Web Analytics Made Easy - Statcounter

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با فرود اضطراری هواپیمای شرکت وارش در مسیر اصفهان-عسلویه، اطلاعیه ای صادر کرد.

رضایی فر مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: هواپیمای بویینگ B737 شرکت هواپیمایی وارش برای انجام چهار پرواز در مسیر تهران، عسلویه، اصفهان، عسلویه، تهران در روز یکشنبه ۱۶ آذرماه برنامه ریزی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو پرواز اول توسط هواپیما بدون ایراد انجام شده است. در مسیر سوم اصفهان به عسلویه در ارتفاع ۳۱ هزارپایی، سیستم هوای فشرده کابین مسافران دچار نقص شده و خلبان برای رعایت نکات ایمنی، ماسک های اکسیژن را در اختیار مسافران قرار داده و در فرودگاه شیراز فرود اضطراری کرده است. این پرواز ۸۲ مسافر و‌ ۸ خدمه داشته و‌ همگی مسافران بدون هیچگونه صدمه و در سلامت کامل از هواپیما پیاده شدند.

هواپیما بدون مسافر به تهران بازگشته، نقص فنی آن رفع شده و روز دوشنبه ۱۷ آذر ماه پرواز برنامه ریزی شده خود را بدون مشکل انجام داده است. بررسی نقص فنی حادث شده در دست اقدام است.

توضیحات شرکت هواپیمایی وارش

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی وارش با تایید خبر فرود اضطراری پرواز اصفهان به عسلویه به دلیل نقص فنی در فرودگاه آیت‌الله دستغیب شیراز، اعلام کرد که مسافران این پرواز به هتل منتقل شدند تا با پرواز دیگری به مقصد منتقل شوند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم تبار بیان کرد: یک فروند هواپیمای شرکت وارش در مسیر پرواز اصفهان به عسلویه با ۸۰ نفر مسافر ساعت ١١:٣٠ امروز یکشنبه ١٦ آذر دچار نقص فنی به صورت افت فشار در کابین هواپیما شد.

او افزود: برای حفظ سلامتی مسافرین ماسک اضطراری در دسترس آن‌ها قرار گرفت و نهایتا هواپیما در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز فرود آمد.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی وارش با بیان اینکه خوشبختانه مشکلی ایجاد نشده و اکنون تمام مسافران در سلامت کامل بسر می‌برند، خاطرنشان کرد: یک هواپیمای دیگری از تهران برای جابجایی مسافران به مقصد شیراز پرواز کرد، اما به دلیل بدی آب و هوا و شرایط جوی نامناسب موفق به فرود نشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار فرود هواپیما پرواز هواپیما شیراز شرکت هواپیمایی وارش فرود اضطراری نقص فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

او گفت: این گواهینامه، فردا پنجم اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اعطا خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

او ادامه داد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • اضافه شدن پرواز جدید به فرودگاه شهرکرد
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • برقراری پرواز شهرکرد به عسلویه
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند