Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون دادگستری استان کرمان گفت: برای مدیرانی که به وظایف اجرایی خود عمل نکنند مجازات انفصال از خدمت در نظر گرفته شده و دادستان‌های سراسر استان ترک فعل مسئولان را پیگیری می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، سیدمهدی قویدل شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در قانون اساسی به‌عنوان شناسنامه حاکمیتی نظام حقوق و تکالیفی برای دولت و ملت تعیین شده است اظهار داشت: اصل تأمین عدالت، تأمین امنیت، رفاه اجتماعی و عمومی از جمله این تکالیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شناسایی کانون‌های وقوع جرم را در برنامه دستگاه قضایی داریم گفت: یکی از وظایف دادگستری پیشگیری از وقوع جرم بوده و نظارت بر اجرای قانون نیز از دیگر وظایف دادگستری در استان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه شناسایی کانون‌های وقوع جرم را در برنامه دستگاه قضایی داریم افزود: یکی از وظایف دادگستری پیشگیری از وقوع جرم است.

وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای قانون نیز از دیگر وظایف دادگستری در استان است ادامه داد: از باب وظایفی که قانون به عهده دستگاه قضایی گذاشته است وارد مشکلات حاشیه نشینی شدیم.

قویدل با اشاره به اینکه مشکلات و معضلاتی در حاشیه شهر وجود داشت که از دو منظر باید به آن نگاه شود تصریح کرد: همه افرادی که در حاشیه شهر ساکن هستند مجرم نیستند و اکثریت آنها به نوعی توسط افراد فرصت‌طلب و کلاه‌بردار و یا به دلیل ضعف مالی مجبور به سکونت در حاشیه شهر شدند.

وی با بیان اینکه به‌دلیل عدم امکانات در حاشیه شهر برخی از افراد فرصت‌طلب از جمله توزیع کنندگان مواد مخدر و یا اراذل و اوباش نیز در حاشیه شهر سکونت می‌کنند ادامه داد: از این جهت نیاز بود به حاشیه شهر وارد شویم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در راستای پیشگیری از وقوع جرم دو راهبرد را در برنامه داریم عنوان کرد: توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی و پیشگیری از گسترش حاشیه ‌ نشینی دو راهبرد ماست.

وی با بیان اینکه تاکنون شش شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در مورد حاشیه ‌ نشینی کرمان تشکیل شده و 67 مصوبه در این مورد داشته‌ایم گفت: با دستگاه‌هایی که به دلیل کوتاهی و ترک فعل باعث ایجاد حاشیه نشینی شده‌اند برخورد می‌شود.

قویدل با اشاره به اینکه در قانون نیز برای مدیرانی که به وظایف اجرایی خود عمل نکنند مجازات انفصال از خدمت در نظر گرفته شده است ادامه داد: دادستان ‌ های سراسر استان موضوع ترک فعل مسئولان و مدیران را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌هایی که در ایجاد حاشیه نشینی در استان کوتاهی کردند شناسایی شده‌اند افزود: تکالیف دستگاه‌های دولتی در بحث حاشیه نشینی در قانون مشخص است و این ترک فعل‌ها مشخص و به دادستان اعلام شده است.

دادستان کرمان: استاندار جدید به شعار خود در روز معارفه عمل کند؛ ترک فعل مدیران معضل بزرگ استان مسولانی که ترک فعل کنند مجازات قانونی می‌شوند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی ساماندهی و جلوگیری از حاشیه نشینی را مطالبه می‌کند گفت: حدود 188 هکتار اراضی دولتی در محدوده شهرک صنعتی وجود دارد که حدود 25 تا 30 هکتار از این اراضی به تصرف مردم در آمده که باید رفع تصرف شود.

وی با بیان اینکه کوره ‌ های آهک پزی در حاشیه شهر قسمت شهرک صنعتی 15 روز فرصت دارند تا جابه ‌ جا شوند افزود: 230 انشعاب غیرمجاز در شهرک صنعتی وجود دارد که جرم بوده و برابر قانون باید با این افراد برخورد شود.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان دادگستری استان کرمان پیشگیری از وقوع جرم وظایف دادگستری دستگاه قضایی حاشیه شهر حاشیه نشینی ترک فعل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش شدید باد استان زنجان را فرا می‌گیرد

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان مناطق مختلف استان ابری خواهد بود و شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود.

وی ابراز کرد: با توجه به بارش باران شاهد وقوع رعد و برق در استان خواهیم بود که به شهروندان توصیه می‌شود در ارتفاعات کوهستانی تردد نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، از وقوع وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: با توجه به وقوع وزش باد شدید شهروندان در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده تردد نکنند.

رحمان نیا، به وضعیت دمای هوای استان طی چند روز آینده اشاره کرد و بیان داشت: تا روز پنجشنبه هفته جاری هوای خنکی در نواحی مختلف استان مستقر خواهد بود و از روز جمعه هوا دوباره گرم می‌شود.

وی تصریح کرد: دمای فعلی شهر زنجان ۱۶ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته هوا سردتر شده است.

کد خبر 6086049

دیگر خبرها

  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • وزش شدید باد استان زنجان را فرا می‌گیرد
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است