Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، به‌آفرین معاون صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت:یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه صنایع‌دستی  نبود تشکلی برگرفته از ایده‌های هنرمندان این رشته با‌عنوان اتاق فکر صنایع‌دستی بود که در این راستا اتاق فکر صنایع‌دستی در معاونت مربوطه این اداره‌کل تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: جلسه تدوین احکام اتاق فکر صنایع‌دستی استان برگزار شد تا با بهره‌گیری از توان فکری صنعتگران و هنرمندان این حوزه، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های لازم در راستای توسعه و رشد اقتصادی استان انجام شود.

معاون صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: تعامل و همکاری صنعتگران و هنرمندان با این اداره‌کل می‌تواند مسیر روشنی از اتفاقات مهم را در ترویج  آموزش و توسعه صنایع‌دستی و حتی احیای برخی رشته‌های صنایع‌دستی رقم بزند.

به‌آفرین گفت: امیدواریم تا در این اتاق فکر با هم‌فکری و هم‌افزایی متخصصان و پیشکسوتان این عرصه اقدامات مؤثری برای تسهیل روند فعالیت هنرمندان اتخاذ کنیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی و گردشگری اتاق فکر صنایع دستی اتاق فکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی، امروز ۶ اردیبهشت ماه در جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام شهر دژکرد گفت: یکی از برنامه‌های این اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس تقویت رویدادها متناسب با مزیت‌های رقابتی هر مکان و مقصد گردشگری در این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به اهدای دو لوح ثبت ملی میراث ناملموس مهارت کیسه‌بافی و شاهنامه‌خوانی شهر دژکرد در حاشیه برگزاری این جشنواره مردمی اشاره کرد و گفت: با توجه به قول مساعد معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر انتخاب دژکرد به عنوان شهر ملی کیسه بافی، مقدمات این مهم فراهم و دژکرد، به زودی شهر ملی کیسه بافی ‌شود.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش به افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان اشاره کرد و گفت: آزاد راه شیراز - اصفهان با تلاش دولت مردمی اخیرا افتتاح شده است و شهردژ کرد در مسیر این آزادراه قرار دارد، با توجه به پیشرفت‌هایی که متصویرم برای این شهر کمک می.کنیم زیرساخت‌های گردشگری در منطقه نیز تقویت شود.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم لوح ثبت ملی دو میراث ناملموس مهارت کیسه‌بافی و شاهنامه‌خوانی به فرماندار شهرستان اقلید اهدا شد. همچنین به افرادی که در تهیه و تکمیل پرونده ثبت ملی مهارت کیسه بافی و شاهنامه‌خوانی کمک کردند لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی