Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - پس از تهیه گزارش تسنیم مازندران از کارگران فصلی و ساختمانی، بازرس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در واکنش به این گزارش و گفت وگو با این خبرگزاری تاکید بر نگاه جدی دولت نسبت به ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، پس از تهیه گزارش تسنیم مازندران از وضعیت کارگران فصلی و ساختمانی این استان مسلم مکاری بازرس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور و رئیس انجمن کارگران ساختمانی آمل با ابراز تشکر از پیگیری این خبرگزاری نسبت ورود وضعیت قشر زحمتکش کارگران به گفت وگو با ما پرداخت و از تلاش های کانون و انجمن این صنف مطالبی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلم مکاری با اشاره به فعالیت انجمن صنفی کارگران ساختمانی از گلوگاه تا رامسر، بیان کرد: یکی از مهمترین وظیفه این انجمن ساماندهی کارگران فصلی است.

مکاری با اعلام اینکه در سال 93 طرحی به عنوان ساماندهی کارگران فصلی از سوی انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل به مسئولان مرتبط این شهرستان داده شد، تصریح کرد: این طرح به منظور ساماندهی و مبلمان شهری ارائه شد که تاکنون از سوی مسئولان امر محقق نشد.

مکاری افزود: برای این ساماندهی آن چه که در ماده 55 قانون اساسی آمده و شهرداری ها را مکلف کرده تا نسبت به ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی ورود پیدا کنند که متاسفانه تاکنون در هیچ یک از شهرها این کار از طرف شهرداری های مازندران انجام نشده است.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل ادامه داد: البته این طرح در سایر استان‌ها چون خراسان رضوی،  تهران، قزوین و شیراز انجام شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح پیشنهادی با محوریت جامعه هدف امور کارگران فصلی و ساختمانی چند ارگان مرتبط چون وزارت تعاون، شهرداری ها و وزارت کشور را وصل کردیم که تاکنون موفق به اجرای این طرح نشدیم، گفت: در حوزه کاری این قشر مشکلات زیادی وجود دارد که تامین امنیت شغلی در بین کارگران فصلی و ساختمانی اصلا وجود ندارد.

مکاری آموزش سیستم ایمنی کارگران فصلی و ساختمانی را از دیگر مشکلات این قشر مطرح و بیان کرد: در این زمینه مازندران به عنوان پایلوت در اجرای طرح آموزش ایمنی در کشور شده که سال آینده با محوریت آموزش ایمنی کارگاه ساختمانی برای کارگران در کشور به صورت اجباری در همه استان‌ها دستور کار قرار می‌گیرد.

جزئیات مشمولین سهام عدالت/ 6 میلیون کارگر فصلی و ساختمانی سهام عدالت دارندروایت زندگی کارگر فصلی بیرجندی با داشتن 5 عائله + فیلمفعالیت 15 هزار کارگر فصلی در استان قزوین؛ تلاشگرانی که از پوشش بیمه‌ای و سختی‌ کار محروم‌ مانده‌اند

بازرس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور با تاکید بر اینکه با آموزش این کارگران به منظور جلوگیری از حوادث ناشی از کار، طبق آمار اداره کل تعاون حدود 27 درصد از این حوادث کم شده است، اظهار داشت: در زمینه بیمه نیز تاکنون 900 هزار کارگر در کشور از سوی انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در سراسر کشور و در طرح ساماندهی رفاه کارگران تامین اجتماعی تحت پوشش قرار گرفتند.

وی افزود: هم اکنون در ادامه این طرح حدود 900 هزار کارگر نوبت برای بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که با نگاه دولت به این امر در آینده، کارگران ساختمانی با بهره مندی از بیمه می توانند از امنیت شغلی برخوردار باشند.

مکاری با اشاره به جلوگیری از چالش و ایجاد مشکل نسبت به ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی از ارائه طرحی به کمیسیون امور اجتماعی مجلس خبر داد و گفت: این طرح در سال 94 به این کمیسیون داده شد، آوردیم تا 16 رشته ساختمانی را به صورت دانشگاهی انجام شود، یعنی بنا، کاشی کار و سنگ کار با مدرک لیسانس و دانشگاهی سرکار بیایند زیرا در آینده با نداشتن جایگزین در این رشته ها دچار چالش می شویم؛ بنابراین درخواست انجمن صنفی کارگران ساختمانی به دولت نیز ورود جدی به این خواسته است تا دچار مشکل نشویم.

گزارش از کبریا مقدس

انتهای پیام/ 684/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انجمن صنفی کارگران ساختمانی کارگران فصلی و ساختمانی ساماندهی کارگران فصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از تایید «طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی خود نوشت:

««طرح استفساریه ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد