Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن حسینی روز دوشنبه در  ویدئو کنفرانس با خبرنگاران استان با بیان اینکه با وجود پر باران بودن گیلان ما نیز مضیقه هایی در حوزه آبرسانی داریم ،  تصریح کرد: همچنین ۴۷۱ لیتر بر ثانیه با بهسازی و تجهیز چاهها به میزان تولید آب شرب  افزوده شده، ضمن آنکه با باز طراحی و افزایش انتقال پمپاژ ۹۴۳ لیتر بر ثانیه  نیز تولید آب شرب استان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه در حال حاضر  به ۵۲ شهر  و یک هزار و ۷۱۲ روستای استان تحت پوشش هستند ، افزود: در حال حاضر ۸۲۲ هزار مشترک با  یک میلیون و  ۵۷ هزار خانوار معادل  ۹۹.۹۶ درصد جمعیت شهری و ۷۶.۳  درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب و فاضلاب استان قرار دارند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر؛  ۷۲۹ چاه و ۵۷۶ چشمه در مدار  بهره برداری قرار دارد اضافه کرد:  یک هزار و ۱۳۸ مخزن در دست بهره برداری ، ۵۳۰ هزار متر مکعب حجم مخزن و دارای ۴۳ آزمایشگاه و هفت آزمایشگاه فاضلاب  از امکانات این شرکت هستند.

وی تسهیل در مدیریت یکپارچه ، ارائه خدمات به صورت یکپارچه مشترکان در  شهرها و روستاها و جلوگیری از  موازی کاری را از جمله اهداف مدیریت یکپارچه شرکت آب و فاضلاب  عنوان کرد.

 حسینی یاداور شد:  قبل از یکپارچه سازی در ۱۶  مرکز  شهرستان،  به مشترکان روستایی خدمت رسانی  انجام می شد اما در حال حاضر در  ۵۲ شهر خدمات اراِیه می شود که  با این اقدام ، این خدمت رسانی به سه برابر افزایش یافته  است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان خاطرنشان کرد: اگرچه در گذشته مبادله آب بین شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی  صورت  می گرفت اما  اکنون از تاسیسات مشترک برای مردم استفاده می کنیم.

وی  تقویت آب شرب و ارتقای کیفیت آب آشامیدنی را از  مزایای اجرای این طرح عنوان و بیان کرد: با توسعه  ۹۷ کیلومتر شبکه توزیع آب در ۶۰ روستا و  اصلاح و بازسازی  انجام شده ۲۰۰ روستا امسال از مزایای خدمات بهره مند شدند.

 حسینی اظهار داشت: ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر با ۳۷۱ لیتر بر ثانیه از تاسیسات شهری به بخش روستایی منتقل شده  که  این امر موجب افزایش کمی  آب روستاها و تاثیراتی در کیفیت داشته است .

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب  تا پایان سال ۹۹ برنامه های مختلفی آماده کرده  که آبرسانی به ۳۲ روستای چاف و چمخاله طی چهار پروژه  از جمله این برنامه هاست.

به گفته حسینی؛ برای آبرسانی به  ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانوار حدود ۲۹ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان در هفته اول دیماه  

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در ادامه از  افتتاح مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آبرسانی گیلان در هفته اول دی ماه در پویش ال- ب با حضور وزیر نیرو خبر داد .

 وی گفت: در مرحله اول یک هزار لیتر بر ثانیه آب شرب تصفیه می شود و تا پایان سال به سه هزار لیتر بر ثانیه می رسد که از لحاظ کمیت و کیفیت  بسیار تاثیر گذار است.

 وی افزود: طی همین مدت کوتاه از وارد مدار بهره بداری شدن آزمایشی تصفیه خانه بزرگ ۲۶ چاه با  دبی ۲۸۰  از مدار خارج و به  تصفیه خانه وصل شده  است.

 حسینی افزود: علاوه بر این شرکت آب و فاضلاب بنا دارد تا روستاهایی را که در مسیر خط انتقال دارند ، پیدا کند و آنها را تحت پوشش قرار دهد.

وی از  اختصاص ۸۴ میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه ملی به ۶۶ روستا  برای امسال خبر داد و گفت: برای ارتقای کیفی آب روستاها ۴۴ دستگاه پمپاژ نصب کردیم.

وی اظهار داشت: همچنین کمیته مطالعات برای  سال مالی امسال طرح هایی را جهت آبرسانی مصوب کرده که ۳۲ روستا با ۱۶ هزار و ۵۵۰ خانوار را با پیش بینی اعتباری  بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان  را تحت پوشش قرار دهد.

حسینی گفت:  مردم اعم از ساکنان شهرها و روستاها می توانند با تماس با سامانه ۱۲۲ مشکلات و مسائل حوزه آب را برای رسیدگی اطلاع دهند .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان خاطر نشان کرد: تمامی تلاش  نیروهای شرکت آب و فاضلاب برخورداری مردم  استان از آبی سالم، بهداشتی و با کمیت و کیفیت و پایدار است.  

برچسب‌ها رشت آب و فاضلاب گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت آب و فاضلاب گیلان رشت آب و فاضلاب گیلان اخبار کنکور آب و فاضلاب گیلان شرکت آب و فاضلاب لیتر بر ثانیه حال حاضر تصفیه خانه تحت پوشش یک هزار آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق در تهران برگزار شد

دومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق ایران جهت شرکت در مسابقات جهانی استرالیا در تهران برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، این اردو از 24 فروردین آغاز و تا 29 فروردین ادامه داشت.

در دومین دوره اردوی تیم ملی 7 ورزشکار از جمله: امیرارسلان زارعی، سید محمد حسینی، آرش آستانه، سامان سپیددست، خشایار حسینیان، امیرمحمدکاظمی و بهشاد علیزاده زیرنظر محمد ناظری سرمربی و فراز رغبتی سرپرست، حضور داشتند.

در جریان رکوردگیری ورزشکاران، رکورد ملی در دو ماده، ارتقا یافت. در ماده 100 متر ترکیبی سه بار رکورد ملی توسط سیدمحمد حسینی، سامان سپید دست و امیرارسلان زارعی شکسته شد که در نهایت امیرارسلان زارعی در این ماده با ثبت رکورد یک دقیقه و شش ثانیه و سی و دو صدم ثانیه بهترین رکورد ملی را به نام خود ثبت کرد.
 
همچنین در ماده 50 متر حمل آدمک امیرارسلان زارعی توانست با رکورد سی دو ثانیه و دوازده صدم ثانیه رکورد ملی جدیدی را به نام خود به ثبت برساند.

گفتنی است مسابقات قهرمانی جهان، سال جاری در کشور استرالیا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزان تولید آب شرب در چهارباغ افزایش می‌یابد
  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق در تهران برگزار شد
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام