Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس جمعیت هلال احمر ملایر گفت: یکی از مهمترین معضلات جمعیت هلال احمر شهرستان کمبود نیروی انسانی است و پایگاه های جاده ای فعلاً با نیروهای داوطلب اداره می شود و نیازمند تأمین اعتبارات لازم برای جذب نیروی انسانی است.

شهاب عظیمی دوشنبه ۱۷ آذرماه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: هلال احمر را محلی برای حضور داوطلبان و امدادگرانی که ایثارگرانه در خدمت مردم هستند، دانست و گفت: نیروهای هلال احمر به عنوان واسطه کمک های مردمی در انجام فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه بدون توجه به نژاد، مذهب و تفکر افراد چه در زمان بحران ها و چه غیر از آن برای بهبود معیشت مردم ایفای نقش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن دعوت از اصحاب رسانه به منظور عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر تصریح کرد: تقدیر از داوطلبان نمونه شهرستان از جمله دکتر میرزایی، رئیس بیمارستان مهر ملایر و نیز خیر ارجمند حاج جواد علیپور، غباروبی مزار شهدا و تقدیر از دانشجویان فعال در پنج کانون فعال دانشجویی ملایر به مناسبت روز دانشجو از جمله برنامه های انجام شده از ابتدای هفته جاری به مناسبت هفته داوطلب بوده است.

وی عضویت افتخاری مسئولان شهرستان از جمله فرمانداری ویژه ملایر و معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و نیز شهردار ملایر را از دیگر برنامه های هفته داوطلب برشمرد و خاطرنشان کرد: توزیع ۵۰ بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان، غباروبی و تجدید میثاق با شهدای گمنام بام ملایر، راه اندازی پویش «من داوطلب هستم» در فضای مجازی، فراخوان عضوگیری در سطح شهرستان، ارسال پیامک تبلیغ به داوطلبان، نصب بنرهای تبلیغاتی و تقدیر از نیروهای خانه هلال از جمله برنامه های پیش روی جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر به مناسبت هفته داوطلب است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به بدهی قابل توجه جمعیت هلال احمر ملایر افزود: ما از نظر مالی فعلاً در شرایط خوبی نیستیم اما این مسئله سبب کاهش فعالیت های جمعیت هلال احمر نخواهد شد چراکه هلال احمر در واقع حلقه واسط بین نیازمندان و خیرین است.

وی همچنین به فعالیت های هلال احمر در راستای شیوع بیماری کرونا پرداخت و بیان کرد: اجرای طرح امران سلامت توسط جمعیت هلال احمر از جمله فعالیت های انجام شده در بحث شیوع بیماری کرونا بوده است همچنین طرح ناظران سلامت که تا پیش از این قرار بود با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام شود با طرح جامع شهید سلیمانی ادغام شده و نیروهای هلال احمر در اجرای این طرح نقش آفرینی می کنند. در طرح جامع شهید سلیمانی با اعلام آمادگی ۵۰ نفر از جمعیت هلال احمر در بحث آموزش، نظارت و حمایت انجام وظیفه خواهیم کرد.

ظرفیت و نیازمندی های پایگاه مستقر در جاده آورزمان در نظر گرفته نشده است

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر به سه پایگاه جاده ای مستقر در شهرستان ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت و نیازمندی های پایگاه مستقر در جاده آورزمان درنظر گرفته نشده و نیروهای این پایگاه در حال حاضر در محل آتش نشانی مستقر هستند البته کلنگ زنی این پایگاه قبلاً انجام شده اما اعتباری برای ساخت آن در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه ابتدا باید یک پنجم مبلغ مورد نیاز برای ساخت این پایگاه از منابع داخلی شهرستان تأمین شود و پس از تبدیل به یک پروژه نیمه کاره، تهران مابقی منابع را تأمین کند، افزود: یکی از مهمترین معضلات جمعیت هلال احمر شهرستان کمبود نیروی انسانی است و پایگاه های جاده ای فعلاً با نیروهای داوطلب اداره می شود و نیازمند تأمین اعتبارات لازم برای جذب نیروی انسانی است.

عظیمی یادآور شد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ملایر در مدرسه شهید بیات سابق مستقر است که بنای بسیار قدیمی است و باید اقدامات لازم برای جابه جایی ساختمان این سازمان هرچه زودتر انجام شود از طرفی ساختمانی که در حال حاضر جمعیت هلال احمر در آن مستقر است، فاقد ظرفیت های لازم است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به لزوم تأمین اعتبارات لازم برای ساخت زمینی که در اختیار جمعیت هلال احمر شهرستان است، مطرح کرد: سوله مدیریت بحران که قبلاً در اختیار شهرداری بوده، به جمعیت هلال احمر سپرده شده و بنا داریم ۱۰۰۰ تخته چادر را برای مواقع ضروری آنجا دپو کنیم که ۱۶۰ تخته آن تأمین و آماده شده است.

عظیمی ساخت یک انبار در محوطه سازمان جمعیت هلال احمر شهرستان را از دیگر برنامه های در حال اقدام جمعیت هلال احمر برشمرد و ادامه داد: اقدامات قانونی ساخت این انبار انجام شده و در مرحله تغییر کاربری شهرداری هستیم.

وی با بیان اینکه هر استان مجاز به داشتن یک داروخانه مرکزی هلال احمر است و شهرستان ملایر از نظر قانونی نمی تواند این داروخانه را داشته باشد، اظهار کرد: زمین زایشگاه( شیرخورشید سابق) که در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته دارای ظرفیت بالایی است که امیدواریم با همکاری شهرداری بتوانیم از ظرفیت این ساختمان به عنوان محلی برای استقرار سازمان جوانان و نیز محلی برای برگزاری کلاس های آموزشی، خدمات درمانی و نیز ایجاد ظرفیت های تجاری به منظور اشتغالزایی و درآمدزایی استفاده کنیم.

آموزش کمک های اولیه به دروس دانش آموزان اضافه خواهد شد

عظیمی با اشاره به شعار هلال احمر تحت عنوان «هر خانه یک امدادگر است» گفت: در حال رایزنی با آموزش و پرورش به منظور اضافه شدن آموزش کمک های اولیه به دروس دانش آموزان هستیم که فعلاً شیوع بیماری کرونا کار را سخت کرده و جمعیت هلال احمر نیز مانند سایر ارگان ها نیازمند جایگزینی فضای مجازی برای آموزش مطالب است.

این مقام مسئول با اشاره به سیل به عنوان خطر اول شهرستان، تأکید کرد: مطالعات لازم به منظور بررسی اولویت روستاهای شهرستان در بحث سیل با فرمانداری ویژه ملایر در حال انجام است.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر در پایان راه اندازی خانه های هلال در روستاها را به منظور آموزش نیروهای توانمند در مواقع بحران لازم و ضروری دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها هلال احمر جمعیت هلال احمر شهرستان جمعیت هلال احمر ملایر نیروی انسانی شهرستان ملایر هلال احمر انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه امداد و نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه بازدید از روند ساخت پایگاه تخصصی امداد و نجات انجیلاق واقع در شهرستان آبیک، گفت: برای این طرح هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که قرار شد ۵۰ درصد آن از سوی جمعیت هلال احمر و ۵۰ درصد مابقی دیگر از سوی استانداری قزوین تامین شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۳۰ میلیارد ریال از سوی جمعیت هلال احمر به این طرح اختصاص داده شده و لازم است که ۲۳۰ میلیارد دیگر نیز از از سوی استانداری در اولین فرصت تامین شود.

کولیوند تاکید کرد: نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برای دریافت اعتبارات جمعیت هلال احمر، به خصوص تکمیل پایگاه تخصصی امداد و نجات اهتمام و توجه ویژه‌ای لحاظ کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: پایگاه امداد و نجات انجیلاق علاوه بر اعتبارات مورد نیاز عمرانی خود، نیازمند اعتبارات لازم در خصوص تجهیزات و اقلام مورد نیاز مدیریت بحران است که انجام آن نیازمند هزینه بیشتری خواهد بود.

این مسئول یادآور شد: این مکان به لحاظ ترافیکی و امنیتی نیز باید بررسی شود تا شرایط خیلی بهتری نسبت به ساختمان داخل شهر قزوین داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بررسی خدمات پایگاه‌های هلال احمر اردکان
  • رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن خواستار تحویل خودروی نجات به این شهرستان شد
  • نبود پایگاه امداد دریایی گناوه یک‌زنگ خطر است!
  • پایگاه امداد دریایی گناوه از نان شب هم واجب تر است
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد برای تکمیل پایگاه امداد و نجات انجیلاق
  • پایگاه امداد و نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است
  • ریزش معدن سنگ و آهک کرماک جان یک نفر را گرفت
  • ۶هزار و ۲۲۰ مسافر سیستان و بلوچستان متعهد بهبود رفتار ترافیکی شدند
  • ریزش معدن سنگ در قزوین جان یک‌ نفر را گرفت