Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد طارمی کارشناس محیط زیست  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش حیوان‌ آزاری در کشور اظهار کرد: متاسفانه این روز‌ها به صورت مرتب در فضای مجازی فیلم‌هایی از آزار و اذیت حیوانات منتشر می‌شود که بسیار آزاردهنده است.

او با اشاره به اینکه  لایحه حمایت از حیوانات در انتظار تصویب مجلس است و حیوان آزاری باید جرم شناخته شود اظهار کرد: حیوان آزاری از نظر دین اسلام عملی قبیح است و همچنین بحثی است که قرن‌ها از سوی پیامبران نهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس محیط زیست حیوان آزاری را یک نوع بیماری دانست و گفت: متاسفانه در قانون مجازات اسلامی ایران محکومیتی برای این افراد صادر نشده است. به همین دلیل است که این موضوع بیشتر از همیشه مشاهده می‌شود و افراد زیادی بدون ترس و واهمه اقدام به حیوان آزاری می کنند و با افتخار فیلم آن را در فضای مجازی منتشر می کنند.

او عنوان کرد: حیوانات بخشی از جامعه، طبیعت و محیط زیست هستند و در برقراری توازن در نظام طبیعت نقش موثر و غیر قابل انکاری دارند.

وی افزود: حیوانات همچون انسانها از حقوق خاصه مانند حق حیات، حق زیست جمعی و حق استفاده از حیات وحش برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید

تخلفاتی که زیر پوست شهر انجام می شود/ باغ وحش ها باز شدند؟ شکارغیرمجاز، زنگ خطری برای حیات وحش است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیوان آزاری حیوان آزاری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصیات جالب پاندا و بررسی انواع مختلف آن (+عکس)

 می توان گفت که پاندا یکی از بامزه ترین حیوانات در حیات وحش می باشد که کمتر کسی وجود دارد که از این نوع خرس خوشش نیاید. پانداها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن مخصوص به یک زیستگاه و کشور هستند. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که به این حیوان علاقمندید پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش هپی پت، در این مقاله ما قصد داریم به صورت اختصاصی به تمامی اطلاعات درمورد انواع پاندا ها بپردازیم و شما را نیز با نژاد های مختلف این این حیوان آشنا کنیم. پس جایی نروید و تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی نژاد های مختلف پاندا ها

برخی از افراد فکر می کنند که پاندا ها فقط خرس های سیاه و سفید پشمالویی هستند که بسیار مهربانند و غذای آن ها چوب های بامبو است. اما باید بدانید که پاندا ها نژاد های مختلفی دارند که حتی به لحاظ ظاهری نیز با یک دیگر کاملا متفاوت هستند. در این قسمت قصد داریم شما را با انواع نژاد های مختلف این حیوان آشنا کنیم.

پاندا نژاد سرخ

این حیوان که جزء خانواده پاندا ها می باشد با نام های موش سرخ یا ریز پاندا نیز شناخته می شود. پاندا سرخ یک پستاندار گیاهخوار است اما جالب است بدانید که او در واقع یک گیاهخوار صد در صد نیز و به نوعی می تواند از تمامی مواد غذایی تغذیه کند. او تخم مرغ، پرندگان، حشرات و پستانداران کوچک را نیز شکار کرده و می خورد. به لحاظ ظاهری نیز با خرس های سیاه و سفید که ما تا به امروز آن ها را به عنوان پاندا می شناسیم متفاوت است.

اندازه او تنها کمی از گربه سانان بزرگ تر به طول 40 تا 60 سانتی متر است. در تمامی جهان تنها 2500 عدد از این حیوانات در نوع بالغ وجود دارد آن ها به این دلیل است که زیستگاه این حیوان توسط انسان پیوسته در حال از بین رفتن است.

نژاد قطبی

این نژاد در واقع نژادی است که ما از کودکی تا به امروز بسیار در برنامه های مستند و یا انیمیشن ها به عنوان پاندا او را مشاهده کردیم. همان خرس پشمالو سفید و سیاهی است که هیل بسیار غول پیکری دارد. این نژاد در حال حاضر بیشتر در کوهستان های چین به چشم می خورد و به شدت در معرض تهدید انقراض است.

Qinling panda

نژاد کوینلینگ یکی از انواع نژاد های این خرس است که در سال 1960 کشف شد. پوشش بدنی این نژاد قهوه ای رنگ است و سر او موهای تقریبا خاکستری رنگ را دارد. مانند نژاد قطبی که دور چشم آن ها با موهای سیاه پوشانده شده است این نژاد نیز، دور چشمش با موهای قهوه ای رنگ، کاملا متفاوت با رنگ صورتش پوشانده شده است.

این نژاد، جزء غول پیکر ترین زیر مجموعه نژاد پاندا می باشد. این حیوان نیز گیاهخوار است و از تمامی گیاهان محل زندگی خود به راحتی تغذیه می کند.

غذای پاندا چیست؟

برخلاف جثه بزرگ این خرس ها که باعث می شود افراد به این فکر بی افتند که حتما این حیوانات گوشتخوار هستند باید بگوییم که پاندا ها حیواناتی کاملا گیاهخوار هستند. غذای اصلی آن ها چوب های درخت بامبو است و در کنار آن از دیگر گیاهان نیز مانند برگ درختان هم استفاده می کنند. البته همان طور که در عنوان قبلی اشاره شد، نژاد سرخ یک نژاد همه چی خوار است و در برخی مواقع می تواند گوشت هم مصرف کند.

زاد ولد پاندا ها به چه صورت است؟

این حیوانات از 4 تا 8 سالگی بالغ شده و تمایل جنسی در آن ها نمایان می شود. این تمایل تا سن 20 سالگی ادامه دارد. دوره جفت گیری این حیوانات در فص بهار است و در این دوره تعداد 4 تا 5 نر برای بدست آوردن ماده با یک دیگر رقابت می کنند. ماده ها تنها 2 تا 3 روز آماده به جفت گیری هستند و این اتفاق فقط یک بار در سال به وجود می آید.

دوره بارداری این حیوانات تقریبا 95 تا 160 روز می باشد. جالب است بدانید که پاندا ها قادر به دنیا آوردن دو قلو هستند.

آیا در ایران پاندا سفید و مشکی داریم؟

محیط زیست در ایران طوری نیست که یک خرس نژاد پاندا بتواند در آن جا زندگی کند به همین دلیل است که در کشور عزیزمان ایران هیچ یک از نژاد های پاندا نمی توانند زندگی کنند.

قیمت پاندا چقدر است؟

برخی از افراد دوست دارند تا از پاندا ها به عنوان حیوانات خانگی نگهداری کنند که این کار باعث به خطر افتادن جان این حیوان می شود. این حیوانات همان طور که اشاره شد در حال انقراض هستند و باید از آن ها به خوبی نگهداری شود تا از انقضای این حیوان جلوگیری شود. کشور چین دارای 1600 عدد پاندا بوده که تعداد 50 عدد از آن را در سال 2004 به باغ وحش های کشور های دیگر اجاره داد.

قیمت این حیوان حدود یک میلیون دلار است که تمامی این پول صرفه هزینه های مربوط به نگهداری این حیوانات می شود. مدت زمان اجاره این حیوان تقریبا 10 ساله می باشد.

این حیوان چقدر عمر می کند؟

این حیوان اگر در مناطق و پارک حفاظت شده قرار بگیرد و به لحاظ تغذیه و سلامتی کامل زیر ذره بین باشد می تواند تا حدود 20 الی 22 سال عمر کند. هر چقدر خطر هایی مانند بلا های طبیعی و یا بیماری ها این حیوان را تهدید کند این طول عمر نیز کاهش پیدا می کند. معمولا در باغ وحش های کشور چین مشاهده می کنید که پاندا ها تا 22 سال عمر می کنند.

ساعت خواب منطقی این حیوان چقدر است؟

ممکن است در بسیاری از مستند هایی که درمورد این حیوانات ساخته شده است مشاهده کرده باشید که این خرس ها ساعات زیادی را صرف خواب می کنند و در واقع حیوانات تنبلی هستند. این حیوانات در روز خواب هایی کوتاهی را به مدت 2 تا 4 ساعت انجام می دهند و در کنار آن به هنگام شب حداقل 10 ساعت را برای خواب اختصاص می دهند.

جالب است بدانید که این حیوانات زمانی که بر روی یک شاخه درخت به حالت معلق یا آویزان هستند خواب راحت تر و عمیق تری دارند.

آیا پاندا ها مهربان هستند؟

پانداها حیواناتی بسیار احساسی هستند. هوش بالای این حیوان باعث می شود تا به راحتی صاحبان خود را شناسایی کرده و به هنگام شناسایی رابطه قلبی بسیار عمیقی با این فرد برقرار می کند. یا جست و جو فیلم پاندا حیوان و یا عکس حیوان پاندا در باغ وحش های چین رفتار این حیوانات با مسئولان باغ وحش را به راحتی می توانید مشاهده کنید که کاملا از روی احساسات و عواطف می باشد.

پاندا حیوان وحشی است؟

پاندا یک حیوان وحشی است. به زبانی دیگر غریزه این حیوان طوری است که با موجودات ناشناخته مانند انسان در وهله ی اول رفتاری کاملا از روی خصلت وحشیانه نشان دهد. اما با گذشت زمان و ایجاد اعتماد بین او و انسان این حیوان می تواند کاملا به انسان اعتماد کند و رفتار های بسیار محبت آمیزی را از خود نشان دهد.

پاندا حیوان خانگی می تواند باشد؟

به هیچ عنوان نمی توان این خرس را به عنوان یک حیوان خانگی نگهداری کرد. شرایط زندگی پاندا ها باید کاملا شبیه به جنگل باشد مانند شرایطی که برای آن ها در باغ وحش فراهم می شود. هم چنین از سوی دیگر این حیوان در خطر انقراض است و نگهداری او در خانه باعث سریع تر پیش رفتن انقراض این حیوان می شود.

پاندا حیوان ملی کجاست؟

این که پاندا حیوان ملی کدام کشور می باشد ممکن است سوالی باشد که برای بسیاری از افراد تا به امروز بی پاسخ مانده است. این خرس حیوان ملی کشور چین می باشد و زیستگاه او نیز کوهستان های این کشور است.

چرا پانداها 12 تا 16 ساعت در روز مشغول غذا خوردن می باشند؟

پانداها با ویژگی‌ های گوارشی خاص خود از جانوران گوشت خوار جدا هستند و سیستم گوارشی آن ها برای خوردن گوشت طراحی نشده است. این جانوران نمی‌ توانند به خوبی سلولز گیاهی را هضم و جذب کنند، اما خوراک اصلی آن ها گیاهان به ویژه گیاه بامبو است.

در دستگاه گوارش پاندا لایهٔ موکوز ضخیمی وجود دارد که این حیوان را در برابر صدمات ناشی از خرده چوب‌ های بامبو مقاوم می‌ سازد. اما به دلیل ناتوانی در جذب انرژی از سلولز پانداها باید روزانه بیش از ۳۸ کیلوگرم از گیاهان فیبردار تغذیه کنند و مشغول غذا خوردن به مدت ۱۲ تا ۱۶ ساعت هستند.

پژوهش‌ های فسیل‌ شناسی نشان می‌ دهد که پانداهای باستانی در دورانی کمبود گوشت داشته و به گیاهخواری روی آورده‌ اند. تغییرات ژنتیکی که در طول زمان رخ داده و انتخاب طبیعی باعث از دست دادن ذائقه اومامی مرتبط با غذاهای گوشتی شده است. این عوامل تجمعی موجب شده‌ اند که پانداها به طور عمده از گوشت دور بمانند و حدود ۹۹٪ از حجم تغذیه آن ها توسط گیاهان بامبو تأمین شود.

بررسی تولید مثل پاندا

پانداها جانورانی با چرخهٔ تولید مثل ویژه خود اغلب در اوایل بهار به فعالیت‌ های تولید مثل می‌ پردازند. توانایی جنسی پانداها از سن 4 تا 8 سالگی ظاهر می‌ شود و ممکن است تا 20 سالگی ادامه یابد.

دورهٔ جفت‌ گیری این حیوانات در سه ماه اول بهار آغاز می‌ شود و ماده‌ ها به مدت 2 تا 3 روز که فرصت جفت‌ گیری مناسب می‌ شود توانایی جنسی دارند. این فرآیند ممکن است چندین سال به طول بیانجامد. در زمان جفت‌ گیری، پانداها از تکنیک‌ های خاصی برای جلب همسر خود استفاده می‌ کنند.

مذکر با ایجاد صداها و حرکات خاص به دنبال ماده می‌ رود تا فرآیند جفت‌ گیری با موفقیت انجام شود. این فرآیند نیاز به تعامل و رقابت فیزیکی میان نرها برای جذب ماده دارد. به این صورت که در مدت زمان جفت گیری با یک پاندا ماده حدود دو تا پنج پاندا نر تلاش می کنند تا به ماده نزدیک شوند که در نهایت نر غالب پیروز این رقابت خواهد بود.

پانداها، در زمان برقراری ارتباط جنسی دورهٔ زمانی بسیار کوتاهی دارند که معمولاً از ۳۰ ثانیه تا ۵ دقیقه می‌ تواند طول بکشد. این مدت زمان کم اما حیاتی است و نرها برای اطمینان از حسن انجام کار ممکن است عمل لقاح را چند بار تکرار کنند.

این رفتار جزئی از فرآیند تولید مثل پانداها می‌ باشد و نقش مهمی در تضمین موفقیت این فرآیند دارد. متأسفانه در محیط اسارت پانداها با چالش‌ ها و مشکلاتی در تولید مثل مواجه می‌ شوند. یکی از مسائل اصلی این حوزه عدم تمایل پانداها به برقراری ارتباط جنسی با یکدیگر در محیط اسارت است.

این مشکلات در گذشته باعث شده که تلاش‌ های زیادی از سوی دانشمندان برای حل این مشکل انجام شود. راه‌ های اولیه برای تولید مثل پانداها شامل نمایش فیلم‌ های آموزش جنسی، استفاده از داروهای تحریک‌ کننده جنسی مانند ویاگرا و حتی لقاح مصنوعی بوده‌ اند.

تازه‌ ترین روش‌ ها توسط محققان برای تولید مثل پانداها در محیط اسارت استفاده شده‌ اند، اما هنوز هم این چالش‌ ها نشانگر ضرورت حفاظت از محیط زیست طبیعی پانداها و حفظ زیستگاه طبیعی آن ها هستند. دورهٔ آبستنی پانداها پس از جفت‌ گیری حدوداً ۹۵ تا ۱۶۰ روز طول می‌ کشد. پس از این مدت پاندای مادر یک یا دو توله پاندا به دنیا می‌ آورد. وزن توله‌ ها بین ۹۰ تا ۱۳۰ گرم است. این توله‌ ها بسیار کوچک به دنیا می‌ آیند و نیازمند مراقبت ویژه‌ ای از سوی مادر هستند.

جالب است بدانید که اگر پاندای مادر دو توله به دنیا آورد، معمولاً یکی از آن ها را ترک می‌ کند و تمرکز بیشتری بر روی نگهداری تولهٔ دیگر می‌ گذارد. این رفتار یک استراتژی برای افزایش فرصت بقا و مراقبت بهتر از توله می‌ باشد.

چه تفاوتی بین پاندا نر و پاندا ماده وجود دارد؟

پانداهای نر و ماده جانورانی هستند که در طول دوره تولید مثل، تفاوت‌ های بارزی در اندازه، وزن و ویژگی‌ های ظاهری خود از هم متمایز می‌ شوند. یکی از تفاوت‌ های مهم بین این دو جنس ابعاد بدنی آن ها است. پانداهای نر به طور معمول بزرگ تر و سنگین‌ تر از ماده‌ ها هستند به ویژه در انتهای دوره تولد مثل که نرها ممکن است از ماده‌ ها بزرگ‌ تر باشند. این اختلاف در اندازه و وزن نقش مهمی در جذب توجه ماده‌ ها در دوره جفت گیری ایفا می‌ کند.

ویژگی‌ های ظاهری نیز برای تمایز بین پانداهای نر و ماده اهمیت دارند. نکاتی مانند شکل صورت، اندازه گوش، و حتی رفتارهای جفت گیری در نرها ممکن است متفاوت باشد و این تفاوت‌ ها معمولاً در دید مستقیم یا از طریق رفتارهای جنسی آشکار می‌ شوند.

رفتارهای جفت گیری یکی دیگر از زمینه‌ هایی است که در آن تفاوت‌ های جنسی مشهود است. نرها با رفتارها و صداهای خاص ماده را جلب کرده و در فرآیند جفت گیری نقش فعالی ایفا می‌ کنند. این رفتارها به عنوان بخشی از فرآیند جذب جنسی نقش دارند و نشان‌ دهنده تلاش نر برای جذب توجه ماده می‌ باشد.

همچنین اختلاف در اندازه نوع جنسی معین نیز جنبه‌ ای از تفاوت‌ های بین پانداهای نر و ماده است. این تفاوت در وزن نیز در طول دوره تولد مثل مشهود بوده و نرها ممکن است به وزن ۱۱۵ کیلوگرم برسند در حالی که ماده‌ ها معمولاً کوچک‌ تر و با وزن کمتری روبرو می‌ شوند. این تفاوت‌ ها نه تنها برای بیولوژی این حیوانات بلکه برای الگوهای زندگی و تکامل این گونه خاص حیات وحش نیز اهمیت دارند.

فروش حیوان پاندا ممنوع است؟

فروش این حیوان به صورت عمومی کاملا ممنوع و غیر قانونی می باشد. اما اگر این فروش از سوی افراد معتبر انجام شود و برای باغ وحش ها خریداری شود ممنوع نمی باشد.

چرا نسل پانداها در حال انقراض می باشد؟

پانداها به ویژه پاندای عظیم ژیانگ یا پاندای ژیانگ – تیان، از جمله گونه‌ هایی هستند که به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارند. این موجودات آرام و دوست‌ داشتنی به زیبایی و میراث ملی چین شناخته می‌ شوند، اما با چالش‌ های زیادی مواجه هستند.

یکی از اصلی‌ ترین عوامل تهدید نسل پانداها تخریب محیط زیست است. پاندا عظیم معمولاً در مناطق کوهستانی چین زندگی می‌ کند، اما پراکندگی جغرافیایی و پراکندگی زیستگاه ناشی از توسعه شهری، تبدیل زمین به کشاورزی و تخریب جنگل‌ ها باعث کاهش مساحت زیستگاه و تغییرات در توزیع آن ها شده است.

این امور باعث کاهش تنوع غذایی پانداها و کاهش مقدار بامبو غذای اصلی آن ها می‌ شود. تغییرات اقلیمی نیز یک عامل مهم در انقراض پانداها هستند. تغییرات در زیستگاه‌ ها و توزیع منابع غذایی به دنبال گرمایش جهانی باعث مشکلات جدی برای این گونه می‌ شوند.

شکار غیرقانونی نیز به عنوان یک تهدید برای پانداها به شمار می رود که می‌ تواند از طریق تخریب غیرقانونی به منظور درآوردن اندام‌ ها و گوشت آن ها به نقض حقوق حیات و حقوق محیط زیست منجر شود.

همچنین جمعیت محدود پانداها باعث کمبود تنوع ژنتیک شده و در مقابله با بیماری‌ ها و تغییرات محیطی مشکلات را افزایش می‌ دهد. در این راستا تدابیر حفاظتی متعددی از جمله برنامه‌ های حفاظتی، ترویج توسعه پایدار، ممنوعیت شکار غیرقانونی و تعهدات حکومت‌ ها به منظور حفاظت از این گونه صورت گرفته است. این تدابیر برای حفظ نسل پانداها و حفظ تنوع زیستی به عنوان یک هدف اساسی در دستور کار قرار دارند.

نگاهی به خواب زمستانی این حیوان

پانداها اعضای چشمگیر خانواده‌ خرس‌ ها می باشند که با لکه‌ های سیاه و سفید روی گوش و دور چشم‌ های خود از سایر خرس ها با یک ویژگی ممتاز شناخته می شوند. یک نکته جالب درباره این حیوانات این است که برخلاف خرس های دیگر که به خواب زمستانی می‌ روند، پانداها در فصل زمستان همچنان فعالیت خود را ادامه می‌ دهند و به دنبال غذا می‌ گردند. محل زندگی اصلی پانداها در جنگل‌ های بامبو در ارتفاعات کوه‌ های جنوب غربی چین است.

درختان بامبو یکی از منابع اصلی تغذیه پانداها در تمام فصول سال و حتی در زمستان وجود دارند. به همین دلیل پانداها نیازی به خواب زمستانی برای تأمین غذای خود ندارند. آن‌ ها ممکن است در هر زمانی که نیاز به استراحت دارند بخوابند. در نتیجه این ویژگی جالب از زندگی پانداها نشان می‌ دهد که این حیوانات با وجود وضعیت ژنتیکی خاص خود، توانسته‌ اند با تطابق به محیط خود در زمستان بدون خواب زمستانی برای تأمین نیازهای غذایی خود ادامه دهند.

بررسی ویژگی های ظاهری پانداها

پانداها حیواناتی خاص از خانواده‌ خرس‌ ها هستند که به دلیل ویژگی‌ های ظاهری منحصر به فردی که دارند توجه بسیاری از مردم و دانشمندان را به خود جلب کرده اند.

طول قد پانداها که به طور میانگین به یک متر و نیم می‌ رسد و همچنین اندازه شانه‌ های آن ها حدود ۷۵ سانتی متر است، این حیوانات را در ردهٔ خرس های عظیم قرار داده است. پانداهای نر ۱۰–۲۰٪ از نوع ماده درشت‌ تر هستند و وزن آن ها می‌ تواند به ۱۱۵ کیلوگرم برسد، در حالی که ماده‌ ها کوچک‌ ترند و وزن آن ها حداکثر ۱۰۰ کیلوگرم می‌ رسد.

از دیگر ویژگی برجسته پانداها الگوی رنگی منحصر به فرد آن ها است. گوش‌ ها، دست‌ ها و دور چشم‌ های پانداها سیاه بوده و بقیه بدن آن ها سفید است. این ترکیب رنگی علاوه بر جذابیت ظاهری به پانداها توانایی استتار در میان برف و سنگ‌ ها را می‌ دهد.

با این که علت دقیق این الگوی رنگی مشخص نیست اما حدس زده می‌ شود که به منظور ایجاد توانایی مخفی‌ شدن در محیط طبیعی خود این تغییرات ایجاد شده باشد. پانداها دندان‌ های آسیای بزرگ و فکی قوی دارند که برای خوردن گیاه بامبو که غذای اصلی آن ها می باشد، مناسب است.

پنجه‌ های پاندا پنج انگشت و یک شست دارند و این ویژگی به آن ها کمک می‌ کند تا به راحتی گیاهان را گیر بیاورند و بخورند. دم پاندا که دومین دُم بلند در میان خرس‌ ها است، اندازه‌ ای حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر دارد. زمان طول عمر طبیعی آن ها تا حدود ۲۰ سال در طبیعت و بیش از ۳۰ سال در اسارت می‌ باشد.

پانداها به عنوان حیوانات بزرگ و خوش‌ رفتار هر چند به نظر برخی مردم خپل و بانمک می‌ آیند، اما با توجه به دارا بودن پنجه‌ های قدرتمند و دندان‌ های آسیای بزرگ می‌ توانند خطرناک باشند و توانمندی‌ های خود را در مقابل تهدیدات احتمالی نشان دهند.

سوالات متداول چند نوع پاندا در حیات وحش وجود دارند؟

به صورت کلی تنها سه نوع پاندا به نام های پاندا سرخ، قطبی و کوینلینگ در حیات وحش آن هم به تعداد بسیار کم دیده می شود. تنها 2000 پاندا بالغ در جهان وجود دارند و این حیوان در معرض شدید انقراض قرار دارد.

طول عمر این حیوان چقدر است؟

اگر به خوبی از پانداها نگهداری شود، طول عمر آن ها بین 20 تا 22 سال است. اما اگر آن ها در طبیعت زندگی کنند که در معرض خطر های طبیعی قرار بگیرند، این طول عمر ممکن است کوتاه باشد.

این که می گویند پانداها مهربان هستند، حقیقت دارد؟

باید بگوییم که پانداها حیواناتی بسیار احساسی هستند و به کسانی که به آن ها اعتماد دارند با احساس بسیار بالایی رفتار می کنند. پس می توان گفت که این موضوع کاملا حیقیقت دارد.

آیا در ایران این حیوان وجود دارد؟

پاندا در کشور ایران به دلیل نداشتن شرایط زیست محیطی مناسب نمی تواند زندگی کند و همین موضوع باعث می شود تا در باغ وحش های کشورمان شاهد دیدن این حیوان نباشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴ گونه حیوان تاکسیدرمی از یک منزل مسکونی در گیلان
  • تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن
  • خصوصیات جالب پاندا و بررسی انواع مختلف آن (+عکس)
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • این حیوان عجیب تلف شده چیست؟
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان