده ها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

در همین حال در خراسان شمالی، با توجه به لغزندگی جاده های کوهستانی و پیش بینی بارش برف ، از رانندگان خواسته شده است که برای عبور از از محورها، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

از استان یزد نیز گزارش شده که بیشتر جاده‌های حوزه استحفاظی در استان دچار مه غلیظ است و رانندگان برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی، مقررات را رعایت کنند.

جانشین رییس پلیس راه خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه تمام مسیرهای این استان به دلیل بارش برف و باران لغزنده است گفت که در حال حاضر در مسیر مشهد- چناران- قوچان، مشهد- بینالود، قوچان- درگز، مشهد- نیشابور- سبزوار، مشهد- تربت حیدریه، مشهد- فریمان، مشهد- کلات و مسیر سرخس بارش برف و لغزندگی سطح جاده وجود دارد.
وی اضافه کرد: در سایر مسیرهای استان خراسان رضوی نیز بارش باران و لغزندگی سطح معابر گزارش شده است.

گیلانی ها هم شاهد بارش سنگین برف هستند به طوری که  ارتفاع برف در منطقه آبی نام در مسیر سیاهکل- دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل به ۶۵ سانتی متر رسیده و همچنین ارتفاع برف در مسیرهای بلوردکان – خصیب دشت ۶۰ سانتی متر، رستم آباد- پره سر رضوانشهر ۴۰ سانتی متر اسالم – خلخال و پونل –خلخال ۳۰ سانتی متر، شفت – امام زاده اسحاق ۲۰ سانتی متر و فومن – ماسوله ۱۵ سانتی متر گزارش شده است.
با این حال به گفته فریبرز مردای مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، محورهای استان به غیر از محور پونل- خلخال که بدلیل ایمنی تردد کنندگان هر ساله در بارش های برف بسته می شود، در حال حاضر باز است.

اما در اردبیل، ریزش برف که روز یکشنبه در استان آغاز شد، همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد و سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان استان شده است. ارتفاع برف در شهر اردبیل به حدود ۲۰ سانتیمتر رسیده و سرمای منفی ۴ درجه موجب بروز یخبندان و کندی ترددها در معابر و خیابان ها شده است.
مرکز پایش راههای اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به بارش برف و باران در تمام جاده‌های استان منطقه از رانندگان خواست زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی به همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

بارش برف و کولاک همچنین مشکلاتی را برای مسافران در جاده های استان قزوین ایجاد کرد که به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین، امدادرسانی به آنها انجام شد. 
حمکت الله هاشمی افزود: با توجه به بارش باران و برف و اعلام هشدارهای هواشناسی مبنی بر وضعیت جوی ناپایدار، ۹۲ نیروی عملیاتی مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری، کوهستان و تیم واکنش سریع استان، در قالب ۲۵ تیم با تجهیزات کامل به حالت آماده باش درآمدند.

در مهاباد هم بارش برف بامداد امروز شروع شد و باعث لغزندگی و برفی شدن تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان شده است.
هم‌اکنون دید افقی در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد - بوکان به طول پنج کیلومتر به کمتر از ۳۰ متر رسیده و در گردنه‌های "جواله‌ره‌شان" و "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت به طول هشت کیلومتر به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته است.

اما بر اثر بارش بارف طی دو روز گذشته ۱۱۹ راه روستایی استان مسدود است و به گفته جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ، بیشتر راه‌های روستایی مسدود شده مربوط به مناطق کوهین، رودبار الموت شرقی و غربی، تاکستان، آوج و بویین زهرا بوده است.
وی اظهار داشت: با توجه به ادامه بارش برف در سراسر استان، عملیات بازگشایی معابر مسدود شده روستایی تا چند ساعت دیگر توسط عوامل راهدار مستقر در مناطق مختلف آغاز خواهد شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الیگودرز با بیان اینکه تردد در گردنه‌های این شهرستان به ویژه در مسیر کوهستانی بخش زلقی به دلیل کولاک و یخبندان، سخت و خطرناک است.گفت که گردنه های "فرسش و نمک" به دلیل ارتفاع بالا و ریزش برف در روزهای گذشته، یخبندان شدیدی دارد و تردد در مسیر فرسش تنها با زنجیر چرخ ممکن است.

عباس عباسی ابا اشاره به نمک پاشی محورهای برفگیر تصریح کرد: باتوجه به مه گرفتگی در محور شهر شول آباد و گردنه "گله بادوش" توصیه می شود رانندگان از این مسیر تردد نکنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران نیز با اشاره به بارش برف در این استان اعلام کرد: ۶۵۵ کیلومتر از مسیرهای این استان در ۲۴ ساعت گذشته توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف بارش باران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف بارش باران اخبار کنکور راهداری و حمل و نقل جاده ای لغزندگی سطح بارش باران بارش برف سانتی متر زنجیر چرخ جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگ و قطع درختان در جاده پل دختر بر اثر بارندگی شدید + تصاویر

چند روزی است با ورود سامانه بارشی جدید در اقصی نقاط کشور شاهد بارندگی شدید هستیم. بیشتر مناطقی که با بارش باران همراه بود موجب آبگرفتگی در شهر‌ها و موجب ریزش سنگ در جاده‌ها شد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر قطع درختان و ریزش سنگ در جاده پل دختر به خرم آباد در محدوده مراوی را به اشتراک گذاشت که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - لرستان

بیشتر بخوانید:

نگاهی به آبگرفتگی‌های معابر اهواز پس از بارش باران + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین / بارش برف و باران و مه در چالوس
  • وضعیت بارش باران در۴ روز آینده تعطیلات | بیشترین بارش ها در کدام استان خواهد بود؟
  • جان دوباره برای بلوط ۳۵ ساله در لنده
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۷ فروردین / ترافیک سنگین در چالوس و هراز
  • باران در کوهرنگ و سیلاب در چهارمحال و بختیاری+تصاویر
  • ریزش سنگ و قطع درختان در جاده پل دختر بر اثر بارندگی شدید + تصاویر
  • خسارت میلیاردی به امور زیربنایی و کشاورزی در پی بارش باران
  • جاده بجنورد به جنگل گلستان مسدود شد
  • وضعیت نامناسب جاده دندی زنجان حادثه آفرید + فیلم
  • آخرین وضعیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری + فیلم